După cum stabilește Codul rutier, deținătorii mașinilor înmatriculate sau care urmează să fie înmatriculate în România, indiferent dacă sunt persoane fizice sau juridice, au obligația de a încheia o asigurare de răspundere civilă auto (RCA). Polița RCA este obligatorie atâta timp cât mașina nu a fost radiată din circulație, chiar dacă-i nefuncțională. Dacă nu se achită de această obligație, șoferii pot primi sancțiuni usturătoare, ce pot ajunge până la câteva mii de lei și reținerea certificatului de înmatriculare a autovehiculului. Citește articolul
Guvernul vrea să intervină pe piața asigurărilor obligatorii de răspundere civilă auto (RCA) și să plafoneze tarifele polițelor. Însă important de subliniat este că măsura va viza exclusiv contractele anuale nou-încheiate în perioada de plafonare. Citește articolul
De ceva vreme, la vânzarea mașinii, foștii proprietari au posibilitatea de a-și recupera parțial banii plătiți pe asigurarea de răspundere civilă auto (RCA), așa cum se întâmplă, de altfel, și-n cazul rovinietei. Pentru asta, cei interesați trebuie să se adreseze companiei la care au încheiat polița RCA. Citește articolul
Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA) a informat în această săptămână că instanța a deschis procedura de faliment a societății de asigurări City Insurance, ceea ce înseamnă că polițele actuale încă valabile ale City Insurance vor înceta de drept în trei luni. Citește articolul
Orice persoană ce are înmatriculată sau vrea să înmatriculeze în România o mașină e obligată de legislația în vigoare să aibă o asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA). Polița RCA acoperă eventualele pagube produse cu mașina altor persoane prin accidente de circulație. În cazul în care nu dețin o astfel de poliță, șoferii nu doar că sunt amendați, dar rămân și fără certificatul de înmatriculare a mașinii. În anul încheiat recent s-a stabilit ca asigurații să poată obține mai mulți bani de la fondul de garantare în caz de insolvență a asigurătorului, iar doi asigurători au ieșit de pe piața polițelor RCA. Citește articolul
În anul ce se va încheia în curând au apărut mai multe schimbări ce vizează asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto (RCA). La modul concret, în acest an s-a stabilit ca asigurații să poată obține mai mulți bani de la fondul de garantare în caz de insolvență a asigurătorului, iar limitele minime de despăgubire pentru polițele RCA să se majoreze pe viitor. Citește articolul
Dacă vor să încheie o asigurare auto în alte țări sau când, pentru a se putea aplica sistemul bonus-malus, asigurătorii au nevoie de istoricul daunelor provocate, șoferii pot solicita Biroului Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR) un certificat de daunalitate, document ce conține date despre daunele înregistrate în ultimii cinci ani de asigurare. În schimb, pentru că legislația din țara noastră nu stabilește o astfel de obligație, certificatul obținut în străinătate se poate folosi aici doar dacă asigurătorul vrea să țină seama de el. Citește articolul
Mai nou, în cazul în care un asigurător autorizat din România intră în insolvență, toate persoanele fizice și juridice care au încheiat cu acesta contracte de asigurare facultative și obligatorii conform legii pot obține, de la Fondul de garantare a asiguraților (FGA), mai mulți bani decât până acum, potrivit unui OUG publicat vineri în Monitorul Oficial. Vorbim de majorarea cuantumului plafonului de garantare, de la 450.000 de lei, cât era până acum, la 500.000 de lei, pentru o creanță de asigurare datorată în temeiul unui contract de asigurare încheiat de firma de asigurări intrată în insolvență. Însă mai sunt și alte modificări. Prevederile acestui OUG se aplică deja, cu excepția celor referitoare la contravenții și sancțiuni, care vor intra în vigoare la 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial, adică începând cu data de 24 octombrie 2021. Citește articolul
Deși pierderea unei persoane apropiate într-un accident auto este un subiect la care oamenii, în general, refuză să se gândească, fiind vorba de un eveniment tragic, este bine de știut ce drepturi au cei afectați. Referindu-ne aici strict la despăgubirile morale acordate de lege, trebuie spus că acestea sunt apreciate, în principal, în funcție de prejudiciul afectiv suferit prin decesul unei rude. Citește articolul
Noi reguli privind asigurarea auto obligatorie urmează să fie aplicate, pe viitor, în toate țările membre ale Uniunii Europene (UE), lucru care va însemna, printre altele, protecție mai bună pentru toate victimele accidentelor rutiere. Mai exact, cetățenii UE vor beneficia de tratament egal atunci când vine vorba despre asigurări și acoperirea daunelor, indiferent de țara de proveniență sau de cea în care are loc accidentul, vor avea la dispoziție un instrument de comparare a ofertelor de asigurare la nivel european, iar istoricul privind daunele provocate, pe baza căruia se stabilește coeficientul bonus-malus, va putea fi folosit în orice țară. Citește articolul