avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 423 soluții astăzi
Acasă Subiect: autoritati locale
Subiect: autoritati locale
ACCES PREMIUM

Impozite locale 2023: Ce ar trebui să știe firmele despre impozitul pe terenuri

Orlando Surugiu-Pânzaru în Contabil și fiscal
Funcționar public cu experiență în administrația publică centrală - domeniul fiscal,
10 Ianuarie 2023 | 1 | 2437 | Timp de citire: 3 min.

Iată principalele aspecte ce trebuie știute, în 2023, de către firme, privind modalitatea de stabilire a impozitului pe terenuri, termenele de plată aferente, bonificația acordată și nu numai, conform Codului fiscal. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Impozite locale 2023: Ce ar trebui să știe firmele despre impozitul pe clădiri

Orlando Surugiu-Pânzaru în Contabil și fiscal
Funcționar public cu experiență în administrația publică centrală - domeniul fiscal,
6 Ianuarie 2023 | 0 | 5644 | Timp de citire: 3 min.

Am reunit în acest articol o serie de aspecte fiscale importante privind modalitatea de stabilire a impozitului pe clădirile aflate în proprietatea companiilor la data de 31 decembrie 2022, care trebuie achitat în 2023 la autoritățile locale. Ne referim, în continuare, la cotele de impozit, termenele de plată, bonificația acordată și nu numai. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum se poate radia, din evidența fiscală, o mașină pe care compania n-o mai deține

Orlando Surugiu-Pânzaru în Contabil și fiscal
Funcționar public cu experiență în administrația publică centrală - domeniul fiscal,
4 Ianuarie 2023 | 1 | 4561 | Timp de citire: 4 min.

Prezentăm astăzi informații privind posibilitatea radierii unui mijloc de transport deținut de o firmă, din evidența fiscală a unui organ fiscal local, în baza unei declarații pe proprie răspundere din care să reiasă că acel mijloc de transport nu mai există. Acest lucru se poate face, în esență, dacă firma plătește datoriile fiscale aferente acelei mașini (impozitul local). Citește articolul

ACCES GRATUIT

Reminder Mâine este ultima zi în care funcționarii publici se pot transfera numai dacă au și acordul șefului instituției în care lucrează

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
30 Decembrie 2022 | 4 | 29080 | Timp de citire: 3 min.

Pentru o mai bună organizare și planificare a resurselor umane din administrația publică, Guvernul a stabilit, printr-o ordonanță apărută în august, introducerea unei reguli temporare la procedura de transfer la cerere aplicabilă funcționarilor publici. Astfel, în cazul în care vor să se transfere la o altă instituție publică, funcționarii trebuie să obțină acum, pe lângă acordul șefului instituției la care vor să se mute, și acordul șefului de la actualul loc de muncă. Regula specială va fi eliminată de la începutul anului viitor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Vânzarea, de către firmă, a unei mașini se poate face și fără a obține un certificat de atestare fiscală

Orlando Surugiu-Pânzaru în Contabil și fiscal
Funcționar public cu experiență în administrația publică centrală - domeniul fiscal,
27 Decembrie 2022 | 0 | 2752 | Timp de citire: 4 min.

Expunem în acest articol o speță ce constă într-o serie de precizări privind eliberarea certificatului de atestare fiscală în cazul unei firme care a obținut în instanță suspendarea executării unui act administrativ-fiscal. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Certificatul de atestare fiscală: Cum se obține de la autoritățile locale și pentru ce îi trebuie unei companii

Orlando Surugiu-Pânzaru în Contabil și fiscal
Funcționar public cu experiență în administrația publică centrală - domeniul fiscal,
23 Decembrie 2022 | 0 | 2119 | Timp de citire: 6 min.

Ne propunem, prin prezentul articol, să facem o prezentare lapidară a unor aspecte teoretice și practice privind emiterea certificatelor de atestare fiscală de către organele fiscale locale și utilizarea acestora, în diferite scopuri, de către firme. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Impozite locale: Sistemul actual de impozitare a clădirilor se păstrează neschimbat în 2023 și 2024, iar cel nou se aplică oficial din 2025

Alexandru Boiciuc în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
20 Decembrie 2022 | 8 | 30460 | Timp de citire: 2 min.

Noul sistem de impozitare locală a clădirilor deținute de persoanele fizice și persoanele juridice a fost amânat oficial pentru anul 2025, reiese dintr-o lege apărută marți în Monitorul Oficial. Totodată, sistemul actual de impozitare locală a clădirilor rămâne neschimbat în 2023 și 2024. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce se poate face atunci când, pentru clădire și teren, unei firme i se cere să achite impozite în două localități diferite

Orlando Surugiu-Pânzaru în Contabil și fiscal
Funcționar public cu experiență în administrația publică centrală - domeniul fiscal,
13 Decembrie 2022 | 5 | 7330 | Timp de citire: 5 min.

În anumite situații, unei firme i se poate solicita să plătească impozit pe clădire și teren în două localități diferite, caz în care există unele reguli procedurale de urmat. În acest context, prezentăm o speță în care s-a soluționat pe cale amiabilă un asemenea conflict de competență între două unități administrativ-teritoriale, cu privire la impozitarea acelorași bunuri imobile deținute de o firmă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Procedură utilă: Cum pot firmele să recupereze datorii de la autoritățile locale, dacă au făcut plăți în plus sau plăți eronate

Orlando Surugiu-Pânzaru în Contabil și fiscal
Funcționar public cu experiență în administrația publică centrală - domeniul fiscal,
6 Decembrie 2022 | 0 | 945 | Timp de citire: 5 min.

În articolul de față expunem o succintă descriere a procedurii de restituire a impozitelor și taxelor achitate în plus sau în mod eronat la bugetul local al unităților administrativ-teritoriale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

De principiu, actele fiscale emise de autoritățile locale nu se comunică firmelor prin SPV al Fiscului, ci prin alte modalități electronice

Orlando Surugiu-Pânzaru în Contabil și fiscal
Funcționar public cu experiență în administrația publică centrală - domeniul fiscal,
23 Noiembrie 2022 | 0 | 1790 | Timp de citire: 4 min.

Ne propunem prin prezentul articol să expunem o succintă descriere a procedurii de comunicare electronică a actelor administrativ-fiscale emise de organele fiscale locale. Ca o regulă generală, comunicarea actului administrativ-fiscal reprezintă o condiție obligatorie pentru ca acesta să poată produce efecte față de contribuabil. În acest context, este important de precizat că actele emise de autoritățile locale nu sunt comunicate, de principiu, prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV) gestionat de Fisc, ci prin alte modalități. Chiar dacă, din iulie 2022, există și posibilitatea teoretică a comunicării prin SPV, acest lucru se face doar prin decizie individuală a autorităților unei localități, după îndeplinirea anumitor formalități, astfel că nu putem vorbi acum de o practică pe scară largă. Citește articolul