Faptul că zilierii pot fi folosiți și în interesul altor beneficiari sau că îngrijirile celor accidentați cade în sarcina persoanei fizice autorizate (PFA) sau a firmei ce-i angajează sunt doar câteva dintre noutățile apărute în cursul anului recent încheiat, care vizează relația dintre PFA-uri și lucrătorii cu ziua. Totodată, majorarea salariului minim brut pe țară din acest an implică automat și creșterea remunerației zilierilor. Citește articolul
Din 2014 și până în 2018 s-a înregistrat o creștere de 21% a numărului de accidente de muncă, conform informațiilor furnizate de Inspecția Muncii, entitate care a publicat recent statistica aferentă anului 2018. Astfel, este important să reamintim că angajatorii trebuie să ia anumite măsuri de siguranță pentru protejarea salariaților. Citește articolul
Îngrijirile medicale necesare zilierilor implicați în accidente de muncă sau care capătă boli profesionale trebuie acoperite de-acum de către firmele și persoanele fizice autorizate (PFA) care îi angajează, conform unui act normativ oficializat recent. Citește articolul
Companiile sunt obligate să achite, pentru propriii salariați, contribuția asiguratorie pentru muncă, conform Codului fiscal. O parte din această contribuție se duce la sistemul de asigurare pentru accidente de muncă și boli profesionale, ceea ce înseamnă că angajații pot beneficia de anumite sume de bani și de anumite servicii. Citește articolul
Rezultatul cercetării unui accident de muncă trebuie consemnat de angajator într-un proces-verbal de cercetare, conform legislației din domeniul securității și sănătății în muncă (SSM). Practic, acesta este unul dintre documentele esențiale care trebuie să figureze în dosarul pentru cercetarea unui asemenea eveniment. Citește articolul
Întocmirea dosarului de cercetare este o etapă obligatorie pentru firme atunci când trebuie să investigheze un accident de muncă, reiese din legislația din domeniul securității și sănătății în muncă (SSM). Acesta trebuie să conțină o serie întreagă de documente și să fie pregătit într-o formă anume stabilită de autorități. Citește articolul
Angajatorii sunt obligați să cerceteze accidentele de muncă numai în cazurile în care există salariați care-și pierd temporar capacitatea de a lucra, în celelalte situații fiind nevoie de intervenția autorităților, conform legislației securității și sănătății în muncă (SSM). În acest sens, companiile trebuie să urmeze anumiți pași la investigarea unui accident de muncă. Citește articolul
Cercetarea accidentelor de muncă este obligatorie, conform legislației securității și sănătății în muncă (SSM), însă angajatorii se pot ocupa de investigarea acestor evenimente numai atunci când există cazuri de incapacitate temporară de muncă. În celelalte cazuri, cercetarea o fac autoritățile statului. Citește articolul
Printre obligațiile angajatorilor pe partea de securitate și sănătate în muncă (SSM) se numără cea a ținerii unei evidențe a accidentelor de muncă, potrivit legislației în vigoare. Mai precis, este vorba de trei registre diferite. Citește articolul
Una dintre obligațiile pe care le au angajatorii, în domeniul securității și sănătății în muncă (SSM), este raportarea accidentelor de muncă suferite de salariații proprii. Concret, nu doar inspectoratele teritoriale de muncă trebuie notificate, ci și alte autorități ale statului. Citește articolul