Începând cu 1 februarie se va aplica o nouă schemă de plafonare a tarifelor la gaze și electricitate, iar limita de consum de la care se va aplica aceasta va crește, potrivit unei ordonanțe publicate miercuri în Monitorul Oficial. Schema se va aplica atât persoanelor fizice, cât și consumatorilor non-casnici. După cum a subliniat ministrul energiei, noua schemă de plafonare și compensare a facturilor la energie, mai avantajoasă pentru consumatori, nu se va putea aplica retroactiv, adică și pentru lunile anterioare intrării în vigoare a noilor reguli. Citește articolul
Debranșările de la rețea ca urmare a neachitării facturilor la energie electrică și gaze naturale sunt interzise până-n vară, iar furnizorii care nu au aplicat schema de plafonare și compensare sunt obligați ca, în termen de 15 zile, să refacă facturile emise deja. Acestea vor fi recalculate și retrimise fără niciun fel de penalități, potrivit unei ordonanțe de urgență publicată azi în Monitorul Oficial. Citește articolul
Amenzi în valoare de 645.000 lei a aplicat Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) în urma controalelor făcute la începutul acestui an la cele 72 de furnizori de energie, fiind aplicate și patru propuneri de încetare a practicilor comerciale incorecte în raport cu consumatorii și măsura recalculării tuturor facturilor care nu respectă prevederile legii. Citește articolul
În contextul în care mulți consumatori primesc facturi eronate de la furnizorii de energie electrică și gaze naturale, inclusiv unele în care nu se aplică schema de plafonare și compensare a prețurilor stabilită în 2021, Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a prezentat care sunt pașii pe care trebuie să-i parcurgă cei ce au neclarități legate de facturarea electricității și a gazelor naturale. Citește articolul
Schema prin care firmele mici și mijlocii, PFA-urile și profesioniștii pot cere reducerea facturilor la energie în sezonul rece nu este considerată un ajutor de stat și, prin urmare, nu trebuie aprobată de Comisia Europeană pentru a se aplica efectiv, au explicat, pentru avocatnet.ro, reprezentanții Ministerului Energiei. Citește articolul
După cum s-a stabilit în 2020, pe perioada stării de alertă, furnizorii de utilități (curent, gaze, apă, canalizare ori salubritate) nu puteau debranșa clienții sub nicio formă. Acum, pentru că sunt foarte mulți clienți care profită de această situație și nu-și plătesc facturile, autoritățile au decis, printr-o ordonanță oficializată în vară, să elimine interdicția de debranșare a clienților de la rețelele de furnizare a electricității și gazelor naturale. Totuși, cei care beneficiază de măsură au fost păsuiți timp de trei luni, mai exact, până astăzi, ceea ce înseamnă că ei pot fi debranșați începând de mâine. Citește articolul
După ce, în 2020, autoritățile au decis ca, pe durata stării de alertă, să nu fie posibilă debranșarea consumatorilor de la utilități, în vara acestui an, pentru că erau multe situații în care clienții profitau de situație și nu-și plăteau facturile, s-a decis eliminarea interdicției de debranșare de la curent și gaze. Acum, printr-un proiect de lege adoptat în această săptămână la Senat, autoritățile vor să reintroducă interdicția de la debranșarea de la gaze și curent, dar doar în anumite cazuri, respectiv atunci când este vorba despre consumatori vulnerabili sau cei cu un consum mic de energie. Citește articolul
În 2020 s-a stabilit ca, pe perioada stării de alertă, furnizorii de utilități (curent, gaze, apă, canalizare ori salubritate) să nu poată debranșa clienții sub nicio formă. Însă, pentru că mulți au profitat de această interdicție și nu și-au plătit facturile, autoritățile au stabilit vineri să o elimine în cazul rețelelor de furnizare a electricității și gazelor naturale. Astfel, pe perioada stării de alertă, interdicția de debranșare se aplică în continuare în cazul furnizorilor de apă, canal și salubritate. În plus, chiar și când nu este instituită stare de alertă, potrivit legii, nu se poate debranșa un întreg bloc de la apă sau canalizare pentru că unul sau mai mulți dintre locatarii imobilului nu-și plătesc facturile individuale. Citește articolul
Contractele încheiate pentru furnizarea sau prestarea de servicii se vor raporta exclusiv la prețuri și plăți în lei, nu în euro, conform unui proiect de lege ce este pe punctul de a fi adoptat de deputați (ca for decizional), după ce propunerea a primit un al doilea raport favorabil de adoptare. Totodată, se propune modificarea anumitor contracte actuale care se raportează la moneda unică europeană. Citește articolul
Așa cum s-a stabilit în mai 2020, în contextul pandemiei de coronavirus, pe perioada stării de alertă, furnizorii de curent, gaze, apă, canalizare și salubritate nu pot debranșa clienții în nicio situație. Totuși, pentru că mulți clienți, cu precădere cei din zona non-casnică, profită de această situație și nu-și plătesc facturile, autoritățile intenționează să modifice legislația, a declarat luni Niculae Havrileţ, secretar de stat în Ministerul Energiei. Citește articolul