avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 434 soluții astăzi
Acasă Subiect: magazin online
Subiect: magazin online
ACCES GRATUIT

Magazin fizic sau online? Care sunt avantajele și dezavantajele pentru antreprenori

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
13 Septembrie 2019 | 1 | 11122 | Timp de citire: 3 min.

Succesul unei afaceri debutante depinde de mulți factori, însă felul în care este asigurată interacțiunea cu potențialii clienți are un rol hotărâtor. În timp ce magazinele fizice au în continuare o prezență foarte ridicată, mediul online devine din ce în ce mai atractiv pentru antreprenori, ca urmare a investițiilor inițiale mai mici. Cu toate acestea, ambele tipuri de afaceri au avantaje și dezavantaje, iar în cele ce urmează le vom analiza pe cele mai importante dintre acestea. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Comerț electronic 2019: Magazinele online, încurajate să-și pârască la Fisc rivalii în afaceri

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
28 Ianuarie 2019 | 0 | 4393 | Timp de citire: 2 min.

Autoritățile vor să întărească dialogul dintre Fisc și comercianții online, deoarece aceștia din urmă pot veni cu informații utile referitoare la practicile evazioniste ale firmelor rivale, se arată în proiectul unui plan de acțiuni pentru domeniul comerțului electronic. Planul de acțiuni a fost inițiat de Ministerul Comunicațiilor. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ai o afacere online sau intenționezi să deschizi una? Iată tot ce trebuie să știi despre e-commerce

CIEL Romania în Ghidul antreprenorului
7 August 2018 | 0 | 4810 | Timp de citire: 3 min.

Ai deja un e-shop sau te gândești să îți deschizi un magazin online? Atunci descoperă mai jos câteva aspecte importante privind comerțul online. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Produs original vs. produs fals: Cum eviți păcălelile atunci când faci cumpărături online

Oana Teodorescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
9 Mai 2018 | 0 | 6757 | Timp de citire: 2 min.

Una dintre cele mai mari probleme în ceea ce priveşte magazinele online este reprezentată de produsele contrafăcute. Având, de obicei, preţuri foarte mici, produsele contrafăcute atrag mulţi cumpărători care cred că achiziţionează un produs original la un preţ redus, dar care ajung, din păcate, victimele unei înşelătorii. Citește articolul

ACCES GRATUIT
De Black Friday, fii informat!

Reminder Cumperi produse online? Ce informații trebuie neapărat să-ți prezinte comercianții

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
1 Noiembrie 2017 | 1 | 10523 | Timp de citire: 3 min.

Atunci când faci cumpărături online, anumite informații trebuie să-ți fie aduse obligatoriu la cunoștință. Altfel, riști să pierzi din vedere anumite drepturi care-ți aparțin, potrivit legislației în vigoare. În plus, aceste informații esențiale îți pot oferi mai multă încredere în comerciantul respectiv. Pentru că tot tocmai am intrat în luna cu superofertele de Black Friday, ne-am gândit să-ți spunem care sunt drepturile tale în calitate de consumator. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Magazinele online vor avea nevoie de un DPO, dacă strâng informații despre clienți

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
10 Octombrie 2017 | 2 | 6684 | Timp de citire: 3 min.

În mod obișnuit, magazinele online își profilează clienții care au conturi cu scopul de a-și adapta ofertele comerciale în funcție de aceștia. Într-o asemenea situație, dintr-un regulament european aplicabil din mai 2018 inclusiv în România reiese că magazinele online vor avea obligația să-și desemneze un responsabil cu protecția datelor („data protection officer” sau DPO, pe scurt). DPO-ul va putea să fie ori un salariat nou sau actual, ori un colaborator extern (avocat sau altă firmă, de exemplu). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Split TVA: Magazinele online pot avea probleme din cauza retururilor

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
18 Septembrie 2017 | 0 | 2936 | Timp de citire: 2 min.

Magazinele online care vând produse pentru care există posibilitatea de retur ar putea avea probleme odată cu implementarea sistemului split TVA. Practic, dacă clienții vor returna produsele după mai mult de șapte zile lucrătoare de la achiziție, firmele se vor găsi fie în situația de a acoperi din fondurile proprii TVA-ul, fie în situația de a aștepta aprobarea Fiscului pentru a transfera banii din contul de TVA către consumatori. În primul caz vorbim de o problemă temporară cu lichiditatea, iar în al doilea - de birocrație suplimentară. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Vrei să deschizi un magazin online? Ce cod CAEN trebuie să alegi

Gabriel Dragomir în Aspecte juridice
Avocat,
1 Noiembrie 2016 | 3 | 83673 | Timp de citire: 4 min.

În online, vânzările de bunuri de larg consum au crescut cu 42% faţă de anul 2014. Astfel, dacă activezi în mediul online, trebuie să ţii cont de câteva aspecte juridice, pe care le voi prezenta în cele ce urmează. Citește articolul