Formularul 112 a fost actualizat recent, iar angajatorii au întâmpinat probleme la depunerea online a declarației din cauza erorilor apărute, deși probleme vin, de cele mai multe ori, de la organul fiscal. Totuși, recomandarea unui expert contabil este ca, în primă fază, să fie depusă D112 în termenul legal, chiar dacă există erori, astfel încât să fie primit un număr de recipisă, iar până la finalul lunii să fie redepusă declarația corectată. Data depunerii celei de-a doua declarații va fi cea a depunerii inițiale, după cum este prevăzut în Codul de procedură fiscală. Citește articolul
Formularul 112 a fost schimbat din nou, la doar câteva luni distanță de la cea mai recentă schimbare, printr-un ordin care se aplică începând cu raportarea pe august 2022. Iar Fiscul a pus la dispoziție recent și versiunea electronică aferentă, pe care deja a trebuit să o actualizeze, de două ori, pentru că avea probleme. Noua formă a declarației 112 vine, în principal, cu modificări legate de suprataxarea muncii part time, dar și pentru că Guvernul a schimbat entitățile responsabile de emiterea formularului. Citește articolul
Parlamentarii au stabilit recent că, din 2023, obligația de arhivare a statelor de salarii va fi, în anumite condiții, de doar cinci ani, nu de 50 de ani. Însă modificarea s-a făcut fără a ține cont că termenul de arhivare pentru dosarele personale ale angajaților este legat de termenul arhivării statelor de salarii. În aceste condiții, autoritățile atenționează că arhivarea dosarelor personale rămâne mai departe obligatorie pentru 50 de ani. Citește articolul
Procedura de actualizare a declarației 112, ce este folosită în principal de angajatori pentru raportarea taxelor salariale, tocmai a fost complicată de Guvern prin schimbarea entităților publice responsabile cu emiterea ordinului cu formularul și instrucțiunile sale. Citește articolul
Ministerul Finanțelor a venit vineri cu o formă complet nouă a ordinului ce reglementează declarația fiscală 112, ce e folosită în principal de angajatori. Principalele noutăți sunt legate de adaptarea formularului la facilitățile fiscale introduse pentru domeniul agroalimentar. Citește articolul
Începând cu 2023, statele de salarii emise de angajatori vor trebuie păstrate doar pentru cinci ani, nu 50 ani, ca și până acum. Schimbarea se regăsește într-o lege oficializată luni, care introduce o excepție de la regula actuală și va viza doar situațiile în care angajatorul depune în paralel anumite declarații fiscale. Citește articolul
Tratamentul fiscal al diurnelor acordate de angajatori salariaților se modifică începând cu veniturile aferente lunii mai 2022, așa cum s-a stabilit recent printr-o lege nouă. Asta înseamnă că efectele se văd prima oară abia la depunerea declarației 112 în luna iunie 2022, din moment ce prin acest formular se raportează taxele salariale. Diurnele sunt scutite de taxe salariale, dacă se acordă în anumite condiții. Citește articolul
Declarația fiscală 112, care este folosită în principal la declararea taxelor salariale, a fost actualizată joi, prin ordin ministerial, pentru a include mai multe modificări apărute în cursul anului 2021 și la început de 2022. În acest context, Fiscul a publicat azi noua versiune electronică a formularului, astfel că firmele o pot folosi deja. Citește articolul
Declarațiile fiscale care de obicei se depun lunar până în data de 25 se transmit în decembrie 2021 mai devreme, așa cum reiese din calendarul Fiscului. Citește articolul
Pentru a combate fenomenul muncii nedeclarate (“la negru”) și al celei subdeclarate (“la gri”), Inspecția Muncii urmează să realizeze o interconectare cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), astfel încât Fiscul să aibă acces la registrul salariaților pentru a compara raportările angajatorilor cu cele din declarația 112 (cea prin care se declară taxele salariale). Citește articolul