avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 572 soluții astăzi
Acasă Subiect: formular 112
Subiect: formular 112
ACCES PREMIUM

Depunerea D112 se consideră îndeplinită la termen chiar dacă s-au înregistrat erori, dacă firma le rezolvă până la finalul lunii

Lucia Tozaru în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
26 Septembrie 2022 | 1 | 4371 | Timp de citire: 2 min.

Formularul 112 a fost actualizat recent, iar angajatorii au întâmpinat probleme la depunerea online a declarației din cauza erorilor apărute, deși probleme vin, de cele mai multe ori, de la organul fiscal. Totuși, recomandarea unui expert contabil este ca, în primă fază, să fie depusă D112 în termenul legal, chiar dacă există erori, astfel încât să fie primit un număr de recipisă, iar până la finalul lunii să fie redepusă declarația corectată. Data depunerii celei de-a doua declarații va fi cea a depunerii inițiale, după cum este prevăzut în Codul de procedură fiscală. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Versiunea electronică pentru noua declarație 112 a fost actualizată, după ce angajatorii au raportat probleme cu forma inițială

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
23 Septembrie 2022 | 0 | 6387 | Timp de citire: 2 min.

Formularul 112 a fost schimbat din nou, la doar câteva luni distanță de la cea mai recentă schimbare, printr-un ordin care se aplică începând cu raportarea pe august 2022. Iar Fiscul a pus la dispoziție recent și versiunea electronică aferentă, pe care deja a trebuit să o actualizeze, de două ori, pentru că avea probleme. Noua formă a declarației 112 vine, în principal, cu modificări legate de suprataxarea muncii part time, dar și pentru că Guvernul a schimbat entitățile responsabile de emiterea formularului. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Noua regulă de arhivare a statelor de salarii timp de cinci ani NU se aplică și dosarelor personale ale angajaților

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
4 August 2022 | 3 | 12469 | Timp de citire: 2 min.

Parlamentarii au stabilit recent că, din 2023, obligația de arhivare a statelor de salarii va fi, în anumite condiții, de doar cinci ani, nu de 50 de ani. Însă modificarea s-a făcut fără a ține cont că termenul de arhivare pentru dosarele personale ale angajaților este legat de termenul arhivării statelor de salarii. În aceste condiții, autoritățile atenționează că arhivarea dosarelor personale rămâne mai departe obligatorie pentru 50 de ani. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Guvernul complică procedura de actualizare a declarației 112. Formularul trebuie schimbat iar în următoarele două luni

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
19 Iulie 2022 | 0 | 7674 | Timp de citire: 2 min.

Procedura de actualizare a declarației 112, ce este folosită în principal de angajatori pentru raportarea taxelor salariale, tocmai a fost complicată de Guvern prin schimbarea entităților publice responsabile cu emiterea ordinului cu formularul și instrucțiunile sale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Declarația 112, adaptată oficial pentru facilitățile fiscale din domeniul agroalimentar

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
18 Iulie 2022 | 1 | 4367 | Timp de citire: 2 min.

Ministerul Finanțelor a venit vineri cu o formă complet nouă a ordinului ce reglementează declarația fiscală 112, ce e folosită în principal de angajatori. Principalele noutăți sunt legate de adaptarea formularului la facilitățile fiscale introduse pentru domeniul agroalimentar. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Oficial: Statele de salarii vor fi păstrate, din 2023, doar cinci ani

Lucia Tozaru în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
4 Iulie 2022 | 3 | 18129 | Timp de citire: 2 min.

Începând cu 2023, statele de salarii emise de angajatori vor trebuie păstrate doar pentru cinci ani, nu 50 ani, ca și până acum. Schimbarea se regăsește într-o lege oficializată luni, care introduce o excepție de la regula actuală și va viza doar situațiile în care angajatorul depune în paralel anumite declarații fiscale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Din mai se schimbă tratamentul fiscal al diurnelor, dar acest lucru se vede abia în iunie, la depunerea declarației 112

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
2 Mai 2022 | 0 | 5606 | Timp de citire: 2 min.

Tratamentul fiscal al diurnelor acordate de angajatori salariaților se modifică începând cu veniturile aferente lunii mai 2022, așa cum s-a stabilit recent printr-o lege nouă. Asta înseamnă că efectele se văd prima oară abia la depunerea declarației 112 în luna iunie 2022, din moment ce prin acest formular se raportează taxele salariale. Diurnele sunt scutite de taxe salariale, dacă se acordă în anumite condiții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Declarația 112, ce a fost adaptată la noutățile privind indemnizațiile pentru șomajul tehnic și liberele părinților, poate fi depusă de azi

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
18 Februarie 2022 | 1 | 4074 | Timp de citire: 2 min.

Declarația fiscală 112, care este folosită în principal la declararea taxelor salariale, a fost actualizată joi, prin ordin ministerial, pentru a include mai multe modificări apărute în cursul anului 2021 și la început de 2022. În acest context, Fiscul a publicat azi noua versiune electronică a formularului, astfel că firmele o pot folosi deja. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Luna asta, declarațiile fiscale cu termenul obișnuit în data de 25 se depun până azi

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
21 Decembrie 2021 | 1 | 2487 | Timp de citire: 2 min.

Declarațiile fiscale care de obicei se depun lunar până în data de 25 se transmit în decembrie 2021 mai devreme, așa cum reiese din calendarul Fiscului. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Combaterea muncii "la negru" și "la gri": ANAF va avea acces la Revisal pentru a face comparație cu declarația 112

Lucia Tozaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
17 Septembrie 2021 | 3 | 12551 | Timp de citire: 2 min.

Pentru a combate fenomenul muncii nedeclarate (“la negru”) și al celei subdeclarate (“la gri”), Inspecția Muncii urmează să realizeze o interconectare cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), astfel încât Fiscul să aibă acces la registrul salariaților pentru a compara raportările angajatorilor cu cele din declarația 112 (cea prin care se declară taxele salariale). Citește articolul