În contextul în care, de luni, persoanele fără certificat verde privind COVID-19 pot relaționa numai la distanță cu personalul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), Call center-ul instituției a cedat în această dimineață. În aceste condiții, iată ce alte variante au la dispoziție persoanele nevaccinate, netestate sau nevindecate pentru a relaționa cu Fiscul. Citește articolul
La un an de la lansarea aplicației online pentru programări, 30.000 de contribuabili au optat pentru această modalitate de a valida conturile nou-create în Spațiul Privat Virtual (SPV) al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), după cum se arată într-un comunicat publicat luni. În acest context, reamintim cum se procedează efectiv pentru validarea unui cont nou în SPV fără a face deplasări la instituțiile statului. Citește articolul
Anul trecut a adus mai multe modificări importante la relația pe care firmele, PFA-urile și ONG-urile o au cu statul. Mă refer, în esență, la mai multe simplificări, dar și la unele schimbări în bine ale serviciilor oferite de autoritățile fiscale. Citește articolul
Există trei indemnizații legate de accidentele de muncă și bolile profesionale ale salariaților pe care angajatorul este obligat să le achite inițial, urmând să le recupereze ulterior de la casele teritoriale de pensii. În acest sens, Casa Națională de Pensii Publice (CNPP) a pus recent la dispoziție o aplicație online prin care firmele pot cere recuperarea banilor plătiți ca indemnizații. Citește articolul
Pe 11 august 2020, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a lansat un nou serviciu pentru contribuabili: o aplicație online pentru programări. Aceasta poate fi folosită atât pentru a programa întâlniri în persoană la sediile ANAF, cât și pentru a programa o întâlnire online pentru validarea unui cont nou-creat în Spațiul Privat Virtual (SPV). Pentru întâlnirile fizice, aplicația a fost testată inițial la nivelul Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice Galați, iar de-acum este disponibilă pentru toată țara. Citește articolul
Pentru a solicita și obține anumite servicii ori documente, atât firmele, cât și cetățenii pot interacționa de-acum cu reprezentanții Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM), Casei Naționale de Pensii Publice (CNPP) și Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială (ANPIS) aproape exclusiv online, după ce Ministerul Muncii a finalizat un mecanism ce implică, pentru rezolvarea unor situații în raport cu autoritățile, doar o singură deplasare la acestea. Citește articolul
Cei care vor să înființeze o persoană fizică autorizată (PFA) la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) pot rezolva formalitățile legale chiar din fața propriului calculator, pentru a evita deplasările la instituțiile statului în vremea coronavirusului. Citește articolul
Contribuabilii care au declarații fiscale de transmis către autorități se pot folosi, în principal, de portalul e-Guvernare.ro. Așa se transmit Fiscului majoritatea formularelor, printre care se numără declarațiile privind taxele salariale, impozitul pe profit, decontarea TVA-ului, situațiile financiare anuale și nu numai. Citește articolul
Firmele care au de îndeplinit obligații în domeniul muncii, fie în legătură cu inspectoratele teritoriale ale Inspecției Muncii, fie în legătură cu Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM), pot să interacționeze cu aceste instituții și online, cel puțin în anumite privințe. Acest lucru este cu atât mai important acum, când este recomandată interacțiunea cu alte persoane doar dacă este strict necesar, din cauza coronavirusului. Citește articolul
Pentru a limita, pe cât posibil, răspândirea coronavirusului, contribuabilii pot transmite Fiscului și pot obține documente direct online, fără a se mai duce la ghișee. Mai precis, atât persoanele fizice, cât și firmele pot transmite declarații și pot obține diverse acte de la Fisc folosindu-se de Spațiul Privat Virtual (SPV). Citește articolul