Traficul din București este constant evidențiat de statistici și studii interne și internaționale, care plasează capitala României în topurile celor mai poluate orașe din cauza numărului mare de mașini și a ambuteiajelor produse. În acest context, este evidentă necesitatea adoptării unor soluții pentru decongestionarea traficului și, implicit, pentru reducerea poluării. Demararea programului Oxigen, la începutul acestui an, are drept scop declarat ameliorarea ambilor indicatori. Să nu uităm și că, din cauza poluării din Capitală și din alte două mari orașe, România se află sub procedură de infringement, impusă de Comisia Europeană în urmă cu doi ani. Citește articolul
Începând cu prima lună din 2020, firmele de taximetrie și alți transportatori locali privați de persoane trebuie să cumpere inclusiv mașini electrice sau care merg cu gaz, conform unei legi care a intrat deja în vigoare. Aproape o treime din achizițiile plănuite vor trebui să fie mijloace de transport ecologice. Citește articolul
De astăzi, persoanele fizice pot accesa din nou subvențiile pentru cumpărarea de autovehicule electrice sau mașini hibrid, prin programul Rabla Plus. Fondurile programului au fost epuizate recent, dar Ministerul Mediului (MM) anunță suplimentarea bugetului începând de azi. Anul acesta, se acordă sume de până la 20.000 lei sau 45.000 de lei, în funcție de tipul autovehiculului cumpărat. Cererile pentru primirea banilor vor trebui făcute până în 30 septembrie. Citește articolul
Înscrierile în programul guvernamental Rabla Plus au început deja și se finalizează în septembrie. Până atunci, firmele pot să ceară ajutoare financiare sub forma unor ecotichete la achiziționarea de mașini electrice. Firmele pot obține mai multe ecotichete, pentru a cumpăra mai multe mașini, în limita de finanțare stabilită prin legislație. Una dintre condițiile pentru acceptarea în program este lipsa datoriilor. Citește articolul
De puțină vreme a demarat, alături de Rabla Clasic, programul prin care românii pot obține subvenții pentru cumpărarea de mașini electrice sau hibride, respectiv Rabla Plus. Prin intermediul acestui program, românii pot obține, în funcție de tipul mașinii pe care intenționează s-o cumpere, până la 45.000 de lei. Iată cum pot obține românii interesați să cumpere mașini electrice sau hibride banii de la stat. Citește articolul
Românii care doresc să cumpere un autoturism nou pur electric sau electric hibrid prin Rabla plus se pot înscrie în acest program începând de azi, potrivit Administrației Fondului pentru Mediu (AFM). Valoarea unui ecotichet este de până la maximum 20.000 de lei, sau maximum 45.000 de lei, sume ce se vor acorda numai participanţilor la Rabla plus care nu au datorii la bugetul local. Citește articolul
Românii care vor să-și ia mașini electrice pot cere statului, în anul 2018, o subvenție nereturnabilă de până la 45.000 de lei, așa cum prevede legislația actuală. Este vorba, mai precis, de programul guvernamental Rabla plus, care, potrivit autorităților, a demarat azi. Citește articolul
Persoanele interesate de achiziția unui autoturism nou pur electric sau electric hibrid prin programul guvernamental Rabla plus pot beneficia de ajutorul financiar din partea statutului doar o singură dată în decursul unui an calendaristic. Această măsură este prezentă într-un act normativ al Ministerul Mediului publicat miercuri în Monitorul Oficial. Citește articolul
Din 2019, cel puţin 30% dintre mijloacele de transport achiziţionate într-un an de către autorităţile publice vor trebui să aibă motoare acţionate prin gaz natural, hidrogen sau electricitate, potrivit unui act normativ publicat recent în Monitorul Oficial. Obligaţia va reveni şi societăţilor de taxi, dar începând din 2020. Citește articolul
Cetățenii care vor să-și cumpere în 2017 mașini electrice noi vor putea cere de la stat, începând din mai 2017, o subvenție de 45.000 de lei, adică undeva spre 10.000 de euro. Potrivit unui act normativ al Ministerului Mediului (MM) apărut recent în Monitorul Oficial, suma maximă ce va fi acordată anul acesta este mult mai mare decât cea stabilită pentru anul trecut, astfel că persoanele fizice ar putea fi mai tentate să acceseze finanțarea. Mai ales în condițiile în care rețeaua națională de prize pentru automobile este în extindere. Citește articolul