avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 424 soluții astăzi
Acasă Subiect: digitalizare
Subiect: digitalizare
ACCES PREMIUM

Transformarea digitală în resurse umane și salarizare - beneficii și provocări

Deloitte România în Resurse umane
24 Februarie 2021 | 0 | 2701 | Timp de citire: 4 min.

Transformările care au avut loc în ultimul an în activitatea economică, în contextul pandemiei de COVID-19, sunt, în cele mai multe cazuri, ireversibile, dar și benefice pentru mediul de afaceri. Incertitudinea generată de evoluția pandemiei și preocuparea angajatorilor față de sănătatea angajaților au făcut ca programul de lucru flexibil, inclusiv munca la distanță, să reprezinte o soluție viabilă pentru multe companii. Cu toate acestea, există încă numeroase aspecte neclare, cel puțin în zona de resurse umane și salarizare, care trebuie lămurite, ținând cont de faptul că munca la distanță tinde să devină obișnuință pe termen mediu și lung pentru multe companii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Bani pentru digitalizare: A fost oficializată procedura prin care IMM-uri pot accesa până la 100.000 euro

Lucia Tozaru în Finanțări
Redactor, avocatnet.ro
23 Decembrie 2020 | 1 | 13016 | Timp de citire: 3 min.

Întreprinderile mici şi mijlocii (IMM-uri) care activează în afara domeniului IT&C vor putea primi până la 100.000 de euro prin intermediul schemei de ajutor de minimis pentru digitalizare, după ce condiţiile şi criteriile de acordare a acestui ajutor au fost publicate în Monitorul Oficial de marţi. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Start-up Nation: Au fost oficializate mai multe modificări substanțiale ale programului

Simona Voiculescu în Finanțări
Redactor-șef, avocatnet.ro
2 Noiembrie 2020 | 1 | 9610 | Timp de citire: 3 min.

Un set de modificări la programul Start-up Nation a primit în luna mai votul Parlamentului, dar, pentru că a făcut un scurt drum la Curtea Constituțională, legea cu modificări a ajuns să fie oficializată abia vineri. Concret, vorbim de schimbarea unor punctaje și de favorizarea afacerilor inovatoare, printre altele. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Criza coronavirusului

Guvernul poate ajuta mediul privat și prin digitalizare sau investiții publice, nu doar cu bani pentru supraviețuirea afacerilor

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
14 Octombrie 2020 | 0 | 884 | Timp de citire: 3 min.

Dincolo de ajutoarele directe pe care le-a acordat și le va acorda în viitorul apropiat pentru ca firmele să-și poată continua afacerile până la trecerea crizei coronavirusului, Guvernul mai poate ajuta și indirect. Concret, cei de la Deloitte România spun că digitalizarea în relația cu autoritățile și investițiile publice pot face, de asemenea, mult bine pentru mediul privat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce aspecte de digitalizare trebuie luate în calcul de angajatori la trecerea de la munca de birou la telemuncă

Dragos Niculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
7 Septembrie 2020 | 1 | 2430 | Timp de citire: 2 min.

În această perioadă, marcată de epidemia de coronavirus, multe firme de gândesc sau chiar au făcut trecerea de la munca de birou la telemuncă. În cazul unei astfel de schimbări, angajatorii trebuie să ia în calcul o serie de aspecte legate de digitalizare, care pot face modificarea tipului muncii mai facilă sau chiar posibilă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce vor putea face, concret, microîntreprinderile și IMM-urile cu banii pe care-i vor primi de la stat pentru digitalizare

Dragos Niculescu în Finanțări
Redactor, avocatnet.ro
18 August 2020 | 3 | 3446 | Timp de citire: 3 min.

Peste nu multă vreme, microîntreprinderile și întreprinderile mici și mijlocii (IMM) vor putea primi bani de la stat pentru creșterea competitivității acestora, prin digitalizare, potrivit unei hotărâri oficializate deja. Programul de digitalizare pentru microîntreprinderi și IMM-uri le va permite acestora să achiziționeze, printre altele, echipamente informatice eficiente și diverse aplicații inovative. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Digitalizarea instituțiilor: Servicii online accesibile firmelor și persoanelor fizice la ANOFM, CNPP şi ANPIS

Dragos Niculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
13 August 2020 | 0 | 1424 | Timp de citire: 2 min.

Pentru a solicita și obține anumite servicii ori documente, atât firmele, cât și cetățenii pot interacționa de-acum cu reprezentanții Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM), Casei Naționale de Pensii Publice (CNPP) și Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială (ANPIS) aproape exclusiv online, după ce Ministerul Muncii a finalizat un mecanism ce implică, pentru rezolvarea unor situații în raport cu autoritățile, doar o singură deplasare la acestea. Citește articolul

ACCES GRATUIT

ICCJ operaționalizează dosarul electronic

Alexandros Bakos în Justițiabil in România
Redactor, avocatnet.ro
8 Mai 2020 | 0 | 2348 | Timp de citire: 1 min.

Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) a implementat un program prin care părțile la un dosar pot să acceseze electronic acel dosar, care va deveni operațional din 18 mai (cu excepția dosarelor de pe rolul Secției de Contencios Administrativ și Fiscal, unde serviciul va fi operațional doar din septembrie). Practic, tot ce trebuie să facă părțile este să depună o cerere în acest sens, pentru dosarul la care vor să aibă acces electronic.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Încă o autoritate de stat poate controla activitatea companiilor

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
26 Februarie 2020 | 0 | 2640 | Timp de citire: 3 min.

Firmele sunt obligate să se supună controalelor și investigațiilor făcute pentru strângere de informații de către încă o autoritate, pe lângă cele cu care erau deja cunoscute (cum ar fi Consiliul Concurenței sau Autoritatea română pentru protecția datelor, de exemplu). E vorba de Autoritatea pentru digitalizarea României, care poate investiga o firmă, putând verifica orice document sau solicita orice informație legată de respectarea dreptului protecției consumatorului, atunci când o posibilă încălcare cu interes pentru Uniunea Europeană (UE) ar fi avut loc. Citește articolul

ACCES PREMIUM

EY: Cum schimbă digitalizarea tratamentul TVA pentru serviciile financiare?

EY Romania în Taxe și impozite
5 Aprilie 2018 | 0 | 1512 | Timp de citire: 2 min.

În mod tradiţional, activitatea bancară este scutită de TVA, fără drept de deducere. Astfel, ca regulă generală, băncile nu colectează TVA pentru activităţile realizate şi nici nu deduc TVA pentru achiziţiile efectuate. Însă, este această abordare cea mai benefică pentru bănci? Există soluţii de reducere a costurilor cu TVA? Dacă da, unde găsim aceste soluţii şi cum le putem implementa? Citește articolul