Închiriezi o locuință și nu știi ce ar trebui să conțină un contract? Nu ești sigur ce drepturi ai în calitate de chiriaș? Te întrebi daca merită să înregistrezi sau nu un contract de chirie la Fisc? Iată câteva dintre problemele pe care încercăm să le lămurim astăzi în „Enciclopedia soluțiilor pentru probleme cotidiene”. Citește articolul
Deși obligativitatea de a înregistra contractul de închiriere la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) nu mai există de anul trecut, există, totuși, un mare avantaj pentru cel care dă în chirie atunci când înregistrează contractul la Fisc. Potrivit Codului civil, contractul făcut doar între părți, neautentificat, dar înregistrat la Fisc este titlu executoriu pentru plata chiriei, ceea ce înseamnă că executarea silită se obține mult mai ușor. Citește articolul
Sunt două variante prin care putem face ca un contract de închiriere să fie titlu executoriu: să mergem la Fisc cu contractul pe care l-am încheiat în privat cu cel căruia îi dăm spre închiriere imobilul (asta nu înseamnă fiscalizarea acelor venituri) sau să îl facem direct la notar, într-o formă care e deja aptă pentru a servi drept titlu executoriu, dar cu unele costuri suplimentare. Oricum ar fi, efectul este același și este în marele avantaj al celui care dă în chirie să aibă dinainte un astfel de titlu. Citește articolul
Înregistrarea opțională a contractelor de închiriere la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) se face de peste o lună potrivit unei noi reglementări, care dă inclusiv posibilitatea unei înregistrări electronice a contractelor. Momentan însă singura variantă pentru cei interesați e deplasarea cu contractul la ghișeu. Citește articolul
Fiscul a trimis în sfârșit la Monitorul Oficial noua procedură de înregistrare a contractelor de închiriere la organele fiscale. Publicată marți în Monitor, noua procedură permite inclusiv înregistrarea online a contractelor. Citește articolul