avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 579 soluții astăzi
Acasă Subiect: consumatori
Subiect: consumatori
ACCES GRATUIT

ANPC: Compensațiile din partea companiilor aeriene se pot obține doar dacă sunt solicitate în scris

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
15 Septembrie 2023 | 0 | 1165 | Timp de citire: 2 min.

În cazul în care, potrivit legislației europene, drepturile le sunt afectate, pasagerii curselor aeriene au dreptul la compensații. Totuși, potrivit reprezentanților Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), acest lucru este posibil doar dacă se depune o reclamație scrisă la compania de transport aerian sau, în funcție de fiecare situație în parte, la ANPC. Citește articolul

ACCES GRATUIT

InfoCons recomandă verificarea, într-o aplicație dedicată, a agențiilor de turism și a cazărilor înainte de plecarea în vacanță

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
25 August 2023 | 0 | 1129 | Timp de citire: 2 min.

Pentru că anul acesta s-au înregistrat mai multe cazuri în care turiștii au plătit avans sau chiar au achitat integral o vacanță către cazări inexistente în practică, Asociația InfoCons – Organizație pentru Protecția Consumatorilor recomandă ca la plecarea în vacanță să verificăm, prin intermediul unei aplicații gratuite, lista unităților de cazare, agențiilor de turism și unităților de alimentație publică autorizate din România. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Apar amenzile electronice: Procesele-verbale se vor putea încheia și în format electronic în domenii precum comunicații electronice sau protecția consumatorilor

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
25 Iulie 2023 | 0 | 2668 | Timp de citire: 2 min.

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) va putea, în curând, să încheie procese-verbale de constatare a contravențiilor și în format electronic, nu doar în format fizic, ca acum, potrivit unei legi recent oficializate. Amenzi electronice se vor putea da și în cazul încălcării legislației privind serviciile poştale, a audiovizualului sau a celei privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE E oficial: Dacă un consumator constată o neconformitate în 30 de zile de la livrare, produsul va trebui înlocuit de comerciant

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
7 Iulie 2023 | 3 | 11427 | Timp de citire: 1 min.

Din 9 iulie 2023, în cazul în care constată, în cel mult 30 de zile de la livrarea unui produs, că acesta nu e bun, consumatorul poate beneficia direct de înlocuirea produsului, potrivit unei legi publicate joi în Monitorul Oficial. În prezent, consumatorii pot alege între repararea sau înlocuirea produsului. Citește articolul

ACCES GRATUIT

ANPC a lansat o adresă specială de e-mail pentru cei ce au probleme cu băncile

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
29 Mai 2023 | 0 | 3247 | Timp de citire: 1 min.

Consumatorii ce încep să aibă probleme cu băncile la care au contractat diverse împrumuturi și care vor să acționeze, astfel încât să nu ajungă într-o situație financiară dificilă, pot contacta, mai nou, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) printr-o adresă de e-mail dedicată. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Oficial: PFA-urile sunt introduse în categoria dezvoltatorilor imobiliari ce pot vinde locuințe în rate

Alexandru Boiciuc în PFA & Profesii liberale
Redactor-șef, avocatnet.ro
23 Mai 2023 | 0 | 6996 | Timp de citire: 1 min.

Pentru că pe piață au început să apară tot mai des dezvoltatori imobiliari persoane fizice, parlamentarii modifică legislația în așa fel încât și aceștia să poată să acorde credite, conform unei legi oficializate marți. Este vorba de mecanismul ce permite achitarea locuințelor în rate direct la dezvoltatorii imobiliari. Totodată, dezvoltatorii imobiliari vor fi supravegheați mai îndeaproape de Protecția Consumatorilor. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Un regulament european nou

UPDATE GPSR: Din decembrie 2024, comercianții vor trebui să aibă o persoană responsabilă de produsele vândute online și offline

avocatnet.ro în Aspecte juridice
23 Mai 2023 | 0 | 2744 | Timp de citire: 2 min.

Comercianții activi în Uniunea Europeană vor trebui să desemneze intern o persoană responsabilă cu produsele vândute online și offline, conform unui regulament european care a apărut azi în Jurnalul Oficial al UE și care se va aplica direct în toate statele membre, de la finele lui 2024. Responsabilul va avea, în esență, rolul să se asigure că produsele comercializate către consumatori sunt însoțite de informațiile necesare. Citește articolul

ACCES GRATUIT

CJUE: Dacă n-a fost informat despre dreptul de retragere, un consumator este scutit de plată, dacă se retrage dintr-un contract încheiat la domiciliu, care a fost deja executat

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
21 Mai 2023 | 0 | 2991 | Timp de citire: 2 min.

Un consumator este scutit de orice obligație de plată în cazul în care se retrage dintr-un contract de prestări de servicii, încheiat în afara unui magazin, respectiv la domiciliul sau locul de muncă al acestuia, care a fost deja executat, cu condiția ca firma să nu-l fi înștiințat în legătură cu dreptul de a se retrage din contract, potrivit unei hotărâri de azi a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Noile cerințe de reglementare privind canalele digitale de înrolare a clienților impun modificări în procesele și procedurile băncilor. Care sunt provocările?

Deloitte România în Aspecte juridice
9 Mai 2023 | 0 | 954 | Timp de citire: 3 min.

După succesul răsunător obținut în retail, tehnologie, media și comunicații, activitatea de înrolare la distanță a clienților începe să câștige teren și în rândul instituțiilor de credit și financiare, domeniu în care oferirea acestei opțiuni unui client este un demers complex, din cauza reglementărilor stricte. Măsurile restrictive impuse la începutul perioadei de pandemie de COVID-19 au limitat libertatea de mișcare a oamenilor și au impulsionat băncile să accelereze transformarea tehnologică, inclusiv prin crearea de canale digitale pentru a atrage noi clienți. Clienții băncilor aveau deja, de mulți ani, opțiunea de a efectua zilnic tranzacții și operațiuni bancare prin intermediul internet banking-ului sau a aplicațiilor de smartphone banking, însă înrolarea unui client nou prin intermediul acestor canale este o arie în care puține bănci deveniseră active înainte de pandemie. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Propunere ce va fi respinsă: Supermarketurile și hypermarketurile să poată fi făcute numai în afara orașelor

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
6 Aprilie 2023 | 1 | 6024 | Timp de citire: 2 min.

Până la urmă, nu se va stabili că supermarketurile și hypermarketurile, adică magazinele a căror suprafață depășește 400 de metri pătrați, pot fi construite numai în zonele din preajma orașelor, după ce proiectul de lege cu măsura a fost propus recent pentru respingerea definitivă. Citește articolul