Acolo unde firmele funcționează în clădiri de birouri mai mari sau sunt situate în centre comerciale, noile reguli stabilite de Guvern impun prezentarea certificatului verde pentru accesul în incintă. Același lucru e valabil pentru anumite tipuri de activități, unde certificatul e cerut tuturor terților, fie ei clienți, curieri ș.a.m.d. Dacă pentru angajați nu există restricții, pentru potențialii angajați - da. Prin urmare, participarea acestora la un interviu de recrutare în incintă ar presupune solicitarea certificatului verde - din perspectiva prelucrărilor de date personale, asta ar putea fi ușor excesiv. Dar asta e doar una dintre probleme. Citește articolul
Prezentarea certificatului verde a devenit obligatorie, de luni, la intrarea în majoritatea instituțiilor publice. Totuși, există o serie de excepții de la această regulă, cele mai notabile făcând referire la accesul în spitale și clinici, justiție, precum și pentru persoanele care au de ridicat prestații sociale sau pensii. Citește articolul
De-astăzi, accesul la operatorii economici care se află în clădiri de birouri private se face, în anumite condiții, tot pe baza certificatului verde, care atestă vaccinarea, vindecarea sau testarea, ca și în cazul instituțiilor publice. Exceptați de la această regulă sunt angajații. Citește articolul
În condițiile creșterii, din ultima vreme, a incidenței cazurilor de coronavirus la mia de locuitori pe fondul pandemiei, restricțiile de circulație impuse în starea de alertă s-au înăsprit treptat, iar anumite localități au intrat deja în carantină. Astfel, persoanele vaccinate împotriva COVID-19 cu schema completă de vaccinare, dar și cele care au trecut prin boală, s-au vindecat și se află în perioada dintre a 15-a și a 180-a zi de la momentul confirmării infectării pot circula, în localitățile pentru care s-a instituit carantina zonală, doar în baza certificatului verde, fără a fi necesare ale documente în acest sens, potrivit unui HG oficializat la începutul lunii trecute. În schimb, persoanele nevaccinate trebuie să aibă asupra lor, în momentul în care circulă într-o localitate carantinată, fie o declarație pe proprie răspundere, care să ateste motivul pentru care se află în respectiva localitate, fie adeverința de la angajator sau legitimația de serviciu. Citește articolul
Pentru a susține campania de vaccinare anticoronavirus, autoritățile au stabilit acordarea de stimulente pentru cei care se vaccinează. Astfel, unul dintre stimulente constă în posibilitatea de a participa la o loterie, ce se adresează celor deja vaccinați și care pot câștiga premii de aproape 2.000.000 de lei. Astfel, cei interesați trebuie să parcurgă câțiva pași pentru înscriere, aceasta fiind posibilă deja. Citește articolul
Cu scopul de a susține campania de vaccinare împotriva COVID-19, autoritățile au decis, în această vară, acordarea de tichete de masă și organizarea unei loterii pentru cei care se vaccinează. În acest context, după ce metodologia de acordare a voucherelor pentru persoanele care se vaccinează a apărut acum câteva zile, miercuri a fost oficializat un ordin ce stabilește condiţiile de înscriere la Loteria de vaccinare. Loteria se adresează celor deja vaccinați, cel mai mare premiu ce va putea fi câștigat fiind în valoare de 1.000.000 de lei. Totuși, pentru că fiecare participant la loterie va putea câștiga mai multe premii, suma totală ce va putea fi câștigată de o persoană e de circa 2.000.000 de lei. Citește articolul
Pentru a susține campania de vaccinare, autoritățile au decis, la sfârșit de august, acordarea de tichete de masă și organizarea unei loterii pentru cei care se vaccinează împotriva COVID-19. În acest context, Ministerul Sănătății (MS) a stabilit, printr-un ordin oficializat luni, metodologia de acordare a voucherelor pentru persoanele care se vaccinează împotriva COVID-19. Concret, cei vaccinați după începutul lunii septembrie vor primi, cel mai probabil, din luna octombrie, o alocație de hrană în valoare de 100 de lei, sub forma a cinci tichete de masă. Citește articolul
Certificatele digitale COVID-19 vor putea fi utilizate, începând de mâine, și pe teritoriul țării noastre, nu doar în cazul călătoriilor în alte state membre ale Uniunii Europene (UE), pentru atestarea vaccinării, testării sau trecerii prin boală a celor ce le dețin, apare într-o ordonanță oficializată marți. În plus, valabilitatea certificatului pentru test antigen rapid va crește la 48 de ore, de la 24 de ore, cât este în prezent. Citește articolul
Documentele unice care vor înlesni deplasarea între țările membre ale Uniunii Europene (UE), în contextul pandemiei de COVID-19, respectiv certificatele digitale verzi, vor fi implementate în țara noastră prin intermediul Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS). Miercuri, instituția a testat cu succes capacitatea sistemului ce va fi folosit în țara noastră de a se conecta la sistemul european și de a transmite datele înregistrate aici. Asta înseamnă că certificatele verzi vor putea fi folosite în România încă de la apariția lor, preconizată pentru începutul lunii iulie. Citește articolul