După ce în august 2020 s-a introdus semnătura electronică în domeniul construcțiilor, vineri a fost oficializat un ordin cu regulile ce vor trebui respectate la obținerea semnăturilor electronice de către specialiștii din construcții, arhitectură și urbanism, document care se va aplica de luna viitoare. Citește articolul
Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) a anunţat, vineri, extinderea facilităţii privind efectuarea plăților prin intermediul cardului bancar în sistemul informatic integrat de cadastru și carte funciară eTerra la nivelul tuturor celor 42 de oficii de cadastru și publicitate imobiliară din țară. Citește articolul
Persoanele autorizate să execute lucrări în domeniul cadastrului, geodeziei, cartografiei şi fotogrammetriei au, începând de vineri, acces gratuit permanent la conținutul tuturor cărților funciare existente în eTerra, după ce Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) a extins accesul în sistemul informatic integrat de cadastru și carte funciară. Citește articolul
Declarațiile privind beneficiarii reali ai firmelor pot fi trimise online sau prin poștă și curier chiar și dincolo de jumătatea lunii noiembrie 2020, conform unei noi ordonanțe de urgență a Guvernului. Aceste modalități de transmitere a declarațiilor urmau să dispară la acel moment, în lipsa intervenției Executivului. Totuși, vorbim doar de o amânare. Citește articolul
De puțină vreme, Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) a introdus o nouă măsură de digitalizare și optimizare a activității. Este vorba, mai exact, despre posibilitatea de a semna documentele direct în browser. Totodată, ANCPI a anunțat și că testează sistemul de plată cu cardul direct în aplicația eTerra. Pentru că inițial nu era foarte clar, ca urmare a unei solicitări făcute de redacția noastră, ANCPI ne-a transmis că, pentru a putea semna documentele astfel, e nevoie de o semnătură electronică calificată, echivalentă semnăturii de mână. Citește articolul
Declarația privind beneficiarii reali nu va mai putea fi depusă online începând cu a doua jumătate a lunii noiembrie 2020, după ce această posibilitate expresă va dispărea din legislație din cauza Legii 208/2020, informația fiind confirmată de Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC). Asta deși autoritățile ar trebui să primească în continuare versiunea electronică a formularului în baza unei obligații pe care o au, la modul general, prin Ordonanța de urgență a Guvernului 38/2020. Citește articolul
O lege nouă dată de Parlament va elimina posibilitatea depunerii declarației privind beneficiarii reali fără deplasarea la Registrul Comerțului. Mai precis, o să dispară posibilitatea de a transmite declarația electronic sau cu poșta și curierul. Deși legea se va aplica de sâmbătă, există o ordonanță a Guvernului care permite oricum, însă doar până la jumătatea lunii noiembrie 2020, transmiterea formularului online sau cu poșta și curierul. Citește articolul
În lumea reală, ideea de semnătură e un concept pe care toată lumea îl ințelege din instinct. Probabil că, dacă întrebi 10 oameni pe stradă, toți 10 îți vor spune că o semnătură e urma pixului pe o foaie de hârtie. Ca să fie mai greu de falsificat, nevoia ne-a învățat, în trecut, să facem aceste semnături în moduri cat mai alambicate, cât mai greu de replicat de alții. Astăzi, când nevoia de semnătură s-a mutat în mediul online, avem nevoie să regândim întregul concept, fără a uita, însă, de unde am plecat la începuturi. Citește articolul
În curând, întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri) vor putea să se înscrie pentru a accesa trei tipuri de granturi oferite de stat, pentru derularea afacerilor, în contextul crizei financiare provocate de epidemia de coronavirus. Conform legislației, înscrierile se vor face online și firmele vor folosi o platformă pentru care vor avea nevoie de semnătură electronică.
Citește articolulÎn contextul în care, spre începutul anului, Guvernul a stabilit că autoritățile și instituțiile publice au obligația primirii înscrisurilor semnate cu semnătură electronică, acum a fost oficializat un ordin al Ministerului Afacerilor Interne (MAI), ce stabilește regulile ce vor fi folosite atunci când vine vorba de utilizarea documentelor și semnăturilor electronice în relație cu cetățenii, dar și cu alte instituții. Citește articolul