avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 766 soluții astăzi
Acasă Subiect: documente financiar contabile
Subiect: documente financiar contabile
ACCES PREMIUM

Cum se face corectarea documentelor financiar-contabile în 2020

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
20 Ianuarie 2020 | 0 | 6816 | Timp de citire: 4 min.

Documentele financiar-contabile trebuie să fie lipsite de modificări sau ștersături, conform legislației în vigoare. În plus, nu este permisă nici lăsarea unor spații libere între operațiunile din actele contabile sau lăsarea unor file lipsă. Asta înseamnă că, atunci când au corecturi de făcut, contribuabilii trebuie să respecte anumite reguli stricte. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Bine de știut la început de an

Cât ești obligat să păstrezi documentele financiar contabile ale companiei tale?

Facturis Online în Știri & Revista presei
20 Ianuarie 2020 | 1 | 31176 | Timp de citire: 1 min.

Potrivit normelor în vigoare, arhivarea documentelor financiar-contabile se face în 2020 conform unor reguli specifice. Spre exemplu, există peste 20 de acte ce trebuie păstrate de contribuabili timp de cinci ani, în timp ce altele trebuie păstrate pentru zece sau chiar 50 de ani. Arhivarea lor se poate face atât în format tipărit, cât şi în format electronic. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum se poate profita din plin de avantajele facturării electronice

Vera Constantin în Contabil și fiscal
Expert contabil,
29 August 2019 | 1 | 3051 | Timp de citire: 5 min.

O caracteristică distinctivă a facturării electronice este posibilitatea automatizării, mai ales în cazul în care factura este trimisă într-un format structurat. Astfel, facturile electronice pot fi generate și transferate automat și direct din sistemele de logistică financiară ale emitentului / furnizorului de servicii în cele ale beneficiarului. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum ar trebui făcut managementul financiar al companiilor aflate în faza de start-up

PKF Finconta în Știri & Revista presei
18 Iulie 2019 | 0 | 1537 | Timp de citire: 3 min.

Mediul antreprenorial din România, chiar dacă încă fragil, este plasat de noua generație într-o lumină favorabilă. Cu toate acestea nu este ușor să conduci o companie nici în România, nici în altă parte din lume. Problemelor de dezvoltare li se adaugă cele adminstrative cu puternic accent financiar. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Semnarea documentelor contabile este obligatorie, chiar dacă ștampilarea lor este opțională

Vera Constantin în Contabil și fiscal
Expert contabil,
22 Aprilie 2019 | 0 | 8779 | Timp de citire: 2 min.

După cum se știe, în prezent persoanele fizice, persoanele juridice de drept privat, precum și entitățile fără personalitate juridică nu mai au obligația de a aplica ștampila pe documente sau pe orice alte înscrisuri emise în relația dintre ele. Nu la fel stau lucrurile în ceea ce privește semnarea anumitor documente. Neîndeplinirea obligației de a semna poate atrage răspunderea persoanelor responsabile care le-au întocmit, vizat și aprobat, precum și a celor care le-au înregistrat în contabilitate.   Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reconstituire documente contabile 2019: Ce poți să faci la pierderea, sustragerea sau distrugerea lor

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
7 Februarie 2019 | 0 | 4368 | Timp de citire: 2 min.

Pentru a putea fi înregistrate în contabilitate, operaţiunile economico-financiare trebuie să fie justificate cu documente originale, întocmite sau reconstituite. În ceea ce privește procedura pentru reconstituirea documentelor financiar-contabile pierdute, sustrase sau distruse, aceasta este prezentantă mai jos. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reconstituire documente contabile 2018: Ce faci când constați pierderea, sustragerea sau distrugerea lor?

Eduard Popescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
9 Februarie 2018 | 0 | 12479 | Timp de citire: 2 min.

Potrivit normelor în vigoare, pentru a putea fi înregistrate în contabilitate, operaţiunile economico-financiare trebuie să fie justificate cu documente originale, întocmite sau reconstituite. În ceea ce privește procedura pentru reconstituirea documentelor financiar-contabile pierdute, sustrase sau distruse, aceasta este reglementată într-un act normativ în vigoare din 2016 și este prezentantă, detaliat, în cele ce urmează.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Documente justificative firmă 2018: Ce trebuie să cuprindă acestea?

Marian Dumitrache în Contabil și fiscal
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
25 Ianuarie 2018 | 0 | 11299 | Timp de citire: 7 min.

Companiile înregistrate în România sunt obligate, conform legii, să înregistreze operațiunile economico-financiare, în momentul efectuării lor, în documente justificative care vor sta, ulterior, la baza înregistrărilor în contabilitate și a întocmirii situațiilor financiare lunare, semestriale sau anuale. Pentru a putea dobândi calitatea de document justificativ, actele ce stau la baza înregistrărilor în contabilitate trebuie să furnizeze anumite informații reglementate expres într-un act normativ intrat în vigoare în 2016. Mai mult, cât timp normele legale în vigoare sunt respectate, documentele financiar-contabile pot fi prezentate ca documente pe suport hârtie sau în format electronic. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Arhivarea documentelor: Cum și cât păstrezi actele firmei?

Eduard Popescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
23 Ianuarie 2018 | 3 | 73149 | Timp de citire: 5 min.

Potrivit normelor în vigoare, arhivarea documentelor financiar-contabile se face conform unor reguli specifice. Spre exemplu, există peste 20 de acte ce trebuie păstrate de contribuabili timp de cinci ani, în timp ce altele trebuie păstrate pentru zece sau chiar 50 de ani. De altfel, arhivarea lor se poate face atât în format hârtie, cât şi-n format electronic. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Ce elemente trebuie să cuprindă, în 2017, documentele justificative ale unei societăţi?

Eduard Popescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
27 Ianuarie 2017 | 1 | 46152 | Timp de citire: 6 min.

Firmele de pe teritoriul României sunt obligate, conform legii, să consemneze operaţiunile economico-financiare, în momentul efectuării lor, în documente justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitate. Pentru a dobândi calitatea de document justificativ, actele ce stau la baza înregistrărilor în contabilitate trebuie să furnizeze anumite informaţii reglementate expres într-un act normativ intrat în vigoare în 2016. Citește articolul