Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 7057 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Împreună cu 10 specialiști de la EY România, KMPG România, Viboal FindEx și Dobrinescu Dobrev discutăm despre: TVA în comerțul electronic, SAF-T, analiza de risc fiscal etc. Rezervă loc și participă!

Acasă Subiect: documente financiar contabile
Subiect: documente financiar contabile
ACCES PREMIUM

Reconstituire documente contabile 2018: Ce faci când constați pierderea, sustragerea sau distrugerea lor?

Potrivit normelor în vigoare, pentru a putea fi înregistrate în contabilitate, operaţiunile economico-financiare trebuie să fie justificate cu documente originale, întocmite sau reconstituite. În ceea ce privește procedura pentru reconstituirea documentelor financiar-contabile pierdute, sustrase sau distruse, aceasta este reglementată într-un act normativ în vigoare din 2016 și este prezentantă, detaliat, în cele ce urmează.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Documente justificative firmă 2018: Ce trebuie să cuprindă acestea?

Companiile înregistrate în România sunt obligate, conform legii, să înregistreze operațiunile economico-financiare, în momentul efectuării lor, în documente justificative care vor sta, ulterior, la baza înregistrărilor în contabilitate și a întocmirii situațiilor financiare lunare, semestriale sau anuale. Pentru a putea dobândi calitatea de document justificativ, actele ce stau la baza înregistrărilor în contabilitate trebuie să furnizeze anumite informații reglementate expres într-un act normativ intrat în vigoare în 2016. Mai mult, cât timp normele legale în vigoare sunt respectate, documentele financiar-contabile pot fi prezentate ca documente pe suport hârtie sau în format electronic. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Arhivarea documentelor: Cum și cât păstrezi actele firmei?

Potrivit normelor în vigoare, arhivarea documentelor financiar-contabile se face conform unor reguli specifice. Spre exemplu, există peste 20 de acte ce trebuie păstrate de contribuabili timp de cinci ani, în timp ce altele trebuie păstrate pentru zece sau chiar 50 de ani. De altfel, arhivarea lor se poate face atât în format hârtie, cât şi-n format electronic. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Ce elemente trebuie să cuprindă, în 2017, documentele justificative ale unei societăţi?

Firmele de pe teritoriul României sunt obligate, conform legii, să consemneze operaţiunile economico-financiare, în momentul efectuării lor, în documente justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitate. Pentru a dobândi calitatea de document justificativ, actele ce stau la baza înregistrărilor în contabilitate trebuie să furnizeze anumite informaţii reglementate expres într-un act normativ intrat în vigoare în 2016. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Arhivarea documentelor în 2017: Ce acte ale firmei păstrezi, în ce condiţii şi pentru cât timp?

În prezent, arhivarea documentelor financiar-contabile se face conform unor reguli intrate în vigoare anul trecut, care stabilesc, spre exemplu, un număr de 25 de acte ce trebuie păstrate de contribuabili timp de cinci ani. Totodată, există documente ce trebuie păstrate pentru zece sau chiar 50 de ani, iar arhivarea lor se poate face atât în format hârtie, dar şi electronic, caz în care trebuie respectate câteva reguli specifice.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Din 2016, 25 de documente contabile trebuie păstrate pentru cinci ani. Care sunt acestea şi ce amenzi riscă cei ce nu respectă termenul?

Lista documentelor financiar-contabile ce trebuie păstrate timp de cinci ani, cu începere de la data încheierii exercițiului financiar în cursul căruia au fost întocmite, a fost actualizată la startul lui 2016 şi cuprinde în prezent un număr de 25 de astfel de acte, pe care le vom prezenta în articolul de faţă. De altfel, nerespectarea obligaţiei de a păstra aceste documente se sancţionează cu amendă, care diferă în funcţie de tipul contribuabilului şi mărimea sa.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce registre contabile trebuie să ai dacă entitatea ta ține contabilitatea în partidă dublă

Dispoziţiile în vigoare oferă unei entităţi din România posibilitatea să ţină contabilitatea în două feluri: în partidă simplă sau dublă. Principalele diferenţe dintre cele două variante sunt legate de numărul şi structura registrelor folosite la înregistrarea datelor contabile şi tehnica de înregistrare a acestora. De altfel, în materialul de faţă vă prezentăm registrele de contabilitate obligatorii pentru entităţile, inclusiv persoane fizice autorizate (PFA), ce conduc evidenţa contabilă în partidă dublă.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Documentele contabile ale firmei tale au fost distruse? Iată cum le poți reconstitui

Toate operațiunile economico-financiare trebuie să fie justificate cu documente originale pentru a putea fi înregistrate în contabilitatea firmei. Ce trebuie făcut, însă, în cazul în care un document sau chiar mai multe au fost distruse sau pierdute? Potrivit normelor legale, ele pot fi reconstituite, dar numai urmând o anumită procedură, descrisă în cele ce urmează. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce registre contabile trebuie să întocmească un PFA în 2016. Le ai pe toate?

Orice persoană fizică autorizată trebuie să întocmească anumite registre în care să evidențieze operațiunile contabile efectuate începând de la înființare. În cele ce urmează vom inventaria principalele registre care nu pot lipsi unui PFA, indiferent de activitatea pe care acesta o desfășoară. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Înregistrarea în contabilitate: de ce registre, formulare și documente ai nevoie pentru afacerea ta

Adrian Benta în Contabil și fiscal
Consultant fiscal, auditor financiar,
14 Martie 2016 | 2 | 24287

Regulile de înregistrare în contabilitate s-au schimbat începând din 2016, odată cu intrarea în vigoare a Ordinului MFP nr. 2634/2015, act normativ care a înlocuit vechea reglementare (Ordinul MFP nr. 3512/2008). În materialul de astăzi ne propunem să analizăm care sunt formele de înregistrare în contabilitate aduse de acest nou ordin al Finanțelor. Citește articolul