Cei ce au acte expirate în perioada în care s-a aplicat starea de alertă, ce s-a încheiat la finele zilei de 8 martie 2022, trebuie să le preschimbe până la data de 6 iunie 2022. Pentru a evita apariția aglomerației la ghișee, recomandarea autorităților a fost ca preschimbarea actelor expirate pe perioada aplicării stării de alertă să fie făcută încă de prin martie, nu să fie amânată până la începutul lunii iunie. Citește articolul
Actele personale a căror valabilitate a fost prelungită pe perioada aplicării stării de alertă mai pot fi folosite doar până la sfârșitul săptămânii viitoare. Asta înseamnă că persoanele ale căror acte personale au expirat trebuie să le preschimbe până, cel mai târziu, la data de 6 iunie 2022. Preschimbarea actului de identitate expirat implică prezentarea unor documente în fața autorităților și plata unei mici taxe. Citește articolul
Proiectul care prevedea că, pentru a dovedi autorităților unde ne este domiciliul, am putea folosi inclusiv facturi de utilități sau scrisori auto-adresate a fost respins definitiv azi la Camera Deputaților, ceea ce înseamnă că nu se va aplica. Proiectul urma să stabilească și posibilitatea transmiterii online pentru aproape toate documentele prin care putem dovedi unde locuim. Citește articolul
Începând cu data de 2 mai 2022 au devenit aplicabile patru noi cazuri în care persoanele fizice au posibilitatea sa ceară schimbarea numelui de familie sau a prenumelui pe cale administrativă, potrivit unei noi legi. Citește articolul
O platformă ce permite consultări publice cu toți cei interesați de implementarea portofelului digital european a fost lansată acum câteva zile, potrivit unui comunicat de miercuri al Autorității pentru Digitalizarea României (ADR). Astfel, prin intermediul acesteia, cei interesați vor putea aduce sugestii privind portofelul digital european, ce va permite cetăţenilor să îşi dovedească identitatea şi să prezinte anumite documente în format electronic, prin accesarea telefonului mobil. Citește articolul
Pentru a le permite să urmeze cursurile școlare cel puțin pe parcursul perioadei în care învățământul este obligatoriu, respectiv până în clasa a XII-a, toate școlile și liceele au obligația, din 2019, de a-i înscrie pe toți cei care solicită acest lucru, inclusiv pe cei ce nu au un cod numeric personal (CNP) atribuit. Cu toate că măsura se aplică, cel puțin teoretic, de mai bine de doi ani, abia azi au fost publicate în Monitorul Oficial normele metodologice pentru aplicarea acesteia. Citește articolul
Autoritățile intenționează, printr-un proiect de ordonanță pus în această dimineață în dezbatere publică de către Ministerul Afacerilor Interne (MAI), să modifice anumite aspecte ce țin de emiterea cărților de identitate, fie ele electronice sau simple. Printre altele, se propune prelungirea valabilității pentru cărțile de identitate eliberate tinerilor și se introduc verificări în teren la cei care solicită schimbarea domiciliului la o anumită adresă. Citește articolul
Cei ce vor să-și stabilească domiciliu sau reședința, adică să fie luați în spațiu sau să obțină viză de flotant, la o adresă nu vor mai putea face asta dacă acolo sunt deja înregistrate peste zece persoane, potrivit unui proiect de ordonanță aflat în dezbatere publică la Ministerul Afacerilor Interne (MAI). Astfel, autoritățile vor să reducă și chiar să elimine situațiile în care, pentru a obține anumite avantaje, de cele mai multe ori, posibilitatea de a-și înscrie copiii la o anumită școală, multe persoane își stabilesc, în mod fictiv, domiciliul la o altă adresă decât cea la care locuiesc de fapt. Citește articolul
Comisia Europeană a anunţat recent că a pus bazele unui regulament pentru identitatea digitală europeană, care va putea fi aplicat de toate statele membre ale Uniunii Europene (UE) şi care va oferi posibilitatea cetăţenilor să îşi dovedească identitatea şi să prezinte anumite documente în format electronic prin intermediul unui simplu click pe telefonul mobil. După implementarea portofelului digital, firmelor sau cetăţenilor din UE li se va permite să acceseze servicii online fără a mai fi nevoiţi să utilizeze metode clasice de identificare, cum ar fi cartea de identitate, permisul de conducere sau codul de înregistrare, în situaţii precum efectuarea check-in-ului într-un aeroport sau închirierea unui autoturism. Citește articolul
Viitoarele cărți electronice de identitate vor conține și o semnătură electronică, potrivit unei legi apărute azi în Monitorul Oficial. Totuși, măsura a ridicat mari semne de întrebare, în rândul furnizorilor de certificate calificate, referitoare la securitatea semnăturilor electronice care vor fi emise de Ministerul Afacerilor Interne (MAI). Citește articolul