avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 450 soluții astăzi
Acasă Subiect: insolventa
Subiect: insolventa
ACCES PREMIUM

Care este diferența dintre insolvență și insolvabilitate?

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
2 Noiembrie 2021 | 1 | 740 | Timp de citire: 2 min.

În contextul pandemiei de coronavirus, firmele care nu reușesc să se înțeleagă în mod amiabil cu partenerii de afaceri și care decid să apeleze la diverse modalități de recuperare a datoriilor de la aceștia (precum procedurile judiciare, arbitrajul, executarea silită, dar și procedura insolvenței) trebuie să ia în calcul, în momentul luării unei astfel de decizii, și diferența dintre insolvență și insolvabilitate. Mai exact, trebuie să țină cont de faptul că, în procedura de insolvență, nu se verifică insolvabilitatea (adică situația în care pasivul unui contribuabil e mai mare decât activul acestuia). Insolvența înseamnă pur și simplu că o firmă nu are disponibilități bănești, adică bani în conturi sau în casă, fără a lua în calcul ce alte active ar avea, pe care le-ar putea valorifica într-un fel sau altul. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Care sunt principalele modalități prin care îți poți recupera creanțele de la partenerii de afaceri

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
1 Noiembrie 2021 | 0 | 1330 | Timp de citire: 4 min.

Pandemia de coronavirus a determinat o serie de incertitudini în parteneriatele de afaceri, astfel că din ce în ce mai multe firme caută soluții de recuperare cât mai rapidă a datoriilor. În acest sens, principalele proceduri de recuperare a creanțelor pentru care se poate opta sunt, în afară de calea amiabilă, procedurile judiciare, arbitrajul, executarea silită, dar și procedura insolvenței. Trecem în continuare în revistă principalele modalități de recuperare a creanțelor, astfel cum se prezintă acestea, ca importanță, în opinia specialiștilor, proceduri la care se poate apela atunci când creditorii nu reușesc să obțină, în mod amiabil, o înțelegere cu debitorul în scopul recuperării datoriilor. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Insolvența persoanelor fizice: Ce este și cum îi poate ajuta pe datornici declararea falimentului personal

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
19 August 2021 | 0 | 2572 | Timp de citire: 3 min.

Nu mai puțin de 40% dintre familiile din țara noastră au plătit, în 2020, cu întârziere facturile la utilități, mare parte dintre acestea acumulând, în timp, datorii din ce în ce mai mari, potrivit unor statistici ale Institutului Național de Statistică (INS). În unele dintre aceste cazuri, soluția poate fi reprezentată de declararea falimentului personal, procedură ce poate ajuta la redresarea financiară a datornicilor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Salariile restante, suportate timp de cinci luni din fondul special pentru angajatorii în insolvenţă. Noutatea, aplicabilă de joi

Lucia Tozaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
25 Iunie 2021 | 2 | 3230 | Timp de citire: 2 min.

Fondul de garantare a creanţelor salariale poate suporta, de joi, salariile pentru angajatorii aflaţi în insolvenţă timp de cinci luni, potrivit modificărilor aduse Legii nr. 200/2006 şi a normelor sale de aplicare. Perioada de timp suportată din acest fond special a fost prelungită, succesiv, de la trei, la patru luni şi acum la cinci luni, această ultimă modificare fiind aplicabilă de joi. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce soluții practice au la îndemână companiile aflate în dificultate în perioada asta, conform specialiștilor

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
28 Mai 2021 | 0 | 1181 | Timp de citire: 2 min.

În contextul crizei financiare actuale, tot mai multe companii aflate în dificultate caută modalități de a-și menține activitatea pe linie de plutire, de a identifica și accesa diverse proceduri de prevenire a insolvenței și a implementa planuri personalizate de restructurare. În acest sens, specialiștii în insolvență au venit cu câteva propuneri de soluții practice pentru firme, la conferința juridică organizată de avocatnet.ro săptămâna aceasta. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Avantajele și dezavantajele acordului de restructurare, care va fi un nou instrument de prevenire a insolvenței

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
27 Mai 2021 | 0 | 1022 | Timp de citire: 4 min.

În această primăvară, Ministerul Justiției a inițiat un proiect de lege prin care vrea să înlocuiască mandatul ad-hoc cu acordul de restructurare, astfel încât companiile cu datorii (în special cele mici) să aibă la îndemână un instrument cu adevărat util de prevenire a insolvenței. În acest context, am aflat recent de la specialiști cam care ar fi punctele bune și punctele rele ale acordului de restructurare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Controale ANAF: Ce faci după primirea deciziei de impunere? Câteva soluții pentru supraviețuirea afacerii după inspecția fiscală

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
19 Mai 2021 | 0 | 1296 | Timp de citire: 4 min.

Deoarece prin deciziile de impunere ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) se pot stabili sume suplimentare de plată ce pot afecta activitatea unei companii, specialiștii subliniază că există unele soluții care pot ține afacerile pe „linia de plutire”. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Opinie UNPIR: În forma actuală, modificările operate duminică la Codul muncii nu-și ating scopul

Dragos Niculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
18 Mai 2021 | 0 | 2714 | Timp de citire: 3 min.

Începând de duminică, atunci când un angajator se află în insolvență, faliment sau lichidare, administratorul sau lichidatorul judiciar sunt cei care eliberează adeverințe de vechime pentru salariați. În plus, practicienii în insolvență trebuie de-acum să se ocupe și de încetarea contractelor individuale de muncă și raportarea încetărilor în Revisal. În acest context, Uniunea Națională a Practicienilor în Insolvență din România (UNPIR) subliniază că modificările apărute recent nu vor rezolva rapid și fără probleme situațiile generate de intrarea în insolvență, faliment sau lichidare a unei firme. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Legislația muncii 2021: Care sunt cele mai importante schimbări din domeniu apărute în acest an

Dragos Niculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
14 Mai 2021 | 0 | 5526 | Timp de citire: 4 min.

Chiar dacă nu a trecut multă vreme de la începutul anului, în domeniul muncii au apărut mai multe schimbări ce vizează relațiile dintre angajatori și salariați. Printre cele mai notabile schimbări privind domeniul muncii apărute de la începutul lui 2021 se numără eliminarea, pentru anumite microîntreprinderi, a obligației de întocmire a fișelor de post și a regulamentului intern, dar și posibilitatea de a semna electronic toate documentele din sfera relațiilor de muncă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Duminică se modifică din nou Codul muncii: Schimbările vizează adeverințele de vechime și contractele salariaților

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
14 Mai 2021 | 3 | 127222 | Timp de citire: 2 min.

Dacă un angajator se află în insolvență, faliment sau lichidare, administratorul sau lichidatorul judiciar vor prelua de la acesta anumite activități de resurse umane, conform unei legi care va intra în vigoare duminică. Practic, acești specialiști vor elibera adeverințe de vechime pentru salariați, însă se vor ocupa și de încetarea contractelor individuale de muncă și raportarea încetărilor în Revisal. Aceste schimbări vin la puțină vreme după ce Codul muncii a fost modificat prin două ordonanțe de urgență. Citește articolul