Studenții care doresc să-și deschidă propria afacere primesc facilități fiscale de la stat, conform unui act normativ aflat în vigoare. Totuși, potrivit unui anunț al Oficiului Național al Registrului Comerțului (ONRC), tinerii care vor să beneficieze de aceste scutiri trebuie să îndeplinească mai multe condiții, dar și să-și găsească o idee pentru a-și pune afacerea pe roate. Citește articolul
Codul de procedură fiscală stabilește mai multe cazuri în care un contribuabil este declarat inactiv, printre care se numără și funcționarea firmei într-un sediu social expirat. Concret, persoanele juridice aflate în această situație nu mai au dreptul să își deducă cheltuielile și TVA-ul aferent achizițiilor efectuate și, în plus, inactivitatea fiscală este înscrisă în cazierul fiscal. Citește articolul
Noul sistem de impozitare a locuinţelor, reglementat de Codul fiscal, obligă proprietarii de imobile care desfăşoară şi activitate economică să plătească un impozit majorat semnificativ faţă de anii trecuţi. Totuşi, în cazul în care contribuabilul nu desfăşoară activitatea la sediul social, acesta va plăti un impozit normal, ca pentru clădiri rezidenţiale, potrivit legislaţiei în vigoare. În aceste condiţii, explicăm astăzi cum puteţi declara că nu mai desfăşurati niciun fel de activitate în apartamentul sau casa în care locuiţi şi aveţi înregistrat şi un sediu social, astfel încât să evitaţi plata unui impozit mărit considerabil. Citește articolul
În cazul în care vă hotărâţi să modificaţi obiectul de activitate al firmei dumneavoastră, trebuie să ţineţi cont de prevederile legale în vigoare. Prin urmare, vă spunem astăzi ce documente trebuie să cuprindă dosarul pe care îl veţi depune la Registrul Comerţului, dar şi ce taxe implică această procedură. Citește articolul
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC) a anunţat în această dimineată, prin intermediul unui comunicat de presă, că anumite servicii oferite de instituţienu vor funcţiona, timp de câteva zile. Mai precis, de azi începând, portalul de servicii on-line al ONRC va fi indisponibil, ca urmare a lucrărilor de modernizare de la sediul central. De asemenea, unele operaţiuni la ghişeu nu vor fi disponibile astăzi, începând cu ora 13.00. Citește articolul
Pentru eliberarea diverselor categorii de documente sau emiterea autorizațiilor solicitate de contribuabilii persoane fizice, Fiscul cere completarea unor formulare și diferite acte justificative, în funcție de natura fiecărei solicitări. În total, 30 de operațiuni pot fi făcute de persoanele fizice la ANAF. Citește articolul
Fiscul va modifica Ordinul ANAF nr. 492/2012, care reglementează procedura de obținere a unui certificat de sediu social, astfel încât să elimine prevederea prin care se stabilește că, pentru eliberarea documentului, este necesar un timbru fiscal de 4 lei. Măsura este necesară pentru că, de aproape patru luni, certificatele fiscale, adeverințele si toate celelalte documente emise de Fisc sunt emise obligatoriu fără plata taxelor extrajudiciare de timbru. Citește articolul
Atat persoanele juridice, cat si cele fizice, vor fi identificate in Registrul Comertului prin inca un cod de inregistrare, potrivit unei legi care a fost publicata luni in Monitorul Oficial. Astfel, acestea vor avea in plus, pe langa numarul de ordine actual din Registrul Comertului si codul unic de inregistrare fiscala, si un identificator unic la nivel european. Citește articolul
Cei care vor sa se inregistreze la Registrul Comertului ca persoane fizice autorizate trebuie sa demonstreze ca au pregatirea corespunzatoare pentru a putea desfasura activitati in unele domenii. Mai exact, acestia trebuie sa depuna la Registrul Comertului cateva documente prin care sa ateste pregatirea sau experienta profesionala. Citește articolul
Titularul unei persoane fizice autorizate isi poate schimba numele, de exemplu in cazul in care se casatoreste sau divorteaza. Intr-o astfel de situatie, este acesta obligat sa modifice si denumirea PFA? Citește articolul