avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 663 soluții astăzi
Acasă Subiect: contabili
Subiect: contabili
ACCES GRATUIT

Tot ce trebuie să știi despre registrele contabile obligatorii: conținut, termen de arhivare, sancțiuni de neconformare

Anca Cernat în Start-up
Redactor, avocatnet.ro
23 Iulie 2021 | 0 | 14751 | Timp de citire: 2 min.

Registrele contabile pe care contribuabilii ar trebui să le aibă în mod obligatoriu diferă în funcție de modul în care se ține contabilitatea, în partidă simplă sau în partidă dublă, potrivit unui ghid al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Mai exact, cei care țin contabilitatea în partidă simplă trebuie să aibă Registrul-jurnal de încasări și plăți și Registrul-inventar, în timp ce contribuabilii care își țin contabilitatea în partidă dublă au obligația de a întocmi Registrul-jurnal, Registrul-inventar și Cartea mare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Granturi HoReCa: Datele contabilului sau auditorului se preiau telefonic și se validează prin CECCAR sau CAFR

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
30 Iunie 2021 | 0 | 1443 | Timp de citire: 1 min.

Odată cu începerea înscrierilor pentru granturile acordate firmelor care activează în sectorul HoReCa și ținând cont de blocarea adresei de e-mail a Direcției Generale Ajutor de Stat (DGAS) în urma numărului mare de solicitări primite, datele contabilului sau ale auditorului care a întocmit rapoartele necesare înscrierii vor fi preluate telefonic și validate, ulterior, de către corpul experților de care aceștia aparțin, adică de Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR) sau, după caz, de către Camera Auditorilor Financiari din România (CAFR), potrivit unui anunț publicat astăzi de Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Granturi HoReCa: Raportul de expertiză contabilă poate fi întocmit și de contabilul propriu al firmei

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
28 Iunie 2021 | 0 | 1634 | Timp de citire: 2 min.

Contabilii in-house vor putea, în egală măsură, să întocmească raportul de expertiză contabilă pe care trebuie să îl depună persoanele juridice și persoanele fizice care activează în sectorul HoReCa, pentru a obține granturi de la stat în scopul acoperirii pierderilor cauzate de pandemia de coronavirus, potrivit unor precizări recente ale autorităților. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Înscriere granturi HoReCa: Auditorii și experții ar trebui să-și verifice statutul profesional înainte să înceapă întocmirea rapoartelor și înscrierea în platformă

avocatnet.ro în Finanțări
23 Iunie 2021 | 0 | 1147 | Timp de citire: 2 min.

În procedura de înscriere pentru granturile HoReCa trebuie, pe lângă încărcarea rapoartelor cerute și pe care-și pun semnătura, să fie indicați expres auditorii și experții contabili responsabili. Asta înseamnă că o verificare prealabilă a statutului de activ/inactiv profesional înainte ar fi utilă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Granturi HoReCa: Descarcă modelul CECCAR de raport de expertiză și modelul CAFR de raport de audit, ce sunt necesare la înscrieri

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
22 Iunie 2021 | 0 | 3643 | Timp de citire: 3 min.

Pentru a putea cere granturile destinate domeniului HoReCa, companiile au nevoie de un raport prin care un expert contabil sau un auditor financiar să certifice datele financiare din care reies pierderile suferite în 2020 din cauza pandemiei de coronavirus. În acest sens, câte un model al acelui raport a fost publicat recent de Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR) și de Camera Auditorilor Financiari din România (CAFR). În funcție de acel raport se stabilește exact ce ajutor primește fiecare solicitant. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Tot ce știm până acum despre raportul de expertiză care va permite accesarea granturilor pentru HoReCa

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
11 Iunie 2021 | 0 | 4322 | Timp de citire: 3 min.

Firmele și operatorii economici din sectorul HoReCa vor trebui să completeze, în scopul accesării granturilor oferite de Guvern, care să le acopere, parțial, pierderile suferite în 2020, din cauza pandemiei, atât un raport de expertiză contabilă ori un raport de audit, în funcție de situație, cât și un raport sinteză, ca anexă la raportul inițial. Ambele vor trebui certificate de un expert contabil sau un auditor financiar. Vă prezentăm, concret, toate aspectele importante, disponibile la acest moment, legate de documentele menționate, esențiale în cadrul procedurii de implementare a schemei de ajutor de stat pentru HoReCa. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Balanța de verificare: Element de autocontrol al contabilului și informație utilă în management

CIEL Romania în Contabil și fiscal
10 Iunie 2021 | 0 | 2507 | Timp de citire: 8 min.

Balanța de verificare este un instrument contabil de control al echilibrului cerut de dubla înregistrare a tranzacțiilor economice. Cu ajutorul acesteia, se oferă o garanție practică a veridicității și rigurozității înregistrărilor pentru fiecare cont contabil. De asemenea, metoda este utilă și ca bază de întocmire a bilanțurilor unei entități. Citește articolul

ACCES PREMIUM

În funcție de speță, în litigiile fiscale poate fi antrenată și răspunderea contabilului

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
20 Mai 2021 | 0 | 3694 | Timp de citire: 3 min.

În litigiile fiscale, în funcție de speță, deși administratorul este primul care răspunde, poate fi antrenată și răspunderea profesională a contabilului, pe care acesta nu o poate elimina complet în nicio situație, au subliniat câțiva fiscaliști în cadrul unei conferințe de fiscalitate organizate de avocatnet.ro săptămâna trecută. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Șase întrebări și răspunsuri de la specialiști și ANAF legate de conectarea caselor de marcat și eliminarea unor declarații

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
27 Aprilie 2021 | 0 | 4989 | Timp de citire: 5 min.

Conectarea caselor de marcat cu jurnal electronic la sistemul de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), proces început de câteva săptămâni, a dus la apariția unor neclarități în spațiul public. Inclusiv cu privire la declarațiile care ar urma să fie eliminate în urma conectării aparatelor. Din acest motiv, redacția noastră a obținut câteva lămuriri utile pentru comercianți și contabili. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Conectarea caselor de marcat

Eliminarea declarației A4200 va obliga contabilii să proceseze manual datele din rapoartele zilnice de vânzări din casele de marcat?

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
27 Aprilie 2021 | 0 | 3348 | Timp de citire: 5 min.

Recent, în spațiul public au apărut unele îngrijorări legate de conectarea caselor de marcat cu jurnal electronic la sistemul Fiscului și eliminarea declarației A4200. Deși contabilii se tem că finalizarea procesului ar putea însemna mai multă muncă pentru ei, reprezentanții programelor de contabilitate, ai Patronatului Caselor de Marcat și ai Fiscului spun că lucrurile sunt departe de a sta așa. Citește articolul