Registrele contabile pe care contribuabilii ar trebui să le aibă în mod obligatoriu diferă în funcție de modul în care se ține contabilitatea, în partidă simplă sau în partidă dublă, potrivit unui ghid al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Mai exact, cei care țin contabilitatea în partidă simplă trebuie să aibă Registrul-jurnal de încasări și plăți și Registrul-inventar, în timp ce contribuabilii care își țin contabilitatea în partidă dublă au obligația de a întocmi Registrul-jurnal, Registrul-inventar și Cartea mare. Citește articolul
Odată cu începerea înscrierilor pentru granturile acordate firmelor care activează în sectorul HoReCa și ținând cont de blocarea adresei de e-mail a Direcției Generale Ajutor de Stat (DGAS) în urma numărului mare de solicitări primite, datele contabilului sau ale auditorului care a întocmit rapoartele necesare înscrierii vor fi preluate telefonic și validate, ulterior, de către corpul experților de care aceștia aparțin, adică de Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR) sau, după caz, de către Camera Auditorilor Financiari din România (CAFR), potrivit unui anunț publicat astăzi de Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT). Citește articolul
Contabilii in-house vor putea, în egală măsură, să întocmească raportul de expertiză contabilă pe care trebuie să îl depună persoanele juridice și persoanele fizice care activează în sectorul HoReCa, pentru a obține granturi de la stat în scopul acoperirii pierderilor cauzate de pandemia de coronavirus, potrivit unor precizări recente ale autorităților. Citește articolul
În procedura de înscriere pentru granturile HoReCa trebuie, pe lângă încărcarea rapoartelor cerute și pe care-și pun semnătura, să fie indicați expres auditorii și experții contabili responsabili. Asta înseamnă că o verificare prealabilă a statutului de activ/inactiv profesional înainte ar fi utilă. Citește articolul
Pentru a putea cere granturile destinate domeniului HoReCa, companiile au nevoie de un raport prin care un expert contabil sau un auditor financiar să certifice datele financiare din care reies pierderile suferite în 2020 din cauza pandemiei de coronavirus. În acest sens, câte un model al acelui raport a fost publicat recent de Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR) și de Camera Auditorilor Financiari din România (CAFR). În funcție de acel raport se stabilește exact ce ajutor primește fiecare solicitant. Citește articolul
Firmele și operatorii economici din sectorul HoReCa vor trebui să completeze, în scopul accesării granturilor oferite de Guvern, care să le acopere, parțial, pierderile suferite în 2020, din cauza pandemiei, atât un raport de expertiză contabilă ori un raport de audit, în funcție de situație, cât și un raport sinteză, ca anexă la raportul inițial. Ambele vor trebui certificate de un expert contabil sau un auditor financiar. Vă prezentăm, concret, toate aspectele importante, disponibile la acest moment, legate de documentele menționate, esențiale în cadrul procedurii de implementare a schemei de ajutor de stat pentru HoReCa. Citește articolul
Balanța de verificare este un instrument contabil de control al echilibrului cerut de dubla înregistrare a tranzacțiilor economice. Cu ajutorul acesteia, se oferă o garanție practică a veridicității și rigurozității înregistrărilor pentru fiecare cont contabil. De asemenea, metoda este utilă și ca bază de întocmire a bilanțurilor unei entități. Citește articolul
În litigiile fiscale, în funcție de speță, deși administratorul este primul care răspunde, poate fi antrenată și răspunderea profesională a contabilului, pe care acesta nu o poate elimina complet în nicio situație, au subliniat câțiva fiscaliști în cadrul unei conferințe de fiscalitate organizate de avocatnet.ro săptămâna trecută. Citește articolul
Conectarea caselor de marcat cu jurnal electronic la sistemul de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), proces început de câteva săptămâni, a dus la apariția unor neclarități în spațiul public. Inclusiv cu privire la declarațiile care ar urma să fie eliminate în urma conectării aparatelor. Din acest motiv, redacția noastră a obținut câteva lămuriri utile pentru comercianți și contabili. Citește articolul
Recent, în spațiul public au apărut unele îngrijorări legate de conectarea caselor de marcat cu jurnal electronic la sistemul Fiscului și eliminarea declarației A4200. Deși contabilii se tem că finalizarea procesului ar putea însemna mai multă muncă pentru ei, reprezentanții programelor de contabilitate, ai Patronatului Caselor de Marcat și ai Fiscului spun că lucrurile sunt departe de a sta așa. Citește articolul