Recent, în spațiul public au apărut unele îngrijorări legate de conectarea caselor de marcat cu jurnal electronic la sistemul Fiscului și eliminarea declarației A4200. Deși contabilii se tem că finalizarea procesului ar putea însemna mai multă muncă pentru ei, reprezentanții programelor de contabilitate, ai Patronatului Caselor de Marcat și ai Fiscului spun că lucrurile sunt departe de a sta așa. Citește articolul
Cei care au nevoie de profesioniști precum avocați, notari sau contabili și nu știu la cine să apeleze pot accesa online datele acestora de contact. Profesioniștii care activează în domenii precum cele enumerate anterior sunt înscriși pe o listă publicată pe site-ul corpului profesional din care fac parte. Astfel, cei care au nevoie de un anumit specialist îl pot găsi online, cu tot cu datele lui de contact. Citește articolul
Avocații, contabilii, împreună cu alte câteva categorii de profesioniști, nu vor putea accesa granturile puse la dispoziție de Guvern, deocamdată, potrivit unei ordonanțe de urgență apărute în 19 noiembrie în Monitorul Oficial. Chiar dacă a fost modificat cadrul legal pentru ca și aceștia să beneficieze de granturi. Motivul e lipsa unei autorizări din partea Comisiei Europene pentru aceste ajustări, din cauză că orice schemă de ajutor de stat trebuie aprobată de organul executiv al Uniunii Europene. Inițial, amânarea era propusă până în martie 2021, dar forma apărută în Monitorul Oficial prevede că totul depinde de momentul primirii aprobării din partea Comisiei. Citește articolul
Mai nou, Codul muncii stabilește că angajatorii au trei variante pentru a-și organiza activitatea de resurse umane și salarizare, însă fără să-i oblige în vreun fel să aleagă doar una dintre acele opțiuni. În acest context, Ministerul Muncii ne-a spus că angajatorii pot organiza acea activitate atât folosind variantele din Codul muncii, cât și apelând la alte variante disponibile pe piață. Citește articolul
Contabilii pot îndeplini, pentru un angajator, doar parte din tot ce înseamnă activitatea de resurse umane, așa cum reiese din legislația în vigoare. De ce e important să precizăm asta? Pentru că o lege recentă obligă angajatorii ca, atunci când externalizează partea de resurse umane și salarizare a activității proprii, să apeleze la un serviciu extern specializat în așa ceva. Or, în lipsa unor specializări suplimentare, contabilul poate face doar salarizare și partea de gestionare a aplicației Revisal. Citește articolul
De la începutul acestei luni, Codul muncii stabilește concret variantele legale pe care le au angajatorii pentru a-și organiza activitatea de resurse umane și salarizare. Deși Legea 213/2020, cea care a introdus noutățile, face referire la un drept, specialiștii spun că vorbim mai degrabă de o obligație la care angajatorii trebuie să se conformeze mai nou. Citește articolul
Deoarece Codul muncii a fost modificat, de sâmbăta trecută, prin introducerea unor noi reguli pentru activitatea de resurse umane și salarizare, respectiv, în cazul externalizării serviciului, fiind nevoie acum de coordonarea unui expert în legislația muncii, au apărut voci care susțin că această activitate nu va mai putea fi desfășurată, ca până acum, și de contabili. În acest context, Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR) a transmis recent, printr-un comunicat de presă, că experții contabili au competența necesară pentru a desfășura astfel de activități. Citește articolul
În contextul epidemiei de coronavirus și în urma unei directive europene recente, Guvernul a decis să amâne prin OUG primele raportări impuse specialiștilor și firmelor apropo de aranjamentele fiscale transfronteliere pe care le implementează. Este vorba de acele aranjamente fiscale transfrontaliere care le permit companiilor să evite taxele și impozitele sau să obțină o reducere a acestora, a căror raportare la Fisc trebuia să înceapă în iulie 2020. Citește articolul
După ce, cu doar câteva luni în urmă, Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) transmitea, la solicitarea redacției noastre, că toate oficiile din țară ar trebui să accepte numai împuterniciri notariale, acum ne confirmă că, pe toată durata stării de alertă, contabilii pot transmite cereri de înregistrare în registrul comerțului și actele aferente doar în baza împuternicirilor simple, nu notariale. Totodată, ONRC ne-a transmis și faptul că are intenția de a permanentiza aplicarea acestei măsuri. Citește articolul
În condițiile în care multe activități economice sunt afectate de criza financiară provocată de epidemia de coronavirus, dar și de măsurile restrictive din timpul stării de urgență, contabilii au un rol-cheie în asigurarea continuității afacerilor. Din acest motiv, Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR) a publicat o serie de recomandări pentru contabilii care-și continuă activitatea în timpul crizei. Citește articolul