Dreptul de retragere dintr-un contract se va majora de la 14 zile la 30 de zile, în anumite condiţii, în principal pentru a proteja consumatorii de practicile agresive ale unor comercianți, potrivit unei ordonanțe recent apărute în Monitorul Oficial și care urmeză să modifice legislația privind protecția consumatorilor, de la finalul lui mai. Citește articolul
Clauzele abuzive incluse în contracte şi alte nereguli comise de profesioniști în materia clauzelor abuzive vor fi sancţionate mult mai dur, potrivit unei ordonanțe care se va aplica din 28 mai 2022. Aceasta aduce mai multă protecție consumatorilor, iar asta înseamnă nu doar amenzi, ci și obligații suplimentare pentru profesioniștii care folosesc astfel de clauze. Tototdată, amenzile aplicate în baza Legii 193 nu vor mai putea fi plătite la jumătate în termenul de 15 zile. Citește articolul
Pentru a putea moderniza sistemul de depunere a reclamațiilor, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) anunță că formularul online de reclamații va putea fi folosit de consumatori doar în timpul săptămânii și doar între anumite ore. ANPC nu a anunțat însă și o dată de la care se va reveni la normal. Citește articolul
Cei ce vor să aducă în atenția Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) o situație urgentă, de pildă, debranșarea de la electricitate sau gaze naturale pentru facturi calculate greșit ori în situația în care este pusă în pericol sănătatea oamenilor, au de-acum la dispoziție pentru asta un număr de WhatsApp, potrivit unui anunț de azi al instituției. Totuși, trimiterea sesizărilor către ANPC în acest mod nu elimină necesitatea formulării unei reclamații oficiale. Citește articolul
Mai ales acum, când rata îmbolnăvirilor zilnice cu COVID-19 atinge noi recorduri, e important să evităm, pe cât posibil, deplasările în zonele aglomerate. De-a lungul anilor, mai multe instituții au implementat metode de interacțiune la distanță cu cetățenii. Astfel, prezentăm azi cele mai importante lucruri pe care le poți rezolva online, fără să fie nevoie de deplasarea la ghișeul vreunei autorități. Citește articolul
În decursul a trei zile, inspectorii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au aplicat aproape 90 de sancțiuni în urma controalelor făcute la 57 de firme din zona Predealului, în cadrul activității Comandamentului de iarnă 2021. Citește articolul
Comercianții profită de neatenția consumatorilor și de entuziasmul creat de reducerile anunțate de Black Friday. Anul acesta, mai mult ca anii precedenți, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anunțat că a amendat mai multe magazine mari care ofereau reduceri înșelătoare cumpărătorilor din online și nu numai. În acest context, ANPC a înființat o „divizie” specială de control, care se concentrează pe reducerile de Black Friday, dar și o adresă specială de e-mail la care consumatorii pot trimite reclamații și orice dovezi consideră necesare pentru a arăta neregulile constatate. Citește articolul
Începând din 2019, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) ține evidența firmelor care comit nereguli în raport cu legislația de protecția consumatorilor, astfel încât, dacă acestea încalcă în mod repetat legea, să fie sacționate din ce în ce mai dur, a explicat anul trecut ANPC pentru redacția noastră. Documentul în care sunt înregistrate astfel de firme poartă denumirea de cazier contravențional. Citește articolul
Din septembrie, cei care vor intra într-o piaţă vor vedea, lângă orarul de funcţionare, un panou cu o serie de reguli care trebuie respectate de comercianţi, dar şi recomandări pentru clienţi, potrivit unui ordin al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) oficializat miercuri. Citește articolul
Mai ales în perioadele în care volumul de mărfuri vândute crește, așa cum sunt perioadele cu reduceri de preț, inclusiv de Black Friday, clienții pot avea diverse neînțelegeri cu comercianții. În aceste situații, dacă vânzătorul nu rezolvă situația apărută, cumpărătorul se poate adresa Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), putând depune la această autoritate o reclamație online. Citește articolul