avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 602 soluții astăzi
Acasă Subiect: spatiul privat virtual
Subiect: spatiul privat virtual
ACCES GRATUIT

Exclusiv ANAF: Relația cu persoanele fizice obișnuite va continua și offline după 1 martie

Alexandru Boiciuc în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
11 Februarie 2022 | 1 | 9693 | Timp de citire: 2 min.

Persoanele fizice obișnuite scapă de obligația de a avea cont în Spațiul Privat Virtual (SPV) al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), a confirmat instituția la solicitarea redacției noastre. De la 1 martie 2022, relaționarea cu unitățile din cadrul ANAF se va face exclusiv online, în esență, în cazul firmelor, profesioniștilor, PFA-urilor și titularilor de întreprinderi individuale ori familiale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Două ghiduri video pentru înregistrarea în SPV, publicate de ANAF în contextul trecerii la relaționarea exclusiv online

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
10 Februarie 2022 | 0 | 10826 | Timp de citire: 2 min.

În condițiile în care, de la 1 martie 2022, firmele, PFA-urile și profesioniștii vor fi obligați să relaționeze numai online cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), instituția a publicat miercuri două ghiduri video pentru înregistrarea în Spațiul Privat Virtual (SPV). Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Trei proiecte majore de digitalizare a activității ANAF sunt funcționale și avem o nouă adiție pe listă

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
7 Februarie 2022 | 1 | 7596 | Timp de citire: 5 min.

În ultimii ani s-a vorbit destul de mult despre marile proiecte pentru digitalizarea activității Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Dacă până acum lucrurile erau neclare, în anul 2021 au început, în sfârșit, să se așeze piesele puzzle-ului, astfel că avem termene concrete de implementare. Astfel, la început de 2022, a fost introdusă obligativitatea sistemului SAF-T, după ce, pe final de 2021, sistemul e-Facturare a fost operaționalizat și calendarul conectării efective a caselor de marcat la sistemul național de monitorizare a fost încheiat. Totodată, avem un termen concret până la care interacțiunea cu Fiscul va trece aproape cu totul în online, iar pe lista autorităților a apărut și sistemul e-Transporturi. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Planurile Fiscului în 2022 și implicațiile aferente pentru contribuabili

Deloitte România în Taxe și impozite
27 Ianuarie 2022 | 0 | 1790 | Timp de citire: 4 min.

Administrația fiscală și-a propus, pentru 2022, creșterea ponderii veniturilor din taxe și impozite în produsul intern brut prin eficientizarea colectării, care are la bază atât stimularea conformării voluntare, cât și o serie de măsuri de combatere a evaziunii fiscale. Planurile anunțate pentru acest an indică faptul că autoritățile au ajuns la concluzia că reforma și digitalizarea administrației fiscale reprezintă combinația optimă pentru atingerea acestui scop. Prin urmare, anul ce tocmai a început se va baza pe acești doi piloni, cu beneficii estimate atât pentru stat, cât și pentru contribuabili, dar și cu eforturi substanțiale de implementare pentru ambele părți. O parte dintre măsurile adoptate de autorități, bazate pe soluții digitale de relaționare cu contribuabilii, au intrat deja în vigoare și produc efecte, iar altele sunt la nivel de angajament. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Taxa de acces în registrul central al fiduciilor, stabilită oficial la 60 de lei/cerere

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
20 Ianuarie 2022 | 0 | 1577 | Timp de citire: 1 min.

Taxa de acces în registrul central al fiduciilor va fi de 60 de lei/cerere, potrivit unui ordin al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) apărut azi în Monitor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Pregătirea afacerilor pentru 2022: Șapte schimbări importante care pot influența activitatea firmelor pe plan financiar-fiscal

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
16 Noiembrie 2021 | 0 | 3778 | Timp de citire: 3 min.

Companiile și persoanele fizice ar trebui -- dacă n-au început deja demersuri în acest sens -- să-și pună la punct un calendar al schimbărilor pentru 2022. Printre noutățile anului viitor se numără chestiuni precum începerea procesului (îndelungat al) implementării fișierului SAF-T, simplificarea declarațiilor de înregistrare fiscală, mutarea anumitor termene fiscale majore pentru afaceri și reorganizarea Fiscului. Citește articolul

ACCES PREMIUM
e-Factura

UPDATE Oficial: Facturarea electronică va fi disponibilă pentru companii prin SPV. Cum va funcționa sistemul

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
9 Noiembrie 2021 | 0 | 4185 | Timp de citire: 3 min.

Persoanele fizice și juridice care vor opta pentru folosirea sistemului de facturare electronică al statului (e-Factura) vor trebui să aibă cont în Spațiul Privat Virtual (SPV) pentru a-l accesa efectiv, conform unui ordin publicat aseară în Monitorul Oficial de Ministerul Finanțelor. e-Factura va avea două mari componente, facturile emise în relația cu statul (B2G) și cele emise în relația cu partenerii de afaceri (B2B), însă momentan numai prima va fi operațională. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ghid ANAF: Ce formalități trebuie să facă persoanele fizice atunci când cer sau depun acte la autoritățile fiscale

Anca Cernat în PFA & Profesii liberale
Redactor, avocatnet.ro
5 Noiembrie 2021 | 1 | 4768 | Timp de citire: 5 min.

Persoanele fizice autorizate (PFA) care desfășoară activități economice în mod independent, persoanele fizice care exercită profesii liberale, asocierile și alte entități fără personalitate juridică și persoanele fizice trebuie să prezinte, la momentul solicitării a diverse documente precum cazierul fiscal, certificatul de atestare fiscală, certificatul de stabilire a rezidenței fiscale, ori la momentul înregistrării în scopuri de TVA, o serie de acte care trebuie completate, depuse sau prezentate autorităților, potrivit unui ghid publicat astăzi de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Vă prezentăm, în continuare, care este documentația aferentă principalelor documente de interes pentru PFA-uri și pentru celelalte categorii de contribuabili amintite mai sus, în conformitate cu ultimele actualizări intervenite în anul 2021. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Call center-ul ANAF e nefuncțional. Ce alte variante ai pentru a relaționa cu Fiscul de la distanță?

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
26 Octombrie 2021 | 0 | 2032 | Timp de citire: 2 min.

În contextul în care, de luni, persoanele fără certificat verde privind COVID-19 pot relaționa numai la distanță cu personalul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), Call center-ul instituției a cedat în această dimineață. În aceste condiții, iată ce alte variante au la dispoziție persoanele nevaccinate, netestate sau nevindecate pentru a relaționa cu Fiscul. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Avem reguli noi în funcție de care se acordă asistență fiscală contribuabililor

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
20 Octombrie 2021 | 0 | 2443 | Timp de citire: 3 min.

Până acum, orice contribuabil putea transmite o cerere de soluționare a unei problematici fiscale direct către Ministerul Finanțelor (MF), fără a consulta gradual celelate structuri de îndrumare și asistență a contribuabililor, precum și către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), această relaționare cu cele două instituții fiind făcută în baza a două proceduri distinct reglementate. Prin urmare, s-a impus armonizarea prevederilor celor două proceduri, pentru a se elimina suprapunerile de atribuții și pentru a se stabili modul de soluționare, atât de către MF, cât și de către ANAF, a cererilor privind problematica fiscală depuse de contribuabili, potrivit unui ordin oficializat aseară. Citește articolul