Mai multe modificări importante la regimul TVA trebuie implementate în România până la finalul acestui an, pentru a fi puse în aplicare de la 1 ianuarie 2020. Unele dintre ele fac referire la scutirea de TVA pentru livrările intracomunitare, context în care explicăm azi, cu ajutorul specialiștilor, ce urmează să se schimbe și cum se pot pregăti companiile. Citește articolul
Statele membre ale Uniunii Europene sunt obligate să adopte noi modificări interne la regimul taxei pe valoarea adăugată (TVA), până la sfârșitul acestui an. Astfel, autoritățile de la noi mai au doar puțin peste trei luni pentru a se conforma, dacă nu vor să riște declanșarea unei proceduri de infringement. Citește articolul
Fie că ești antreprenor, contabil sau pur și simplu angajat în cadrul unei societăți, cu siguranță te-ai lovit, de foarte multe ori, de termenul de TVA. Unul dintre cele mai discutate subiecte referitoare la TVA este „Ce implicații există în cazul unei societăți căreia i s-a anulat codul de tva?”. De aceea, noi, echipa CIEL România, ne-am gândit să te ajutăm cu câteva informații utile. Citește articolul
Obținerea codului de TVA poate fi condiționată de plata unei garanții în bani către Fisc, însă numai dacă administratorul firmei a mai avut această funcție la o companie cu datorii fiscale, conform unei hotărâri recente a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). De asemenea, o astfel de garanție se poate cere unei firme și dacă are legături cu o companie cu datorii fiscale. În orice caz, garanția respectivă trebuie să fie proporțională cu riscul de neconformare fiscală, astfel încât societatea să poată să desfășoare efectiv activitate comercială. Citește articolul
Procedura de obținere a codului de TVA se face, de câteva zile, conform unor noi reguli. Astfel, Fiscul nu mai poate refuza acum înregistrarea firmelor care nu justifică intenția și capacitatea de a desfășura afaceri, ci doar acelora care prezintă risc fiscal. În acest sens, în Monitorul Oficial de astăzi a fost publicat un act normativ al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), care stabilește practic criteriile în funcție de care se va da cod de TVA, respectiv se va anula în cazul firmelor cu risc fiscal ridicat. Citește articolul
Atunci când o companie devine plătitoare de TVA, apar mai multe implicații fiscale, printre care și posibilitatea de a deduce TVA-ul aferent bunurilor aflate în stoc, dar și TVA-ul aferent mijloacelor fixe achiziționate. Citește articolul
Peste 2000 de firme nu au reusit sa indeplineasca in perioada februarie – aprilie criteriile necesare pentru obtinerea codului de TVA, se mentioneaza intr-un comunicat al ANAF, remis astazi redactiei. Printre cele mai importante criterii care nu au fost intrunite si care au condus la refuzul inregistrarii in scop de TVA se numara detinerea de catre administratorul care a solicitat codul de TVA a calitatii de asociat sau administrator in societati cu restante la stat. Citește articolul
Firmele care solicita inregistrarea in scopuri de TVA trebuie sa completeze din 1 februarie formularul 088, prin care sa justifice intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica. Desi, legislatia in vigoare nu cuprinde instructiuni pentru completarea declaratiei, totusi in practica exista anumite zone de risc pe care firmele ar putea sa le aiba in vedere atunci cand intocmesc documentatia pentru obtinerea codului de TVA. Citește articolul
Inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata se realizeaza, din nou, fara controlul efectuat de Fisc la sediul social al firmelor, in conditiile in care aceasta verificare a fost introdusa in legislatie in anul 2011. Noua masura este prevazuta intr-un act normativ care se aplica din 1 februarie 2015. In plus, recentele dispozitii au eliminat si grila de evaluare a firmelor si punctajul pe care acestea trebuiau sa il obtina pentru a primi codul de TVA. Citește articolul