avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 792 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Angajatorul vrea să introducă clauză de ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Angajatorul vrea să introducă clauză de neconcurență pentru doi ani, cu jumătate din salariul brut. E abuzivă clauza, sau nu?

Buna ziua,
Angajatorul meu vrea sa introduca clauza ne neconcurenta in contract astfel: angajatii sunt profesori iar in clauza se stipuleaza ca daca pleaca, trebuie sa nu predea timp de 2 ani pe teritoriul orasului si in localitatile invecinate nici catre persoane fizice, nici juridice. In acesti 2 ani ar primi jumatate din salariul brut din ultimele 6 luni. Ori acest salariat nu stie sa faca altceva si ar avea dreptul la munca ingradit. Este abuziva clauza sau nu?
Propunerea mea a fost sa ofere un salariu intreg ca sa poata trai in acesti 2 ani dar nu a fost de acord.
Multumesc!
Ultima modificare: Luni, 26 August 2019
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: Demos , utilizator 23:07, 26 August 2019
Nu este abuzivă o astfel de clauza.

Clauza de neconcurenţă nu poate avea ca efect interzicerea în mod absolut a exercitării profesiei salariatului sau a specializării pe care o deţine.

Însă la sesizarea salariatului sau a inspectoratului teritorial pentru muncă instanţa competentă poate diminua efectele clauzei de neconcurenţă.
Ultima modificare: Joi, 22 August 2019
Cornel Vasile, Consilier juridic
Multumesc frumos pentru raspuns.
textul suna asa: ”În perioada în care salariatul are obligaţia de neconcurenţă, acesta nu are voie să efectueze activităţi de predare cursuri de ......, în nicio modalitate, pentru persoane fizice sau juridice din municipiul..... şi din localităţile vecine municipiului ....., arie geografică de unde provin, preponderent, clienţii societăţii comerciale”.