În 31 martie, România intră în spațiul Schengen, respectiv în zona ce permite circulația cetățenilor fără controale la frontiere, dar doar cu granițele aeriene și maritime. Astfel, în cazul călătoriilor cu avionul, mijloc de transport utilizat de foarte mulți dintre români, către țări din spațiul Schengen, de principiu, polițiștii de frontieră nu vor mai verifica documentele de călătorie. Noile reguli sunt valabile și pentru călătoriile cu vaporul. Citește articolul
Documentele unice care vor înlesni deplasarea între țările membre ale Uniunii Europene (UE), în contextul pandemiei de COVID-19, respectiv certificatele digitale verzi, vor fi implementate în țara noastră prin intermediul Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS). Miercuri, instituția a testat cu succes capacitatea sistemului ce va fi folosit în țara noastră de a se conecta la sistemul european și de a transmite datele înregistrate aici. Asta înseamnă că certificatele verzi vor putea fi folosite în România încă de la apariția lor, preconizată pentru începutul lunii iulie. Citește articolul
Certificatul digital, ce va atesta, atunci când e vorba despre călătorii în statele Uniunii Europene (UE), că o persoană a fost vaccinată împotriva coronavirusului, că a avut recent un rezultat negativ la testul de depistare a infecției sau că s-a vindecat în urma infecției, ar trebui să fie operațional începând cu 1 iulie. După cum a anunțat recent Parlamentul European (PE), cei ce călătoresc frecvent între state membre UE ar putea beneficia, pentru a obține certificatul digital, de testare anti-COVID-19 la prețuri accesibile sau chiar gratis. Citește articolul
Comitetul Național pentru Situații de Urgență (CNSU) a eliminat Spania de pe lista galbenă în aceeași zi în care o reintrodusese, nemaifiind considerată o țară cu risc epidemiologic ridicat în privința răspândirii infecției cu coronavirus. Potrivit celei mai recente hotărâri CNSU, persoanele care vin din Spania în România nu mai intră în carantină. Citește articolul
Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă (CNSU) a adoptat luni o hotărâre ce cuprinde atât țările pentru care nu se recomandă intrarea în izolare ori carantină a celor ce sosesc în țara noastră, cât și măsura reluării zborurilor către și dinspre acestea. Așadar, o parte dintre cei intră în România nu vor mai fi nevoiți să stea, timp de 14 zile, în izolare. Citește articolul
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a publicat o informare pentru cei care călătoresc, pentru ca ei să înțeleagă, mai bine, ce drepturi au, mai ales în condițiile în care riscul de a nu mai ajunge la destinația programată (din cauza restricțiilor, de exemplu) este destul de mare. Citește articolul
Guvernul a stabilit o listă cu 17 țări pentru care nu se mai impune măsura carantinării timp de 14 zile, la sosirea în România, se arată într-o hotărâre a Executivului publicată vineri în Monitorul Oficial. Astfel, călătorii care vin din țări precum Elveția, Germania sau Grecia nu vor mai fi nevoiți să stea în izolare, pentru a descoperi dacă manifestă sau nu simptome ale infecției cu coronavirus. În schimb, cei care vin din țările unde riscul de infectare este încă ridicat au obligația de a se izola la domiciliu sau la o adresă specificată, timp de 14 zile. Citește articolul
Ordonanța de urgență prin care s-a prelungit termenul în care pensionarii, veteranii, văduvele și invalizii de război pot beneficia, în continuare, de facilitățile de transport la care au dreptul a fost publicată de puțină vreme în Monitorul Oficial. În concret, s-a hotărât prelungirea termenului până la care ar putea fi folosite tichetele de călătorie gratuite sau taloanele speciale de călătorie până la 1 ianuarie 2022. Altcumva, acestea nu s-ar mai putut folosi de la începutul lui 2020, pentru că ele ar fi trebuit înlocuite cu un card personalizat (dar care nu ar fi putut fi pus la dispoziția persoanelor vizate de la începutul anului următor). Citește articolul
La urcarea fără bilet într-un tren la care accesul este liber, adică nu există bariere sau turnicheți de care se poate trece doar pe baza unei legitimații de transport, cel ce călătorește pe calea ferată încheie, de fapt, un contract cu operatorul de transport, conform unei decizii recente a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Aici nu vorbim despre un contract de transport în format tipărit, ci despre unul tacit. Citește articolul