Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Daca pana in anul 2009 recrutarea de personal era o situatie greu de gestionat pentru departamentul de resurse umane, debutul crizei economice a produs schimbari comportamentale in randul angajatilor.
Newsletter avocatnet.ro: 10 lucruri de știut astăzi! Primești gratuit, zilnic, în căsuța ta de email, sinteza zilei avocatnet.ro cu cele mai importante noutăți, știri și analize de context.
Nesiguranta locului de munca conduce la o scadere a randamentului angajatului, comunicarea dintre angajat si angajator fiind unul din factorii cheie care poate salva multe situatii nedorite. Astfel, sub presiunea crizei economice, angajatii si-au schimbat comportamentul.
La momentul actual, o persoana care doreste schimbarea job-ului este foarte atenta la rezultatele companiei la care pleaca, la planurile dezvoltare ale respectivei companii, la posibilitatile de promovare, criterii care anterior instalrii crizei economice nu erau evaluate in mod obiectiv de catre viitorul angajat.
Intr-un cuvat, anterior instalarii crizei economice cei mai multi angajati aveau un comportament pasiv fata de multe aspecte care vizau compania in care lucrau, nu incercau sa schimbe ceva, ci preferau sa schimbe angajatorul.
Transformarile generate de criza economica s-au produs in asumarea unor responsabilitati extinse, acceptarea unui nivel salarial mai mic sau egal sau fara anumite beneficii, cresterea fidelitatii fata de angajator, evitarea erorilor, evitarea absenteismului prin utilizarea concediilor medicale, constientizarea importantei nivelului de pregatire profesionala, monitorizarea atenta a indicatorilor financiari care contribuie la fiecare post.
Multi angajati au inteles situatia si au reactionat pozitiv devenind mai responsabili atat cu costurile companiei cat si cu optimizarea acestora.
In majoritatea companiilor masurile anticriza au fost de a pastra pesonalul si au redus sau renuntat la beneficii – bonusuri anuale, prime de vacanta sau sarbatori, etc incercand astfel sa nu afecteze salariile de incadrare. Rolul depratamentului de Resurse Umane este de a mentine o echipa real motivata si de a gasi solutii de reducere si optimizare a costurilor.
Daca compania are o atitudine corecta fata de angajati, iar comunicarea este activa, impactul asupra businenessului va fi unul pozitiv intrucat angajatii vor livra rezultatele dorite stiind ca aportul lor direct conduce la pastrarea locurilor de munca in care activeaza.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (1)