Un ordin al Ministerului Mediului (MMFPS), publicat vineri in Monitorul Oficial, stabileste ca, inaintea depunerii unei cereri de finantare pentru proiectele finantate din fonduri UE, potentialii beneficiari vor solicita autoritatilor pentru protectia mediului un formular, care in actul normativ apare si sub denumirea de referat.
Potrivit noilor reguli, pentru a obtine acest referat, beneficiarii vor completa un alt formular, cel de prezentare a proiectului, care se depune la agentiile judeteane pentru protectia mediului. Abia dupa ce au indeplinit aceasta formalitate, beneficiarii vor putea solicita autoritatilor pentru protectia mediului referatul, pe care il vor depune, odata cu cererea de finantare, autoritatilor de management.
Totusi, conform actului normativ, se vor derula, in continuare, procedurile de evaluare a impactului asupra mediului pentru planuri, proiecte, precum si pentru autorizarea activitatilor cu impact semnificativ asupra mediului.
Iata modelul referatului introdus de MMFPS:
"Antetul agentiei judetene pentru protectia mediului
Nr. inregistrare .................
FORMULAR REFERAT
Datele de identificare ale solicitantului de proiect
Titlul proiectului
Localizarea proiectului
Pentru avizarea acestei propuneri de proiect agentia judeteana pentru protectia mediului trebuie sa mentioneze:
1. daca proiectul face parte din planul de actiune pentru protectie a mediului din judet/regiune sau din alte strategii locale, dupa caz;
2. actul de reglementare detinut de catre solicitant (pentru instalatiile existente);
3. daca realizarea proiectului propus necesita eliberarea actelor de reglementare si, daca da, care sunt acestea, dupa caz;
- declaratia Natura 2000;
- pana la semnarea contractului: SEA, EIA, inclusiv evaluare adecvata, dupa caz;
- inainte de ultimul decont - autorizatie de functionare;
4. daca proiectul aduce beneficii asupra mediului.
De acord cu proiectul propus
Director executiv,.................................."
Comentarii articol (1)