Decizia Autoritatii Nationale pentru Administrate si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) nr. 351/ 2012 privind modificarea unor reglementari din domeniul portabilitatii numerelor a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 287, din 2 mai 2012 si a intrat in vigoare in 2 septembrie 2012.
Potrivit deciziei ANCOM, s-au redus termenele in care furnizorii au obligatia de a realiza activitatile specifice asociate diferitelor faze ale procesului de portare. Astfel, furnizorul acceptor stabileste cu abonatul intervalul in care se poate realiza portarea numarului solicitat, iar intervalul de portare include mai multe ferestre de portare (adica intervalul de timp dintr-o zi in care trebuie sa se realizeze portarea), situate in 2 zile lucratoare consecutive.
Concret, decizia ANCOM stabileste ca portarea se face pe parcursul a 3 zile, astfel:
- Prima zi este cea in care abonatul depune cererea de portare;
- A doua zi este ziua in care furnizorul donor trebuie sa raspunda;
- A treia zi trebuie sa se realizeze portarea.
Totusi, portarea se poate face si la o data ulterioara, daca abonatul solicita ca intervalul sa fie mai lung, sau daca deconectarea/conectarea abonatului implica realizarea unor operatiuni complexe, care necesita o perioada mai mare de timp.
La inceputul anului 2012, reprezentantii ANCOM declarau ca "reducerea termenului va permite ca portarea sa fie realizata mai rapid, chiar si in cazurile in care furnizorul donor identifica probleme la completarea cererii si este necesara reintroducerea acesteia".
Alte prevederi ale deciziei
Decizia ANCOM urmareste, de asemenea, sa asigure abonatilor posibilitatea de a refuza asignarea de catre furnizorul acceptor a unui numar de telefon cu caracter provizoriu, spre a fi utilizat pana la momentul realizarii portarii.
Conform actului normativ, furnizorul acceptor poate asigna abonatilor, la cerere, un numar provizoriu, si are obligatia de a asigura abonatilor posibilitatea de a opta intre continuarea sau nu a relatiilor contractuale cu furnizorul, in eventualitatea in care procesul de portare nu se finalizeaza.
O alta prevedere este impunerea obligatiei de avertizare a utilizatorilor, prin intermediul tonului distinctiv, asupra faptului ca acestia au apelat un numar portat, in toate situatiile in care li s-ar putea aplica un tarif mai mare decat cel pe care, in mod legitim, l-ar fi asteptat.
Mai multe informatii despre portabilitatea numerelor de telefon in Romania sunt disponibile pe www.portabilitate.ro, precum si pe site-ul oficial ANCOM.
Comentarii articol (0)