Ordinul Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor nr. 40/2016 pentru modificarea Ordinului ANSVSA nr. 96/2014 privind aprobarea tarifelor aplicabile în domeniul sanitar-veterinar și pentru siguranța alimentelor a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 317 din 26 aprilie. Acesta a intrat în vigoare chiar la data apariţiei.
Actualizarea tarifelor practicate în domeniul sanitar-veterinar și pentru siguranța alimentelor, se arată în referatul de specialitate al ANSVSA, este făcută în funcție de rata inflației din anul 2015. Aceasta din urmă a fost calculată pentru perioada ianuarie - decembrie 2015.
Noile reglementări prevăd, printre altele, o actualizare a taxelor pentru următoarele categorii:
- verificarea documentelor sanitar-veterinare însoţitoare şi a îndeplinirii condiţiilor sanitare veterinare de export a mărfurilor supuse controalelor sanitare veterinare de frontieră – 44 de lei/mijloc de transport;
- acordarea asistenței veterinare animalelor de companie, în timpul călătoriei, la solicitarea proprietarului – 65 de lei/acțiune.
A fost modificat, conform noului ordin, și tariful pentru acțiunile de prelevare a probelor efectuate în vederea controlului oficial al alimentelor de origine nonanimală, după cum urmează:
- distanța până la locul de prelevare ≤ 80 km - Loturi ≤ 15 tone - 69 lei/ Loturi > 15 tone - 80 lei;
- distanța până la locul de prelevare > 80 km - Loturi ≤ 15 tone - 94 lei/ Loturi > 15 tone - 100 lei.
O modificare importantă este și cea legată de actualizarea tarifelor pentru înregistrarea sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor a unităților de vânzare directă sau vânzare cu amănuntul. La această categorie, tarifele percepute persoanelor juridice sunt și de zece ori mai mari față de cele plătite de persoanele fizice.
Un exemplu concludent se regăsește chiar la tariful de înregistrare al produselor din lapte și carne (carmangerie, măcelarie, centru de sacrificare a păsărilor, centru de prelucrare a laptelui):
- persoane juridice – 366 lei/unitate (față de 360 de lei de până acum);
- persoane fizice – 10 lei/unitate.
Iată și câteva prețuri noi de înregistrare pentru produse de larg consum importante:
- peşte şi produse din pescuit, miere şi alte produse din miere şi ouă pentru consum – 244 lei/unitate (față de 240 de lei, cât era până acum);
- restaurant, indiferent de specific, laborator de cofetarie şi/sau patiserie, pensiuni turistice, unităţi de vânzare prin internet, staţie de spălare şi dezinfecţie a mijloacelor de transport - 366 lei/unitate (față de 360 de lei);
- pizzerie, cantină, cofetarie/patiserie, magazin alimentar, depozit alimentar, catering – 244 lei/unitate (față de 240 de lei);
- hipermarket/supermarket – 612 lei/unitate (față de 601 lei);
- activităţi de prelucrare şi conservare a fructelor şi legumelor – 240 lei/unitate (nicio modificare);
- unităţi pentru fabricarea pâinii, produselor proaspete şi conservate de patiserie, produselor proaspete şi uscate de panificaţie – 366 lei/unitate (față de 360 de lei);
- activităţi de fabricare a băuturilor – 366 lei/unitate (față de 360 de lei).
Comentarii articol (0)