Autoritățile de mediu nu intenționează să propună introducerea unei noi taxe auto în acest an, iar taxele auto sub forma celor care au existat în trecut nu vor mai fi folosite niciodată, potrivit ministrului mediului, Tánczos Barna.
“Nu se va introduce nicio formă de taxă auto anul acesta şi cu siguranţă nu se va introduce niciodată o taxă auto sub forma în care a existat”, a declarat joi, potrivit
agerpres.ro, ministrul mediului.
Nu se ia în calcul introducerea de taxe auto sub forma celor ce au mai existat, deoarece, în ultimii ani,
statul a pierdut toate procesele legate de aceste taxe și a fost nevoit să restituie toți banii plătiți de către deținătorii de mașini.
În esență, așa cum subliniază Tánczos Barna,
“[t]axarea poluării nu este un scop în sine, pentru a se aduna bani la bugetul de stat, ci descurajarea formelor de poluare”.
De asemenea, acesta e de părere că soluțiile pentru reducerea poluării în anumite zone, inclusiv în București, trebuie identificate, în primul rând, la nivel local.
Așadar, în acest an, autoritățile
nu intenționează să introducă noi taxe auto, dar, așa cum a mai transmis ministrul,
“România trebuie să decidă în 2021 dacă va folosi soluţia taxării poluării ca o soluţie de reducere a poluării cel puţin în marile centre urbane, acolo unde avem problema infringementului şi unde dacă nu găsim soluţii şi dacă poluarea nu o să scadă, nu scăpăm de penalităţile Comisiei Europene”.
Reamintim că, spre sfârșitul lui 2019, Fiscul a dat înapoi, celor care au depus cereri de restituire,
banii încasați din fostele taxe auto. Acestea fuseseră declarate de Curtea de Justiție a Uniunii Europene contrare dreptului Uniunii Europene, deci
ilegale. În acest sens, în 2018, statul a reglementat o procedură de restituire pe cale administrativă, astfel încât cei care plătiseră aceste taxe (în diferitele lor formule) în trecut să își poată cere banii înapoi.
Pe de altă parte, la nivelul Capitalei, în 2019 a fost introdusă o taxă de poluare, numită
vinieta Oxigen, dar, cu toate că a intrat în vigoare în ianuarie 2020, atunci când trebuia să se aplice efectiv, mai exact, în martie, ea
a fost abrogată.
Concret, vinieta Oxigen obliga posesorii de mașini poluante, atunci când circulau pe principalele artere ale Bucureștiului, la plata taxei, iar cei cu mașini cu norma de poluare non-Euro, Euro 1 și Euro 2 avea accesul interzis în zonele centrale ale orașului.
Comentarii articol (1)