ACCES GRATUIT
Proiect de lege
Adunarea generală a asociației de proprietari și hotărârile sale ar putea fi anunțate direct prin e-mail
Anunțarea proprietarilor dintr-un bloc despre adunările generale ale asociației de proprietari și despre hotărârile sale s-ar putea face direct prin e-mail, conform unui proiect de lege recent înregistrat la Senat.
Articolul continuă mai jos
Ca să se aplice,
propunerea legislativă trebuie adoptată de Parlament și promulgată de șeful statului. Aceasta a fost inițiată în ideea de a moderniza regulile comunicării cu proprietarii de apartamente și garsoniere.
În primul rând, se prevede că
anunțarea despre adunările generale (inclusiv cele reconvocate sau cele extraordinare) ale asociației de proprietari s-ar putea face prin
mijloace de comunicare electronică (e-mail, aplicații mobile etc.). Nu este indicat în mod expres ce mijloace ar putea fi folosite, ci că decizia va depinde de fiecare asociație, care va stabili mijloacele concrete prin regulamentul condominiului.
În prezent, Legea asociațiilor de proprietari (
nr. 196/2018) stabilește că anunțarea se face prin afișare la avizier și pe bază de tabel nominal convocator sau, ca alternativă, prin poștă (cu scrisoare recomandată cu conținut declarat și confirmare de primire). Practic, anunțarea prin mijloace electronice ar înlocui varianta actuală a anunțării prin poștă.
În al doilea rând, se prevede că inclusiv
hotărârile adunărilor generale ar urma să fie comunicate electronic proprietarilor - tot prin mijloacele stabilite prin regulamentul condominiului. Actualmente, hotărârile trebuie doar consemnate în registrul unic de procese-verbale al asociației de proprietari și afișate la avizier.
„Scopul acestei legi este acela de a moderniza şi eficientiza procesul de convocare şi desfăşurare a adunărilor generale ale asociaţiilor de proprietari. Prin introducerea posibilităţii de comunicare electronică a convocărilor, se urmăreşte facilitarea accesului membrilor la informaţiile şi deciziile importante ce îi privesc.De asemenea, transmiterea hotărârilor prin mijloace electronice completează şi modernizează procesul de înregistrare şi comunicare a acestora, asigurându-se că informaţiile sunt accesibile şi pentru cei care preferă canalele de comunicare digitale. Prin aceste modificări se urmăreşte creşterea transparenţei, eficienţei şi accesibilităţii în funcţionarea asociaţiilor de proprietari, contribuind la o guvernanţă mai bună şi la satisfacerea nevoilor membrilor comunităţii”, explică inițiatorii măsurii.
Atenție! Pentru a se aplica, proiectul de lege trebuie adoptat de Parlament, promulgat de șeful statului și publicat în Monitorul Oficial.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)