Solutii pentru IMM
  • Autentificare
    Utilizator
    Parola
    recuperare parola
    Recuperare parola

    Introduceti adresa de email asociata contului dumneavoastra.

    Un email cu noua parola si instructiunile de recuperare a fost trimis cu succes catre adresa specificata de tine.

  • Inregistrare

    Intra acum in comunitatea Avocatnet.ro. Este gratuit!

     ContUtilizator  ContConsultant  ContFirma

    Avocatnet.ro in cifre
    Comunitatea are 326.668 de membri si 5.998 de consultanti inregistrati care au contribuit cu 2.110.452 mesaje in forum.

Discutie Salon infrumusetare - norme UE

 
 
offline
Avatar 2

Data inregistrarii:
Marti, 28 Februarie 2006, 21:56

Profil utilizator

[Explicatii popularitate]

 
Data post: Sambata, 2 Iunie 2007, 21:17

Buna seara!
Care sunt normele de functionare ale unui salon de infrumusetare (manichiura, pedichiura, coafor, frizerie, cosmetica, masaj, solar)??????Care sunt pasii infiintarii acestui tip de afacere?
 
 
 
offline
Avatar 2

Data inregistrarii:
Duminica, 18 Mai 2003, 00:00

Profil utilizator

[Explicatii popularitate]

 
Data post: Joi, 23 August 2007, 14:08
Infiintarea unei societati comerciale de preferinta SRL + respectarea prevederilor HG nr. 573/2002 pentru aprobarea procedurilor de autorizare a funcționării comercianților.
 
 
 
offline
Avatar 1

Data inregistrarii:
Luni, 11 Decembrie 2006, 00:01

Profil utilizator

[Explicatii popularitate]

 
Data post: Joi, 23 August 2007, 19:09
ACTELE NECESARE INFIINTARII UNEI SOCIETATI COMERCIALE

- Dovada verificării disponibilității și rezervării denumirii firmei – de la ORC - 50 RON :
- Dovada privind capitalul social – minim 200 RON
- Certificatele de cazier fiscal se elibereaza de catre DGFP - 5 – 100 RON
- Copie buletin sau pasaport asociat / administrator
- Declarațiile date pe proprie răspundere : date de către asociati / administratori / cenzorii din SRL, din care să rezulte că îndeplinesc condițiile legale pentru deținerea acestor calități ( original );declaratie asociat unic, daca este cazul
- Declaratie sediu de la proprietarul spatiului + Dovada Proprietate
- Act constitutiv societate:
- Contract sediu / punct de lucru ( contr. Vanz-cump, extras CF, contr. Comodat, contr Inchiriere )
- Specimenele de semnatura - administrator

Cod caen principal-9302-coafura si alte activitati de înfrumusetare
 
 
 
offline
Avatar 1

Data inregistrarii:
Luni, 11 Decembrie 2006, 00:01

Profil utilizator

[Explicatii popularitate]

 
Data post: Joi, 23 August 2007, 19:13
Cei care sunt in masura sa te informeze exact , cum trebuie sa functioneze un salon... norme UE ...sunt cei de Oficiul Protectiei Consumatorilor - sunt printre primii care vin control
 
 
 
offline
10

Data inregistrarii:
Vineri, 1 Septembrie 2006, 10:26

Profil utilizator

[Explicatii popularitate]

 
Data post: Miercuri, 29 August 2007, 15:14
Strict pt saloanele d einfrumusetare, acum vreo 2 luni era pe site-ul Ministerului Sanatarii un proiect de lege privind armoonizarea prevederilor noastre cu cele europene...ar fi bine sa le "studiati"....puteti intreba si la DSP-ul din orasul dvs....cei de la OPC sunt mai lacunari...ei dau doar amenzi.......si dupa aceea va indruma....
 
 
 
offline
Avatar 2

Data inregistrarii:
Joi, 6 Septembrie 2007, 14:31

Profil utilizator

[Explicatii popularitate]

 
Data post: Marti, 18 Septembrie 2007, 15:21
ORDIN Nr. 1136 din 27 iunie 2007privind aprobarea Normelor de igienă pentru cabinetele de înfrumusețare corporală
EMITENT: MINISTERUL SĂNĂTĂȚII PUBLICE
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 484 din 19 iulie 2007

Având în vedere prevederile titlului I din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății Publice,
văzând Referatul de aprobare al Inspecției sanitare de stat nr. E.N. 6.848/2007,

ministrul sănătății publice emite următorul ordin:

ART. 1
Se aprobă Normele de igienă pentru cabinetele de înfrumusețare corporală, prevăzute în anexele nr. 1 - 3 care fac parte integrantă din prezentul ordin.
ART. 2
Autoritatea de sănătate publică din Ministerul Sănătății Publice și Inspecția sanitară de stat din cadrul Ministerului Sănătății Publice, autoritățile de sănătate publică județene și a municipiului București, inspecțiile sanitare de stat județene și a municipiului București, ministerele și instituțiile cu rețea sanitară proprie, unitățile publice și private din domeniu vor duce la îndeplinire dispozițiile prezentului ordin.
ART. 3
La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă art. 78 - 83 din Ordinul ministrului sănătății nr. 536/1997 pentru aprobarea Normelor de igienă și a recomandărilor privind mediul de viață al populației, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 140 din 3 iulie 1997, cu modificările și completările ulterioare, precum și orice alte dispoziții contrare.
ART. 4
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și intră în vigoare în termen de 60 de zile de la publicare.

Ministrul sănătății publice,
Gheorghe Eugen Nicolăescu

București, 27 iunie 2007.
Nr. 1.136.

ANEXA 1

DISPOZIȚII GENERALE

ART. 1
În sensul prezentului ordin, termenii de mai jos au următoarele înțelesuri:
a) procedură sau operațiune - activitate de piercing, tatuaj, micropigmentare, tratament și machiaj cosmetic, manichiură, pedichiură, epilare, frizerie, coafură și bărbierit;
b) operator - persoană care este instruită și execută operațiunile de piercing, tatuaj, în condițiile legii;
c) estetician - persoană calificată să execute operațiunile de îngrijire și înfrumusețare;
d) client - persoană care solicită servicii de piercing, tatuaj, micropigmentare, de tratament și machiaj cosmetic, manichiură, pedichiură și epilare, de frizerie, coafură, bărbierit;
e) cabinet - locul în care se desfășoară activitățile de piercing, tatuaj, micropigmentare, de tratament și machiaj cosmetic, manichiură, pedichiură și epilare, de frizerie, coafură și bărbierit;
f) piercing - înțeparea pielii și a straturilor sale în scopul de a crea o breșă pentru a insera o bijuterie sau un alt ornament;
g) piercingul urechii - piercingul lobului și/sau al zonei superioare cartilaginoase a urechii;
h) micropigmentare - procedură asemănătoare din punct de vedere tehnic cu cea folosită în aplicarea tatuajului, de introducere a unui pigment sau colorant în stratul dermic al pielii, folosită pentru machiaj semipermanent, cum ar fi conturul buzelor și al ochilor. Micropigmentarea durează mai mulți ani, dar nu este permanentă;
i) tatuare - practică de imprimare a unui însemn sau a unei figuri pe pielea umană prin împunsături și de introducere a unui pigment, cu caracter permanent;
j) epilare - proces prin care se îndepărtează temporar sau definitiv părul nedorit din diferite zone ale corpului;
k) machiaj - aplicare temporară a unui produs cosmetic care are această funcție, pe zona feței, gâtului și bustului;
l) tratament cosmetic - procedură de curățare, masaj și îngrijire a pielii de un anumit tip al tenului sau având o anumită afecțiune;
m) manichiură - proceduri de îngrijire și înfrumusețare a mâinilor și a unghiilor de la mâini;
n) pedichiură - proceduri de îngrijire și înfrumusețare a picioarelor și a unghiilor de la picioare;
o) aplicarea unghiilor artificiale - modalitate de extensie a unghiilor naturale cu ajutorul diferitelor produse și tehnici;
p) bărbierit - procedeu de îndepărtare a părului de pe față și gât cu ajutorul unui instrument sau obiect tăios;
q) frizat, coafat - procedură de scurtare, aranjare și îngrijire a părului;
r) anestezice - medicamente prin administrarea cărora este diminuată sau suprimată sensibilitatea la durere;
s) timp de vindecare - timpul necesar vindecării canalului în care a fost inserată bijuteria sau a zonei în care s-a efectuat tatuajul, după lezarea țesutului.
ART. 2
(1) Cabinetul trebuie să aibă incinte separate pentru fiecare dintre următoarele activități:
a) accesul, înregistrarea și așteptarea clienților;
b) desfășurarea procedurilor;
c) păstrarea echipamentului, instrumentarului și a articolelor curate, dezinfectate și sterile, în dulapuri separate și închise, în spații lipsite de praf și umiditate, la care au acces numai persoanele autorizate;
d) depozitarea echipamentelor și materialelor utilizate pentru curățenie.
(2) Se acceptă amenajarea cel puțin a unui spațiu pentru curățarea, dezinfecția, sterilizarea instrumentarului și a materialelor refolosibile, în camera de desfășurare a procedurilor.
(3) Pereții, podelele și tavanele din fiecare cameră trebuie să fie bine întreținute, netede, lavabile, confecționate din materiale neabsorbante, care să poată fi ușor spălate și curățate, iar culorile acestor suprafețe trebuie să fie deschise; în cazul finisajelor nelavabile, curățarea se face prin aspirare.
(4) Incintele trebuie să fie adecvat luminate cu lumină artificială și naturală.
(5) Incintele trebuie să fie bine ventilate, pentru a se elimina fumul, praful sau vaporii.
(6) Cabinetul trebuie să fie dotat cu grup sanitar, întreținut corespunzător din punct de vedere igienico-sanitar și bine ventilat.
(7) Este obligatoriu să existe chiuvetă pentru spălarea materialelor rezultate ca urmare a efectuării procedurilor, precum și chiuvetă separată pentru spălarea și dezinfecția mâinilor, situată în camera de desfășurare a procedurii. Se asigură obligatoriu apă potabilă curentă rece și caldă, în cantități suficiente, săpun antibacterian, periuță de unghii și prosop de hârtie de unică folosință sau dispozitive pentru uscarea mâinilor.
(8) Numărul optim de dotări sanitare se va stabili conform normelor de proiectare, în funcție de numărul de operatori și clienți ai unității.
(9) Toate suprafețele trebuie menținute în perfectă stare de curățenie și întreținere. Suprafețele pe care se desfășoară tratamentele sau cele aflate în zona de sterilizare trebuie să fie confecționate din materiale neporoase, neabsorbante.
(10) Cabinetul trebuie să fie dotat cu mijloace pentru precolectarea și colectarea deșeurilor periculoase, precum și a celor menajere: recipient cu capac, pubelă, containere și saci colectori de unică folosință; colectarea, depozitarea, transportul și neutralizarea deșeurilor se fac conform prevederilor legale în vigoare.
(11) Încăperile sau platformele impermeabilizate amenajate pentru depozitarea recipientelor de colectare a reziduurilor solide sunt racordate la un hidrant și la rețeaua de canalizare, pentru a fi curățate când este necesar, cât și pentru spălarea și dezinfecția recipientelor.
(12) Dezinsecția periodică se va face la 3 luni, iar deratizarea periodică se va face la intervale de maximum 6 luni sau ori de câte ori este nevoie; între operațiunile periodice se vor aplica proceduri de dezinsecție și deratizare curente, de întreținere, în funcție de prezența vectorilor.
(13) Se interzic fumatul, consumul de băuturi alcoolice, de substanțe stupefiante, precum și accesul animalelor în cabinet; este obligatorie afișarea acestor interdicții la loc vizibil.
(14) La amenajarea cabinetului este obligatoriu să se ia măsuri de protecție a locației împotriva insectelor și rozătoarelor.
(15) Cabinetul trebuie să fie dotat cu trusă sanitară de prim ajutor, ușor accesibilă, conform prevederilor legale în vigoare.
ART. 3
Asigurarea igienei mâinilor operatorului/esteticianului se face respectându-se următoarele reguli:
a) spălarea mâinilor se face cu săpun antibacterian și apă curentă potabilă;
b) uscarea se face cu prosoape sau șervete de unică folosință sau prin folosirea unui aparat de uscare a mâinilor; este interzisă folosirea prosoapelor textile de multifolosință;
c) dezinfecția mâinilor se face cu un produs biocid, destinat dezinfecției mâinilor.
ART. 4
(1) Igiena mâinilor este obligatorie în următoarele situații, respectându-se condițiile prevăzute la art. 3:
a) înainte și după efectuarea procedurii;
b) când se contaminează accidental cu sânge, fluide corporale sau secreții;
c) după îndepărtarea mănușilor de protecție;
d) după folosirea toaletei;
e) înainte și după servirea mesei;
f) după efectuarea unor operațiuni care duc la contaminarea mâinilor.
(2) Unghiile operatorului vor fi tăiate scurt și curate.
(3) În situația în care operatorul/esteticianul prezintă la nivelul mâinilor leziuni, iritații sau orice altă afecțiune dermatologică, se interzice practicarea procedurii până la vindecarea acestora.
ART. 5
(1) Cabinetelor în care se desfășoară activități de înfrumusețare li se aplică dispozițiile Ordinului ministrului sănătății publice nr. 261/2007 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curățarea, dezinfecția și sterilizarea în unitățile sanitare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 128 din 21 februarie 2007, cu modificările ulterioare.
(2) Suprafețele, instrumentele, echipamentele și accesoriile utilizate trebuie curățate, dezinfectate și/sau sterilizate, conform prevederilor legale în vigoare, respectându-se recomandările producătorului.
(3) Materialele, instrumentele, accesoriile și echipamentele de unică folosință se folosesc pentru un singur client.
(4) Toate echipamentele, instrumentele și materialele de unică folosință trebuie îndepărtate imediat după ce au fost folosite la un client.
(5) Procedurile pentru operațiile de sterilizare, recomandate de către producătorul aparatului utilizat în acest scop, trebuie să fie disponibile în cursul acțiunilor de inspecție.
(6) Se admite posibilitatea sterilizării instrumentarului într-o unitate sanitară specializată. Dacă sterilizarea se efectuează în altă parte decât locația cabinetului, trebuie să se facă dovada sterilizării prin următoarele documente:
a) contractul încheiat între cele două părți;
b) data sterilizării și numele persoanei care a executat sterilizarea;
c) cantitatea și tipul de instrumentar sterilizat;
d) tipul de sterilizare folosit, parametrii de sterilizare, tipul de aparat folosit;
e) condițiile de transport al instrumentarului sterilizat.
(7) Se utilizează doar produse biocide, autorizate conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 956/2005 privind plasarea pe piață a produselor biocide, cu modificările ulterioare.
(8) Soluțiile de lucru din produse biocide, utilizate pentru dezinfecție, se prepară, se păstrează și se utilizează conform instrucțiunilor producătorului.
(9) Toate recipientele și containerele, altele decât ambalajul original al producătorului, folosite pentru dezinfecție, trebuie etichetate adecvat în privința conținutului, concentrației și datei la care soluțiile de lucru au fost preparate.
(10) Echipamentul electric, care nu poate fi imersat în lichid, trebuie curățat prin ștergere și pulverizat cu un produs biocid.
(11) Instrumentarul care necesită sterilizare trebuie să fie împachetat individual în ambalaje aprobate pentru sterilizare sau în seturi care sunt folosite pentru o singură procedură. Ambalajele trebuie inscripționate cu data sterilizării și numele persoanei care a efectuat sterilizarea. Ambalajele cu instrumentele sterilizate trebuie menținute în condiții corespunzătoare de asigurare a sterilizării și depozitate într-un loc închis, lipsit de umiditate și praf, la care există acces controlat. Este obligatorie afișarea interdicției de acces al persoanelor străine în locul/camera de păstrare a obiectelor și echipamentelor curate, sterile sau dezinfectate.
(12) Fiecare pachet cu instrumentar sterilizat trebuie monitorizat în privința sterilizării, utilizându-se indicatorii chimici sau biologici.
(13) Procedurile de sterilizare efectuate conform recomandărilor producătorului aparatului se înregistrează și trebuie să fie disponibile în cursul acțiunilor de inspecție.
(14) Înregistrările scrise cu privire la procedurile zilnice de sterilizare și dezinfectare, efectuate conform prevederilor Ordinului ministrului sănătății publice nr. 261/2007, cu modificările ulterioare, se păstrează de către persoana responsabilă.
(15) Înregistrările procedurii sterilizării trebuie să cuprindă următoarele:
a) metoda și parametrii de sterilizare;
b) data sterilizării;
c) cantitatea și tipul de instrumentar sterilizat;
d) numele sau inițiala persoanei care a sterilizat instrumentarul;
e) monitorizarea sterilizării prin indicatorii chimici sau biologici.
(16) Instrumentarul sterilizat și depozitat conform prevederilor legale în vigoare, care nu a fost folosit în decurs de 24 de ore de la data sterilizării, trebuie resterilizat înainte de folosire, excepție făcându-se pentru instrumentarul presterilizat.
(17) Persoana responsabilă cu sterilizarea instrumentarului trebuie să demonstreze în cadrul inspecției că procedurile de sterilizare au fost executate corect și optim.
(18) Dacă se folosesc instrumente presterilizate, trebuie să existe documentația furnizată de producător în care să fie descrisă metoda de sterilizare și precizate recomandările de depozitare și menținere a sterilității. Această documentație trebuie furnizată în cursul acțiunilor de inspecție. Persoanele responsabile cu depozitarea și manipularea instrumentarului sterilizat trebuie să respecte instrucțiunile producătorului de menținere a sterilității.
(19) Fiecare cabinet sau locație temporară trebuie să mențină înregistrările privind dezinfecția și sterilizarea disponibile în timpul acțiunilor de inspecție și acestea trebuie să cuprindă următoarele:
a) date despre produsul biocid folosit (denumire comercială, aviz sanitar, fișă de securitate);
b) domeniul pentru care produsul biocid este folosit;
c) data, frecvența dezinfecției;
d) numele persoanelor care sunt responsabile cu dezinfecția.
(20) Curățenia trebuie efectuată la sfârșitul sau la începutul programului de lucru, precum și ori de câte ori este necesar, de către personal calificat.
(21) Deșeurile periculoase rezultate în urma activităților se colectează separat, se depozitează, se transportă și se neutralizează, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului sănătății și familiei nr. 219/2002 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deșeurilor rezultate din activitățile medicale și a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza națională de date privind deșeurile rezultate din activitățile medicale, cu modificările ulterioare.
ART. 6
Controlul substanțelor și al preparatelor chimice periculoase se face cu respectarea următoarelor condiții:
a) anumite substanțe și preparate chimice periculoase folosite în practica curentă trebuie să fie însoțite de fișa de siguranță a produsului, eliberată de către producător, în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 200/2000 privind clasificarea, etichetarea și ambalarea substanțelor și preparatelor chimice periculoase, aprobată cu modificări prin Legea nr. 451/2001, cu modificările și completările ulterioare, și ale Hotărârii Guvernului nr. 490/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 200/2000 privind clasificarea, etichetarea și ambalarea substanțelor și preparatelor chimice periculoase, cu modificările ulterioare; fișa de siguranță trebuie înmânată beneficiarului înainte sau odată cu prima livrare a substanței sau preparatului chimic respectiv;
b) personalul care manipulează astfel de substanțe sau preparate chimice periculoase trebuie să fie instruit și să semneze fișa de instruire pentru protecția muncii, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
c) substanțele și preparatele chimice și cosmetice trebuie să fie folosite în conformitate cu instrucțiunile producătorului, în condițiile legii.
ART. 7
Este interzisă folosirea creioanelor hemostatice sau a alaunului pentru a opri sângerarea.
ART. 8
Înainte de începerea tratamentului se efectuează evaluarea stării pielii, cu respectarea următoarelor condiții:
a) înainte de începerea tratamentului de înfrumusețare, zona respectivă de piele sau unghie trebuie evaluată;
b) dacă clientul prezintă în zona care urmează a fi tratată leziuni deschise, infecții, inflamații sau boli dermatologice, tratamentul trebuie amânat.
ART. 9
(1) Angajatorul trebuie să asigure angajaților săi cursuri periodice de instruire, conform reglementărilor Ministerului Sănătății Publice și Ministerului Educației, Cercetării și Tineretului, astfel încât prin activitățile desfășurate de aceștia să nu fie afectată sănătatea lor și a clienților.
(2) Personalul angajat are obligația de a efectua controale medicale la angajare și controale periodice, conform prevederilor legislației în vigoare; documentele care dovedesc efectuarea acestor controale medicale se pun la dispoziția inspectorilor sanitari, în timpul acțiunilor de inspecție.
(3) Personalul angajat trebuie să cunoască toate reglementările domeniului său de activitate.
(4) Personalul angajat trebuie să demonstreze competență în folosirea materialelor și a procedurilor, în conformitate cu responsabilitățile atribuite, astfel încât să prevină orice pericol pentru sănătate.
(5) Pentru acordarea primului ajutor în caz de accidente, angajații trebuie să aibă la dispoziție trusă de prim ajutor, facilități și personal instruit pentru acordarea primului ajutor.

ANEXA 2

NORME DE IGIENĂ
pentru serviciile din cabinetele de piercing și tatuaj

ART. 1
(1) Spațiile de desfășurare a activităților de tatuare, micropigmentare și/sau piercing trebuie să aibă incinte separate, respectându-se prevederile art. 2 din anexa nr. 1 la ordin.
(2) Prin excepție de la prevederile alin. (1), piercingul urechii se poate executa și în alte locații decât cele special amenajate, cu condiția utilizării unui dispozitiv special, numit pistol, precum și a unor cercei speciali, sterili, destinați acestui tip de operațiune, cu respectarea prevederilor Ordinului ministrului sănătății publice nr. 261/2007, cu modificările ulterioare.
(3) Procedurile de tatuaj și piercing se desfășoară cu condiția asigurării de module separate, care cuprind cel puțin o masă de lucru, scaun de lucru, instrumentar și materiale de lucru specifice fiecărei activități.
(4) Dacă se furnizează și alte servicii de înfrumusețare, acestea trebuie să se desfășoare în incinte separate.
(5) Temperatura din camera de lucru trebuie să fie confortabilă și să nu se situeze sub 22 grade C.
ART. 2
Asigurarea echipamentului de protecție se face cu respectarea următoarelor condiții:
1. Operatorul trebuie să folosească mănuși sterile, de tip chirurgical, în timpul executării procedurii, fiind obligatorie și igiena mâinilor; folosirea echipamentului se face cu respectarea următoarelor reguli:
a) mănușile din latex sau vinil se folosesc pentru un singur client; pentru prevenirea alergiei prin folosirea prelungită a mănușilor din latex se vor utiliza mănuși confecționate din vinil;
b) mănușile se înlocuiesc ori de câte ori este întreruptă activitatea și operatorul efectuează operațiuni care duc la contaminarea acestora, precum și dacă acestea sunt înțepate sau rupte în timpul procedurii;
c) nu se folosesc mănuși de tip menajer; acestea pot fi folosite doar pentru spălarea instrumentarului, curățenie și colectarea deșeurilor rezultate în urma activităților prestate.
2. Operatorul trebuie să folosească echipament de lucru de culoare albă, lavabil, curat și dezinfectat sau de unică folosință, precum și bonetă cu care se acoperă părul în întregime. În cazul în care se anticipează posibilitatea de murdărire, trebuie folosit un șorț impermeabil.
3. Dacă se anticipează o sângerare abundentă, trebuie folosit un echipament de protecție adițional (ochelari de protecție, mască oronazală), pentru a se proteja fața operatorului de stropii de sânge.
4. Este interzisă folosirea prosoapelor din bumbac ca echipament de protecție.
ART. 3
(1) În vederea prevenirii transmiterii hepatitei B se recomandă:
a) imunizarea operatorului care efectuează activități de piercing, tatuaj și micropigmentare împotriva hepatitei B, atât pentru protecția acestuia, cât și a clientului;
b) imunizarea împotriva hepatitei B și a personalului angajat care este implicat în curățarea instrumentelor care pot penetra pielea, a produselor contaminate cu sânge și a echipamentelor; în situația în care s-a făcut imunizarea personalului expus la risc, angajatorul trebuie să păstreze actele care dovedesc imunizarea.
(2) Dacă un membru al personalului a suferit un accident ca urmare a folosirii unui obiect ce poate penetra pielea, acesta trebuie să solicite control medical de specialitate.
(3) Imunizarea nu constituie un substitut pentru respectarea normelor de igienă în cabinet.
ART. 4
(1) Înregistrările referitoare la clienți pentru procedurile de tatuaj, micropigmentare și piercing se păstrează de către operator.
(2) Înainte de începerea procedurilor de piercing, tatuaj sau micropigmentare, clientul este informat asupra posibilelor riscuri generate de procedură, asupra măsurilor de igienă ce trebuie luate după efectuarea procedurii și altor detalii tehnice despre tratament.
(3) Fiecare solicitant trebuie să completeze și să semneze o declarație pe propria răspundere, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2a) pentru operațiunea de tatuaj sau conform anexei nr. 2b) pentru operațiunea de piercing. Anexele nr. 2a) și 2b) fac parte integrantă din prezentele norme.
(4) Operatorul are obligația să comunice clientului instrucțiuni verbale și scrise, după fiecare ședință, cu privire la întreținerea tatuajului și a locului unde s-a efectuat piercingul. Instrucțiunile scrise cu privire la îngrijire trebuie să avertizeze clientul asupra obligativității de a informa operatorul care a efectuat tatuajul, micropigmentarea sau piercingul despre primele semne de inflamație anormală, vindecare întârziată sau posibilă infecție.
(5) La nivelul unității trebuie să existe un registru care să cuprindă următoarele date:
a) data la care s-a efectuat procedura;
b) date despre client: nume și număr de telefon;
c) procedura efectuată: tatuaj, micropigmentare și/sau piercing;
d) situații în care au intervenit evenimente neplăcute cauzate de procedură.
(6) Registrele și declarațiile pe propria răspundere trebuie păstrate timp de 2 ani de la data efectuării procedurii.
ART. 5
Următoarele situații, în care procedura de tatuare, micropigmentare și/sau piercing poate avea efecte negative asupra sănătății clientului, se afișează la loc vizibil:
a) diabet zaharat;
b) hemofilie (sângerări care se opresc greu);
c) boli de inimă;
d) boli dermatologice, leziuni ale pielii sau sensibilitatea pielii la săpunuri, dezinfectanți sau alte produse cosmetice;
e) manifestări sau reacții alergice la metale, pigmenți, coloranți sau alți sensibilizanți pentru piele;
f) boli transmisibile;
g) stări lipotimice, epilepsie, apoplexie, narcolepsie;
h) sarcină, alăptare;
i) deficiențe imunitare;
j) cicatrici cheloide.
ART. 6
(1) Este interzisă efectuarea operațiunilor de piercing corporal persoanelor cu vârsta sub 16 ani și de tatuaj persoanelor cu vârsta sub 18 ani.
(2) Este interzisă tatuarea persoanelor cu vârsta sub 16 ani chiar dacă există acordul părintelui, tutorelui sau curatorului, după caz.
(3) Se pot executa manevre de piercing, tatuaj și/sau micropigmentare la persoanele minore numai în situația în care minorul este însoțit de părinte, tutore sau curator, după caz, care să declare în scris, pe versoul declarației pe propria răspundere, în fața operatorului, faptul că minorul are permisiunea acestuia pentru efectuarea procedurii.
(4) Este interzisă efectuarea piercingului organelor genitale la persoanele care nu au împlinit vârsta de 18 ani.
ART. 7
Sub sancțiunea răspunderii penale și civile, se interzic mutilarea genitală sub orice formă, precum și orice altă procedură ce poate fi definită ca o circumcizie la femei; nu este luat în considerare acordul femeilor la niciuna dintre procedurile definite ca circumcizie a propriei persoane.
ART. 8
(1) În situația în care există suspiciuni cu privire la existența unor afecțiuni sau boli relevante, operatorul poate solicita clientului o adeverință medicală emisă de medicul de familie, care să ateste starea de sănătate a clientului.
(2) Operatorii au obligația de a nu efectua proceduri următoarelor categorii de persoane:
a) persoane aflate în stare de ebrietate sau care dovedesc o incapacitate de decizie datorată utilizării alcoolului sau a medicamentelor;
b) persoane care prezintă semne de injectare intravenoasă a drogurilor;
c) persoane care prezintă arsuri de soare, boli de piele sau cicatrici în zona aleasă pentru tatuaj, micropigmentare și/sau piercing;
d) persoane care au afecțiuni dermatologice, inflamații sau infecții prezente în zona în care urmează a fi executată procedura;
e) persoane care intră sub incidența art. 5 și 6.
ART. 9
Normele privind curățarea, sterilizarea și dezinfecția se aplică cu respectarea următoarelor condiții:
a) pistolul utilizat în piercingul urechii trebuie curățat după fiecare utilizare;
b) este obligatorie sterilizarea sau dezinfecția bijuteriilor ce urmează a fi inserate și a implanturilor folosite în practicile de piercing, precum și a instrumentelor utilizate, conform prevederilor legale în vigoare;
c) perioada dintre deschiderea sterilizatorului și inserția bijuteriei trebuie să fie cât mai scurtă posibil: bijuteria, răcită în interiorul sterilizatorului închis, se inserează de către operator în decurs de un minut de la scoaterea acesteia din sterilizator; respectarea acestui timp de lucru minimizează riscul de apariție a infecțiilor;
d) după inserție, bijuteria nu se schimbă; în cazul în care bijuteria este respinsă ulterior și îndepărtată, aceasta va fi refolosită doar în cazul în care este curățată și sterilizată conform metodelor prevăzute anterior; în cazul apariției unui efect advers datorat bijuteriei, aceasta nu va fi refolosită;
e) suprafețele de lucru pătate de fluide biologice, sânge, secreții etc., trebuie curățate și apoi dezinfectate, conform prevederilor legale în vigoare, respectând timpii și concentrațiile recomandate de producător;
f) dezinfecția mediului din camera de lucru se face, conform prevederilor legale în vigoare, cu respectarea instrucțiunilor producătorului.
ART. 10
Normele privind materialele folosite în cabinetele de tatuaj și piercing se aplică cu respectarea următoarelor condiții:
a) bijuteria de piercing corporal este diferită de bijuteria tradițională, fiind concepută astfel încât să minimizeze riscul de afundare, lăcrimare și migrare;
b) este interzisă utilizarea bijuteriilor care conțin nichel nr. CAS 7440-0-20, nr. EINECS 231-11-14 sau/și compușii săi, precum și alte substanțe sau metale toxice;
c) este interzisă introducerea pe piață a produselor utilizate în piercing, dacă acestea nu sunt conforme cu prevederile legale în vigoare;
d) bijuteriile destinate piercingului care sunt din materiale metalice și nemetalice trebuie să fie însoțite de certificate de calitate emise de producător sau de buletine de analiză emise de laboratoare acreditate;
e) la prima penetrare a pielii se folosesc bijuterii special destinate piercingului, eventual bijuterii hipoalergice, cu excepția lobului urechii;
f) pigmenții și coloranții utilizați trebuie să fie însoțiți de certificate de calitate, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
g) pe ambalajul pigmenților și al coloranților utilizați se va găsi o etichetă ce cuprinde și următorul avertisment: "Unele persoane pot prezenta reacții alergice la acest produs."
ART. 11
Normele de igienă obligatorii în timpul și după aplicarea tratamentelor de tatuaj, micropigmentare și piercing sunt următoarele:
1. Pentru tratamentul de tatuaj sau micropigmentare:
a) înainte de începerea operațiunii de tatuaj se fac pregătirea psihică a clientului, precum și un test de alergie la pigmentul sau colorantul ce urmează a fi utilizat;
b) înainte de începerea procedurii de tatuaj, pielea trebuie curățată și apoi dezinfectată cu un produs biocid, cu ajutorul unui tampon steril. Este interzisă dezinfecția pielii sau a mâinilor cu alte produse decât cele care sunt destinate acestui scop;
c) dacă zona de aplicare a procedurii trebuie bărbierită, operatorul folosește un aparat de ras de unică folosință, după care pielea clientului se spală și se dezinfectează;
d) substanțele aplicate pe pielea clientului în vederea transferului desenului de pe tipar trebuie să fie de unică folosință;
e) tiparele de hârtie și trasatorul utilizate pentru transferul desenului trebuie să fie de unică folosință și trebuie aruncate după ce au fost utilizate la un client;
f) pentru fiecare client se asigură părți separate de pigmenți sau coloranți, provenite din containere sau flacoane originale, în recipiente sterile, de unică folosință. Toți coloranții sau pigmenții rămași în urma procedurii efectuate la un client trebuie colectați și înlăturați imediat după terminarea ședinței; este interzisă utilizarea acestora la un alt client;
g) combinarea și amestecarea pigmenților sau a coloranților în vederea obținerii altor culori se fac în recipiente sterile, de unică folosință;
h) excesul de pigment sau colorant aplicat pe pielea clientului trebuie înlăturat cu ajutorul unui șervețel de hârtie moale, de unică folosință, cu apă și săpun antibacterian;
i) timpul de execuție a unui tatuaj nu trebuie să fie mai mare de 4 ore. Dacă tatuajul necesită o durată mai mare de lucru, acesta se va face în mai multe ședințe și nu se va continua până ce vechea rană nu este vindecată;
j) după finalizarea tatuajului, operatorul trebuie să curețe pielea cu un șervețel curat, de unică folosință, îmbibat cu un produs biocid, exceptând zona din jurul ochilor, și să plaseze o folie de plastic sterilă care să acopere desenul, să adere la piele cu ajutorul unei benzi adezive de uz medical și să fie păstrată cel mult două ore;
k) la sfârșitul ședinței de tatuaj se fotografiază tatuajul și se păstrează împreună cu declarația pe propria răspundere;
l) etapele procedurii de micropigmentare sunt similare celor prevăzute mai sus.
2. Pentru tratamentul de piercing:
a) înainte de începerea procedurii de piercing, pielea trebuie curățată și apoi dezinfectată cu un antiseptic, cu ajutorul unui tampon steril. Este interzisă dezinfecția pielii sau a mâinilor cu produse care nu sunt destinate acestui scop;
b) instrumentele refolosibile se vor dezinfecta și steriliza, conform prevederilor Ordinului ministrului sănătății publice nr. 261/2007, cu modificările ulterioare.
ART. 12
(1) Se folosesc numai anestezice autorizate de Agenția Națională a Medicamentului.
(2) Administrarea produselor anestezice injectabile se face numai de către cadre medicale, iar produsul injectabil se administrează folosindu-se seringi și ace sterile de unică folosință.
(3) Se permite folosirea de spray-uri și creme cu efect anestezic local.
(4) Anestezierea mucoaselor se face numai cu substanțe aprobate pentru mucoase.
(5) Este interzisă folosirea anesteziei în piercingul limbii.
(6) Spray-ul anestezic trebuie depozitat cu atenție, monitorizat în timpul depozitării și evacuat ca deșeu periculos, conform prevederilor legale în vigoare.
(7) Este interzisă anestezia cu clorură de etil în tratamentele de piercing corporal.
ART. 13
(1) Operatorul trebuie să informeze clientul asupra unităților medicale cărora li se va putea adresa în cazul apariției complicațiilor ca urmare a piercingului corporal și inserției bijuteriei.
(2) Complicațiile care pot surveni după piercing sunt următoarele:
a) alergia la bijuterie - apare în special ca rezultat al expunerii la materiale ce conțin nichel sau alte metale și substanțe toxice;
b) deplasarea bijuteriei - atunci când părți sau întreaga bijuterie se afundă în profunzimea pielii sau se deplasează de la locul de implant după piercing; aceasta se întâmplă de obicei atunci când se folosesc bijuterii neadecvate de piercing, destinate altor părți ale corpului, dacă bijuteria este prea subțire sau dacă este mișcată mult înainte de vindecarea rănii; aceasta poate fi o problemă în cazul plasării acestora subcutanat (implant), ceea ce determină migrarea bijuteriei prin sau sub piele, departe de punctul original de inserție;
c) cicatrizare defectuoasă - poate să apară în urma inserției deficitare a bijuteriei, deplasării acesteia sau ca urmare a unei infecții;
d) inflamarea locală severă - ca urmare a piercingului, fiind mult mai periculoasă pentru piercingul oral; acest fenomen este diminuat prin alegerea corectă a bijuteriei;
e) infecții locale - se pot vindeca prin măsuri adecvate de îngrijire, respectiv igienă locală;
f) septicemia - este o infecție sistemică gravă, care poate afecta întregul organism; necesită îngrijiri medicale imediate de specialitate;
g) sângerarea - este un fenomen care apare la toate procedurile de piercing. Zonele care prezintă risc crescut de sângerare ca urmare a piercingului sunt: zona genitală, limba și buzele.
ART. 14
Îngrijirea după tratament se va efectua după cum urmează:
1. Operatorul furnizează instrucțiuni atât verbale, cât și scrise, referitoare la măsurile de îngrijire a zonei de piele tratate; instrucțiunile trebuie să specifice următoarele:
a) îngrijiri specifice după procedură;
b) avertizarea clientului de a contacta operatorul și un cadru medical la primele semne de inflamație, sângerare sau posibile infecții;
c) recomandări cu scop profilactic.
2. Operatorii fac clientului recomandările și instrucțiunile privind îngrijirea după tratament, înaintea începerii tratamentului, când atenția acestuia este mai mare.
3. Instrucțiunile se fac imediat după completarea declarației pe propria răspundere și cuprind următoarele:
a) păstrarea igienei personale corespunzătoare pentru reducerea riscului de infectare a zonei în care s-a realizat piercingul sau tatuajul; trebuie evitată submersia sau atingerea directă a locului cel puțin 4 zile după tratamentul inițial;
b) folosirea antisepticelor după tratament, evitându-se zona de aplicare a piercingului și/sau a tatuajului;
c) clientul trebuie informat asupra timpului de vindecare a piercingului, acesta fiind variabil în funcție de zona în care s-a efectuat piercingul.
4. Clienții trebuie încurajați să se reîntoarcă la operatorul lor pentru a beneficia de îngrijiri în decurs de două săptămâni și pentru a fi ținuți sub observație, în situația în care apare o complicație a zonei tratate.
ART. 15
Este interzisă îndepărtarea tatuajelor de către operatori; îndepărtarea tatuajelor se va face numai de către personal medical specializat, în unități medicale.
ART. 16
(1) Titularii cabinetelor au obligația să întocmească rapoarte scrise către autoritatea de sănătate publică județeană sau a municipiului București din raza teritorială în care își desfășoară activitatea.
(2) Raportul se face în 72 de ore în cazul apariției alergiilor sau infecțiilor și trebuie să cuprindă următoarele:
a) numele clientului care a suferit afecțiunea;
b) numele și adresa cabinetului sau a locației temporare în care s-a executat operațiunea;
c) numele executantului/operatorului;
d) data efectuării tatuajului, micropigmentării/piercingului;
e) identificarea (număr CI sau denumirea convențională) pigmenților sau coloranților folosiți la tatuare/micropigmentare sau a materialului din care a fost confecționată bijuteria folosită în piercing;
f) partea corpului care a fost tatuată/micropigmentată sau locul în care s-a executat operațiunea de piercing și unde a apărut infecția/alergia;
g) alte informații considerate relevante asupra factorilor care au contribuit la agravarea stării de sănătate.
(3) Accidentele grave, spitalizarea unui client ca urmare a serviciilor prestate de operator sau semnalarea unor boli transmisibile grave la operatori trebuie raportate imediat după depistare.
ART. 17
(1) Instruirea personalului se face în conformitate cu prevederile legale în vigoare privind organizarea și certificarea instruirii profesionale a persoanelor, a însușirii noțiunilor fundamentale de igienă, serviciilor de îngrijire corporală și de prim ajutor.
(2) La angajare, operatorii trebuie să facă dovada absolvirii cursurilor de noțiuni fundamentale de igienă, de acordare a primului ajutor și a cursului de specialitate, cu excepția cadrelor medicale.

ANEXA 2a)

Modelul declarației pe propria răspundere pentru operațiunea de tatuaj
Nr. ..../.........

DECLARAȚIE
PE PROPRIA RĂSPUNDERE

M_/F_/
Subsemnatul:
Numele ..................... prenumele ......................., născut la data de ............ în localitatea ................., județul ..............., cu domiciliul stabil în localitatea ................., str. ................... nr. ...., bl. ...., sc. ...., ap. ...., et. ...., județul ....................., cod ................., cu domiciliul flotant în localitatea .................., str. ........................ nr. ...., bl. ...., sc. ...., ap. ...., et. ...., județul .............., cod ............., posesor al B.I./C.I. seria ......... nr. .............., eliberat/eliberată la data de ............. de ..........., C.N.P. __/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/, telefon ......................,
doresc să mi se facă tatuajul nr. .......... în zona .................... .
Declar pe propria răspundere că: nu am consumat băuturi ______________
alcoolice și substanțe stupefiante înainte de efectuarea | |
tatuajului și nu sufăr de următoarele boli: hemofilie, | |
epilepsie, boli transmisibile, boli de inimă, diabet zaharat, | |
afecțiuni dermatologice, SIDA și nu sunt însărcinată. |______________|

Semnătura
..................

Am luat la cunoștință faptul că, având o piele mai închisă, culorile nu se vor vedea atât de vii ca pe o piele albă.

Declar pe propria răspundere că materialele pentru efectuarea tatuajului s-au desfăcut în fața mea de către operator.
Totodată, am luat la cunoștință și am primit sfaturile în vederea îngrijirii tatuajului timp de 15 zile de către mine.
În cazul în care nu am spus adevărul în această declarație și nu respect sfaturile de îngrijire a tatuajului, sunt direct responsabil. Operatorul este absolvit de orice răspundere penală sau civilă.

Data Semnătura
.................. ...................

Declarația s-a citit și s-a completat în fața mea:
Operator,
...................

ANEXA 2b)

Modelul declarației pe propria răspundere pentru operațiunea de piercing
Nr. ...../.........

DECLARAȚIE
PE PROPRIA RĂSPUNDERE

M_/F_/
Subsemnatul:
Numele ................... prenumele ......................, născut la data de .............. în localitatea ..................., județul ................, cu domiciliul stabil în localitatea ...................., str. ................ nr. ...., bl. ...., sc. ...., ap. ...., et. ...., județul ...................., cod ................., cu domiciliul flotant în localitatea .................., str. ........................ nr. ...., bl. ...., sc. ...., ap. ...., et. ...., județul ................, cod ..........., posesor al B.I./C.I. seria ......... nr. ................, eliberat/eliberată la data de ......... de ............., C.N.P. __/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/, telefon ......................,
doresc să mi se facă piercing în zona ...................... .
Bijuteria care mi se va monta este din .................. și este cumpărată de mine din ............... .
Declar pe propria răspundere că: nu am consumat băuturi alcoolice și substanțe stupefiante înainte de efectuarea piercingului și nu sufăr de următoarele boli: hemofilie, epilepsie, boli transmisibile (hepatită, TBC etc.), boli de inimă, diabet zaharat, afecțiuni dermatologice, SIDA și nu sunt însărcinată.

Semnătura
..................

Declar pe propria răspundere că materialele pentru efectuarea piercingului s-au desfăcut în fața mea de către operator.
Totodată, am luat la cunoștință și am primit sfaturile în vederea îngrijirii piercingului timp de 15 zile de către mine.
În cazul în care nu am spus adevărul în această declarație și nu respect sfaturile de îngrijire a piercingului, sunt direct responsabil. Operatorul este absolvit de orice răspundere penală sau civilă.

Data Semnătura
.................. ...................

Declarația s-a citit și s-a completat în fața mea:
Operator,
...................

ANEXA 3

NORME DE IGIENĂ
pentru serviciile din cabinetele de tratament și machiaj cosmetic, epilare, manichiură, pedichiură, coafură, frizerie și bărbierit

ART. 1
(1) Spațiile de desfășurare a activității trebuie să respecte prevederile art. 2 din anexa nr. 1 la ordin.
(2) Pentru următoarele activități trebuie să existe incinte separate prin uși:
a) epilare, tratament și machiaj cosmetic;
b) pedichiură, manichiură;
c) coafură, manichiură;
d) frizerie, bărbierit, manichiură.
(3) Dacă în cabinet se desfășoară doar activități de coafură și/sau frizerie, inclusiv bărbierit și manichiură, incinta pentru accesul, recepția și așteptarea publicului este opțională.
(4) Temperatura de lucru trebuie să fie confortabilă și să nu se situeze sub 20 grade C.
ART. 2
(1) Utilizarea metodelor, a tipului de produs biocid pentru curățare, dezinfecție și sterilizare se face după cum urmează:
______________________________________________________________________________
| Suport de tratat | Metoda de aplicare| Observații |
|__________________________|___________________|_______________________________|
| Materiale necritice | | |
|__________________________|___________________|_______________________________|
| Suprafețe inerte, cum ar | Curățare | Spălare cu soluție de |
| fi: pavimente, pereți, | | detergent pentru îndepărtarea |
| mobilier etc. | | prafului și murdăriei, urmată |
| | | de clătire cu apă caldă |
|__________________________|___________________|_______________________________|
| Suprafețe inerte, cum ar | Dezinfecție de | Ștergere, respectându-se |
| fi: chiuvetă, W.C., | nivel scăzut sau | timpul și concentrația |
| suprafețele de lucru, | cu un produs | conform instrucțiunilor |
| pat de lucru etc. | detergent- | producătorului, apoi clătire |
| | dezinfectant | |
|__________________________|___________________|_______________________________|
| Material moale, cum ar | Dezinfecție de | Spălare la mașini automate cu |
| fi: prosoape, cearceafuri| nivel scăzut | ciclu termic de dezinfecție |
| etc. | | și fierbere sau la o firmă |
| | | specializată, în baza unui |
| | | contract |
| | | Uscarea se face în camere |
| | | special amenajate sau în |
| | | uscătoarele mașinilor de |
| | | spălat |
|__________________________|___________________|_______________________________|
| Spatule din plastic sau | Dezinfecție de | Spălare, urmată de imersie |
| metal, tăvițele, | nivel scăzut sau | completă în produsul biocid, |
| ustensilele care intră în| cu un produs | apoi clătire cu apă |
| contact cu pielea | detergent- | |
| intactă, păr sau unghii | dezinfectant | |
| ori cu substanțe de lucru| | |
|__________________________|___________________|_______________________________|
| Materiale semicritice | | |
|__________________________|___________________|_______________________________|
| Orice suprafață inertă | Dezinfecție de | Ștergere sau imersie completă |
| sau material moale | nivel intermediar | în produsul biocid, urmată de |
| care a fost stropit cu | | spălare, apoi clătire cu apă |
| sânge sau alte fluide | | |
| corporale | | |
|__________________________|___________________|_______________________________|
| Pilele de unghii | Dezinfecție de | Ștergere sau imersie completă |
| refolosibile, pensetele, | nivel intermediar | în produsul biocid, apoi |
| vasele pentru manichiură,| | clătire |
| cădițele pentru | | |
| pedichiură, perii de | | |
| unghii, lavoare pentru | | |
| spălat părul etc. | | |
|__________________________|___________________|_______________________________|
| Orice articol care vine | Dezinfecție de | Spălare urmată de imersie în |
| în contact cu mucoasele | nivel înalt | produsul biocid, apoi clătire |
| intacte sau cu pielea | | |
| lezată ori care susține | | |
| un articol steril | | |
|__________________________|___________________|_______________________________|
| Materiale critice | | |
|__________________________|___________________|_______________________________|
| Articolele tăioase și | Sterilizare prin | Conform prevederilor legale |
| înțepătoare care pătrund | metode fizice | în vigoare și ale art. 5 din |
| adânc în piele, | sau chimice | anexa nr. 1 la ordin |
| refolosibile | | |
|__________________________|___________________|_______________________________|

(2) Canapeaua pentru tratamente cosmetice va fi acoperită cu o husă de unică folosință, care se va schimba după fiecare client, sau din material impermeabil, care se curăță și se dezinfectează după fiecare ședință cu un produs detergent-dezinfectant.
ART. 3
(1) Toate produsele cosmetice utilizate trebuie să respecte prevederile Legii nr. 178/2000 privind produsele cosmetice, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
(2) Toate produsele cosmetice trebuie păstrate în containere închise și curate, etichetate corespunzător și utilizate conform prevederilor legale în vigoare.
(3) Utilizarea unui preparat cosmetic pentru un client se face prin extragerea unei porțiuni din containerul preparatului respectiv pentru evitarea contaminării produsului, iar repartiția acestuia se face folosindu-se una dintre următoarele metode:
a) folosirea unei spatule curate pentru scoaterea unei porțiuni de substanță din container;
b) folosirea unui tub din metal sau plastic care poate fi răsturnat;
c) folosirea porțiunilor individualizate pentru o singură utilizare pentru a preveni contaminarea materialelor în vrac.
(4) Produsele cosmetice se utilizează respectând termenul de valabilitate precizat pe ambalaj.
ART. 4
Personalul trebuie să poarte halate sau echipamente de lucru lavabile, curate, de culoare deschisă, confecționate special pentru a fi purtate în timpul executării procedurilor.
ART. 5
Epilarea se efectuează respectându-se următoarele condiții:
1. Materialele folosite pentru epilare sunt următoarele:
a) ceară solidă, dură, pe care esteticianul o aplică pe piele și apoi o îndepărtează împreună cu părul atașat;
b) ceară moale, care se află pe un material-suport sub formă de plasture, care este îndepărtat de pe piele împreună cu părul atașat;
c) amestecuri care conțin zaharuri, ce sunt aplicate pe piele și apoi acoperite cu plasturi, cu ajutorul cărora se îndepărtează amestecul împreună cu părul atașat.
2. Spatulele de lemn se folosesc pentru un singur client.
3. Spatulele refolosibile trebuie curățate și dezinfectate, după folosirea acestora la un singur client, conform art. 2 alin. (1).
4. Orice produs cosmetic pe bază de ceară se folosește la un singur client, cu excepția cerii solide, care poate fi reutilizată doar în urma tratării în aparate speciale care o încălzesc la temperaturi de peste 100 grade C și o filtrează.
5. Produsele din ceară moale, zaharuri și materialele-suport pentru aplicarea acestora trebuie îndepărtate după folosirea acestora la un singur client.
6. Produsele de ceară trebuie aplicate unui client cu aceeași spatulă, numai pe pielea intactă.
7. Aplicatoarele personale cu roller trebuie curățate și dezinfectate prin dezinfecție de nivel intermediar cu un produs biocid, conform prevederilor legale în vigoare, după fiecare client.
8. La epilarea zonelor din apropierea sprâncenelor trebuie protejați ochii cu materiale adecvate. În cazul materialelor refolosibile, acestea trebuie curățate și dezinfectate prin metoda dezinfecției de nivel scăzut, conform prevederilor legale în vigoare, după utilizarea acestora la un singur client.
9. Esteticianul trebuie să folosească mănuși de unică folosință în timpul procedurii de epilare.
ART. 6
Machiajul se efectuează respectându-se următoarele condiții:
a) pentru fiecare client se folosește un burete sau un aplicator de unică folosință;
b) pielea trebuie curățată înainte de aplicarea machiajului;
c) creioanele pentru machiajul ochilor și al buzelor trebuie reascuțite înaintea folosirii pentru un nou client;
d) când nu sunt folosite, paletele pentru machiaj trebuie acoperite;
e) toate șervetele și materialele de acoperire a feței refolosibile trebuie spălate, dezinfectate și uscate după fiecare client, conform prevederilor art. 2 alin. (1).
ART. 7
Vopsirea genelor și a sprâncenelor se efectuează respectându-se următoarele condiții:
a) se utilizează numai produse cosmetice de colorare și vopsire cu această destinație, conform prevederilor legale în vigoare și respectând instrucțiunile producătorului;
b) este interzisă deservirea clientului în situația în care se observă că acesta prezintă afecțiuni oculare;
c) aplicatorul și părțile de hârtie utilizate ca suport pentru vopsirea genelor sunt de unică folosință.
ART. 8
Tratamentul cosmetic al feței se efectuează respectându-se următoarele:
a) tratamentul cosmetic cuprinde următoarele etape: curățarea pielii, exfolierea, aplicarea măștilor cosmetice, folosirea lămpii roșii dermale, aplicarea curentului galvanic și electric cu înaltă frecvență, tratamentul cu abur, masajul facial, extracția punctelor negre și tratamentul cu compuși alfa-hidroxi;
b) aplicatoarele, periile, electrozii și instrumentele refolosibile trebuie curățate și dezinfectate cu un produs biocid, conform prevederilor legale în vigoare, după utilizarea acestora la un singur client;
c) pentru fiecare client trebuie folosit un burete sau aplicator de unică folosință;
d) aparatul cu abur pentru tratament facial trebuie întreținut în permanentă stare de curățenie;
e) ventuzele de sticlă trebuie curățate și dezinfectate cu produse biocide prin metoda dezinfecției de nivel scăzut, conform prevederilor legale în vigoare, după folosirea la un singur client;
f) materialele utilizate pentru protecția ochilor pot fi de unică folosință sau reutilizabile. În cazul refolosirii acestora, ele trebuie curățate și dezinfectate cu produse biocide prin metoda dezinfecției de nivel scăzut, conform prevederilor legale în vigoare, după folosirea la un singur client.
ART. 9
Extracțiile se efectuează cu respectarea următoarelor condiții:
a) lumenul extractorului de comedoane trebuie curățat și dezinfectat cu un produs biocid prin metoda dezinfecției de nivel înalt, conform prevederilor legale în vigoare, după folosirea la un singur client;
b) între extracțiile efectuate aceluiași client, aparatul de extracție a comedoanelor trebuie șters cu alcool pentru a se preveni contaminarea altor zone ale feței;
c) în timpul extracțiilor esteticianul trebuie să poarte mănuși sterile, de unică folosință.
ART. 10
Tratamentul cu compuși alfa-hidroxi se efectuează cu respectarea următoarelor condiții:
a) acidul glicolic trebuie folosit în conformitate cu instrucțiunile producătorului;
b) în timpul tratamentului se folosesc mănuși sterile, de unică folosință;
c) în timpul tratamentului se acoperă ochii clientului pentru prevenirea accidentelor;
d) esteticianul furnizează clientului instrucțiuni verbale și scrise referitoare la îngrijirea pielii după tratamentul cu acid glicolic.
ART. 11
(1) Manichiura cuprinde următoarele etape:
a) spălarea și dezinfectarea mâinilor esteticianului și ale clientului;
b) examinarea mâinilor clientului în vederea depistării bolilor dermatologice sau rănilor;
c) tăierea și pilirea unghiilor;
d) tratarea mâinilor cu o soluție antiseptică;
e) înmuierea, îndepărtarea cuticulelor prin mijloace mecanice: împingere, tocire și/sau tăiere;
f) tratamentul cosmetic al cuticulelor, al unghiilor și al mâinilor: masaj, baie de parafină etc.;
g) aplicarea lacului sau a pastelor de unghii și a decorurilor.
(2) Pedichiura cuprinde următoarele etape:
a) spălarea și dezinfectarea mâinilor esteticianului și a picioarelor clientului;
b) examinarea picioarelor clientului în vederea depistării diverselor boli sau răni, a calozităților, bătăturilor etc.;
c) tratarea pielii picioarelor clientului cu o soluție antiseptică autorizată;
d) înmuierea în apă caldă, împingerea, tocirea și/sau tăierea cuticulelor prin mijloace mecanice;
e) tăierea și pilirea unghiilor;
f) tratarea și pilirea calozităților și a bătăturilor;
g) tratamentul cosmetic al cuticulelor, al unghiilor și al picioarelor: masaj, baie de parafină etc.
(3) Aplicarea unghiilor artificiale și protezarea unghiilor tehnice și false cuprind următoarele etape:
a) spălarea și dezinfectarea mâinilor esteticianului și ale clientului;
b) examinarea mâinilor clientului;
c) pregătirea unghiilor naturale prin curățare și tratare;
d) împingerea, tocirea și/sau tăierea cuticulelor prin mijloace mecanice;
e) dezinfectarea unghiilor, aplicarea unui adeziv acrilic sau a unui gel special pe unghia naturală;
f) aplicarea capsulelor prin diferite mijloace.
(4) Înaintea efectuării procedurilor de manichiură sau pedichiură trebuie evaluată pielea din jurul unghiilor. În cazul constatării unor leziuni profunde, tratamentul trebuie amânat.
(5) Toate echipamentele, accesoriile și materialele refolosibile trebuie curățate și dezinfectate înainte de utilizarea lor la un nou client.
(6) Pentru fiecare client se folosește un burete nou, care se aruncă după teminarea ședinței.
(7) Vasele pentru manichiură și pedichiură, instrumentele refolosibile se curăță, se dezinfectează și se sterilizează, conform prevederilor art. 2 alin. (1), după fiecare ședință de manichiură.
(8) Baia de ceară parafinică trebuie curățată și dezinfectată după fiecare ședință, înainte de a fi reumplută cu un nou conținut.
(9) Clienții care solicită îndepărtarea unghiilor încrescute trebuie îndrumați către un medic specialist.
(10) În timpul procedurilor de pedichiură esteticianul trebuie să poarte mănuși sterile, de unică folosință, pentru efectuarea tratamentului la clienții a căror piele de la nivelul picioarelor prezintă anumite dermatomicoze cauzate de dermatofiți. Negii trebuie acoperiți în timpul procedurii. În această situație se folosesc numai instrumente sterile, de unică folosință, care vor fi aruncate după utilizare.
(11) Este interzisă efectuarea tratamentului cu ceară în cazul clientului ale cărui mâini sau picioare prezintă leziuni deschise.
ART. 12
(1) Înainte de începerea procedurii de baie cu ceară parafinică, pielea clientului trebuie ștearsă cu o soluție antiseptică autorizată.
(2) Picioarele și mâinile clientului trebuie spălate și dezinfectate cu un antiseptic autorizat, înainte de începerea procedurii de pedichiură, manichiură sau a băii picioarelor în parafină.
ART. 13
(1) În caz de sângerare în timpul tratamentului cu ceară, pielea trebuie ștearsă imediat cu un produs antiseptic autorizat pentru piele, înainte de a continua tratamentul.
(2) Clientul primește de la estetician instrucțiuni verbale sau scrise referitoare la îngrijirea pielii după tratament.
ART. 14
Operațiunile de coafură, frizerie, bărbierit se efectuează respectându-se următoarele:
1. Toate echipamentele și instrumentele folosite trebuie menținute în bună stare de funcționare, iar modul de utilizare trebuie să respecte instrucțiunile producătorului.
2. Părțile din echipament care se pot contamina trebuie curățate și/sau dezinfectate zilnic, după necesitate, și acoperite cu hârtie, care se va schimba periodic.
3. Pensulele și casoletele pentru prepararea spumei de ras se curăță și se dezinfectează după utilizarea acestora la un singur client.
4. Colectarea părului se va face în saci de polietilenă, separat de alte deșeuri.
5. Echipamentul, instrumentarul și materialele folosite pentru deservirea clientului fac parte din următoarele categorii:
a) articole tăioase și înțepătoare care pătrund sau pot leza pielea, cum sunt aparate și lame de ras refolosibile, bricege, foarfeci de tuns și de filat etc.; după folosirea la un singur client, articolele de unică folosință se aruncă, iar cele de multifolosință se sterilizează fizic sau chimic, conform prevederilor legale în vigoare;
b) articole care vin în contact cu mucoasele, cu pielea lezată sau cu obiectele care susțin articolele sterile, precum și pensulele de ras, casoletele; după folosirea la un singur client, articolele de unică folosință se aruncă, iar cele refolosibile se curăță și se dezinfectează prin dezinfecție de nivel înalt sau se sterilizează conform art. 2 alin. (1);
c) articole care vin în contact cu pielea intactă și părul, fără să aibă contact cu mucoasele, cum sunt bigudiuri, piepteni, clame, agrafe, perii, alte articole similare; după folosirea la un singur client, articolele de unică folosință se aruncă, iar cele refolosibile se curăță și se dezinfectează prin dezinfecție de nivel scăzut sau cu un produs detergent-dezinfectant.

---------------
 
 
 
 

Discutie Salon infrumusetare - norme UE

Acest subiect este moderat de catre
GabrielaA,    AVLIL,    legally_aid



 

Statistici Forum

Mesaje astazi: 523
Total subiecte: 413283
Total mesaje: 2110452


 

Acum online

Utilizatori (63)
edit1948 , 2013intreb , georgerad , Nico15 , mirelam_d , rares93 , CIAdrianV , laudia1975 , Hamann , adi84 , Elena_Voinea , CRM2013 , melania_14 , madelene , rouamuntilor , catalin1980 , visinica , dariad , olteanu_cristina , DlGoe , gelu71 , PGG , SuziLiu , maria-luminita , nicoletagrigoras , Dadalici , Q88 , bagherag , xcsongor , Boris123 , luri , luissiana , alina_25 , elenamihalcea , iuli_c , Andrei_1988 , cozsmin2 , Petri14 , Tudor1982 , a_diaconu , marianaflore , constantindarius , robix , MirelaOprea , ghici_2013 , petronel11 , tomasso , silviupenal , Paraslica , giorgio07 , cris2279 , Meea_M , Andreea_Cioloboc , smeagull , Carp Mircea , PaulHaiducu , brazvan , robert3786 , dodoambra , juridic3 , Serf , lenny , albastrelbyo

Consultanti (15)
eseme , cabavo , insurancecollect , FranciscGerber , Vasioiu Eduard , Pako , Ioana Precup , valiusurelu , ralucailiescu , adolfinapop , patrascu razvan , alexcanciu , simonaoprica , horea gorde , ina dimitriu

Moderatori (6)
legally_aid , gi-jane2 , freeelis , tudorvaleriu , Joha , george-neagu

Administratori (3)
Admin , myss , Alin Popescu

Astazi isi sarbatoresc ziua de nastere

TEREC ANDREI , MariusT , marylena , mihainord , Cristina_Dinu_ , viorelgeorgevici , dory_gurau , bmf , crm , tabarasam , wells , i_am_i_1972 , ceapraga , mirrelle , selecons , GABI_2007 , irin@ , cosmitu , autotibedi , loreleis2003 , katycondrut , contracte , Maria Diaconu , sue , gelu.soare , marymonicaizabela , vraluca2003 , ceciliahrom , leonyd , ciprianiftene , katalyna18 , bogdanvip , crispetra07 , docktorlex29 , saftoium , oanacozos , claumona70 , Viana22 , georgiu40 , alinutz_a , lucia andritoiu , asdal , zodiac , boby_77 , pinut , hritcumihaela , LENUTA PANAIT , Andrusceac Paunel , Szabi , raduhas , hattrick , Iulian Manea , vidiva , totolino , isaiamariana , luitrodi , maricarmen , michelle29 , robert_brates , maramik , irod , gabimocanu67 , emilia76 , kiraly zoltan , cornelpirlog , kostyn_02 , mirela88 , sava ioan mina , adriana rusateanu , sandatibi , adi76 , bogdan86 , sandel25 , sava ioan , Prostudio , balasa.sorin , storsistem , adrian05 , liviaangelahava , BarbulescuDanielAv , mary-alex , codruta_coco , costinel062000 , Mara T , popamaryi , liloiu , florin_mst , qeruta , adrianamihaela , Moldovan Dorina , ovimat , norbi00 , nicu_tudora , cristinna , vam , havaangela , balana , Inna6769 , SilviuMihai , Daniela Elisabeta , Secretara7 , soferu84 , cristi_i2 , nutu ion , loryka45 , ileanadogaru , lau02 , Daniela Turcan , otto nagy , tuca_rad , mariatomy , Savu81 , stelutza42 , Roger25 , deliadaniu , spiridonf18 , medcar , gavrilcornel , maria_pop , sunshine68 , BALCANIC , istvan_madalin , pascarumaria

 

Cautare in forum

 
Publicitate in reteaua LegalNET.ro?

Consultant

Nu pierde ocazia de a te inscrie GRATUIT in catalogul consultantilor Avocatnet.ro

Parteneri Avocatnet

Finexpert Elsa Funkykids Deratizare Dezinsectie Carbon solutions global Eden Spa Marketizator.ro