Ce trebuie sa depuna angajatorul care incadreaza in munca o persoana care are o anticipata partial?
Ce trebuie sa faca angajatul in acest caz pentru a suspenda plata pensiei, trebuie sa mai depuna ceva sau toate actele sunt facute de angasjator?
1. Pensionarul respectiv face o cerere catre Casa de Pensii pentru suspendarea platii pensiei.
2. Dupa incetarea activitatii face din nou cerere catre Casa de Pensii pentru reluarea in plata a pensiei.
3. La data cand implineste conditia de pensie pentru limita de varsta merge la Casa de Pensii si solicita recalcularea pensie.
4. Angajatorul nu are nici o obligatie deosebita in acest caz decat sa intocmeasca si sa depuna declaratia nominala lunara (D112) in care se va regasi si salariatul in cauza.
Multumesc frumos pentru raspuns, asa este, am fost adineauri la Casa de Pensii si am intrebat si la ITM sa aflu ce trebuie sa depuna angajatorul.
Mi-a spus aceleasi lucruri.
Am uitat sa intreb in cat timp se reia plata pensiei dupa incetarea contractului individual de munca.
In legea pensiilor scrie ca se face din luna urmatoare dar in realitate nu stiu cum e, ca dupa lege - si decizia de pensionare sau de respingere a cererii de pensionare se da in termen de 45 de zile, si in realitate dureaza si 6 luni.