avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 553 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Legislaţie europeană, CEDO, UE, ... bagaj pierdut alitalia
Discuție deschisă în Legislaţie europeană, CEDO, UE, proceduri europene

bagaj pierdut alitalia

buna seara
pe 24 alitalia mi-a pierdut bagajul
am efectuat o cursa Palermo - Roma - Otopeni iar la Roma am constatat ca bagajul (geanta 17 kg) nu a sosit cu mine
am facut o reclamatie la birou acolo , am mai asteptat 2 curse de la palermo la recomandarea domnisoareai care a spus ca e posibil sa vina cu urmatoarele , dar nu a venit
intr-un final a trebuit sa plec ca sa prinda legatura cu Otopeni
dupa ce am ajuns acasa am sunat in fiecare zi la call centerul alitalia , pe 26 mi-au spus ca este in roma si ca urmeaza sa fie trimis la otopeni
sun la otopeni la bagaje si cei de acolo nu stiau nimic despre asa ceva si ca au o gramada de probleme cu cei din roma
evident trec zile intregi si mereu acelasi raspuns de la otopeni (in roma nu mai avea sens sa sun din moment ce ma duceau cu zaharelu)
nici in momentul de fata nu se stie cu exactitate unde e
am cam ajuns la capatul rabdarii sincer

nu aveam lucruri de valoare foarte mare , chestii cu care orice tanar vine acasa dupa o vacanta la rude in italia : haine multe , aproape toate cosmeticele , bauturi ,aveam si ceva branza care sigur s-a stricat si diverse bunuri pe care nu o sa le pot cumpara de aici indiferent de suma pe care o voi primi (suveniriuri si diverse amintiri)asta ca sa nu mai zic de situatia creata : am ramas cu putine haine , a trebuit sa imi cumpar minimul de etc. plus factorul psihologic

as dori sa stiu dupa cat timp se pot cere despagubiri si la ce suma se ridica?
Ultima modificare: Duminică, 30 August 2009
george1234, utilizator
Cel mai recent răspuns: andrei0241 , utilizator 21:12, 24 Decembrie 2009
Din cate stiu, compania aeriana trebuia sa va deconteze imediat o suma fixa pentru haine, cateva sute de euro, iar despagubirea pentru pierderea bagajului se calculeaza la kg. Veti putea primi intre 500 si 1000 de euro, depinde de regulile fiecarei companii. La fel, exista un timp minim de asteptare inainte ca sa primiti despagubirile pentru ca este posibil sa se recupereze bagajul. In locul dvs. refuzam sa accept comutarea din Roma si le ceream sa ma cazeze acolo pana la sosirea bagajului. Este interzisa introducerea in cala avionului a unui bagaj fara a fi insotit de pasagerul caruia ii apartine. Masura este luata din ratiuni de securitate, daca dvs. nu va urcati, bagajul va este aruncat din cala avionului si este sesizata securitatea zborurilor. Puteti studia siteul Alitalia in legatura cu conditiile de transport aerian.

P.S.: revin cu adresa de web Alitalia, unde puteti gasi detalii de procedura in legatura cu bagajul pierdut. Informatiile din pagina sunt in ENG, daca nu va descurcati utilizati Google translator.
[ link extern ]
Ultima modificare: Duminică, 30 August 2009
Gabriel Stelea, Avocat
Conventia de la Montreal din 1999 (unificarea unor reguli in transportul aerian international) la care Romania este parte, prevede ca poti primi o indemnizatie de pana la 1.000 de DSV (drepturi speciale de virament - se calculeaza in functie de valoarea la bursa in USD, Euro, etc.. O valoare aprox. 1 DSV=1,13 €). Trebuie sa fi facut o reclamatie in aeroport cu privire la bagaj pentru ca sa poti sa reclami in justitie pierderea lui. Eu te sfatuiesc sa initiezi comunicarea cu compania prin e-mail sau posta (scrisoare recomandata) si sa incerci sa obtii indemnizatia fara a ajunge la proces. Mie mi s-a intamplat acelasi lucru cu Air Berlin si, dupa vreo 2 luni de mesaje trimise (in lb. germana si cu copii de pe unele produse care se aflau in bagaj) mi-au transferat in cont aprox. 1200 €.
In principiu se calculeaza 17 DSV/kg, insa daca demonstrezi ca aveai obiecte cu valori mari, compania poate sa te despagubeasca pana la valoarea indicata.

Mult succes.
din experientza mea va pot spune ca alitalia sunt cei mai buni cand se ajunge la asa ceva ,tr sa aveti rabdare , si sa sunati zilnic sa vada ca sunteti disperata,eu am primit 1400 de dolari pe 2 bagaje pierdute intradevar a durat aprx 45 de zile.
Buna ziua ,
Pe 23 august m-am intors din vacanta cu Compania Alitalia, am plecat de la Napoli, am facut escala la Milano, iar cand am ajuns la Otopeni am constatat ca bagajul meu nu a ajuns... Am facut reclamatie la Departamentul de bagaje pierdute Menzies. Dupa 5 zile am trimis documentele necesare Companiei Alitalia la sediul din Praga- Cehia. Mi s-a spus ca trebuie sa mai astept alte 20 de zile, timp in care valiza mea nu a fost gasita. Dupa 20 de zile a trebuit sa le trimit alte acte prin fax : facturi si extrase de cont anterioare ale cheltuielilor pentru produsele pe care le aveam in valiza... Mi-au spus se le trimit originalele prin posta si le-am trimis! Intre timp am intrat pe situl Monitorului Oficial si am gasit textul aceste Conventii de la Montreal (28 mai 1999) conform careia Compania Alitalia trebuie sa isi asume responsabilitatea.
In prevederile acestei Conventii de la Montreal se specifica clar ca:
- operatorul de transport este responsabil pentru intarzierea, distrugerea sau pierderea bagajelor inregistrate din perioada calatoriei, fiind obligati sa plateasca pasagerului o suma de 1000 D.S.T ( drepturi de sustragere) echivalentul acestei sume in moneda natinala in functie de valoarea euro, dolar;
- pentrua primi o suma mai mare de la transportator, pasagerul trebuie sa prezinte o declaratie de valoare la ultimul ghiseu de check-in platind o taxa suplimentara ( in cazul companiei Tarom 50 E);
- doar in cazul pierderilor, intarzierilor si a distrugerilor de marfuri, pachete sau colete , operatorul de transport este raspunzator si trebuie sa plateasca 17DST pe 1kg;
Bagajul meu a fost inregistrat la un reprezentant Alitalia in momentul imbarcarii, la ghiseul de check-in, iar acesta m-a asigurat ca valiza va ajunge direct la Bucuresti Otopeni , nefiind nevoie sa o iau de la milano si sa o imbarc iar pentru celalalt zbor.
Ca fiecare om , ce pleaca in vacanta sa se distreze si sa se simta bine, mi-am luat de-acasa cele mai noi haine de firma cumparate din Romania si achitate cu cardul. Nu m-am dus in vacanta sa fac shopping... am mai cumparat cateceva de-akolo suveniruri si mici cadouri pentru familie.
As dori sa stiu daca se poate, unde trebuie sa merg sa fac alt denunt cu privire la Compania Alitalia care mi-a pierdut bagajul si nu are de gand sa imi plateasca depagubire... Ma duc cu vorba de azi pe maine , m-au pus sa deschid alt cont in banca , am cheltuit o groaza de bani pe faxuri, telefoane, taxe postale si nu am nici o siguranta ca ma vor despagubi! Le-am trimis sute de mailuri in limba engleza si italiana ... Am sunat si la Palermo la sediul central al Companiei, iar de cele mai multe ori am fost luata in ras de catre operatorii-reprezentantii Companiei Alitalia... Nu stiu unde sa mai merg si ce sa mai fac....
Va multumesc!
Stimata aksamsefa,

O solutie la indemana ar fi sa initiezi un proces european de valoare redusa.
Daca doresti te pot ajuta la completarea formularului, dezinteresat bineinteles.
Un cordial salut,

Av. Constantin Radu Calugaru

Alte discuții în legătură

Bagaj pierdut alitalia Daniela Danila Daniela Danila Buna ziua, Pe 18 iulie 2010 m-am intors de la Roma la Bucuresti cu un zbor direct, iar bagajul meu a fost pierdut. Am facut reclamatie la Menzies, am dat ... (vezi toată discuția)
Buna ziua, am mare nevoie de ajutorul dumneavoastra. fiului meu ... nelinenciu@yahoo.co nelinenciu@yahoo.co Buna ziua, Am mare nevoie de ajutorul dumneavoastra. Fiului meu i s-a pierdut bagajul la Otopeni cursa fiind Otopeni -Londra escală si Islanda. A facut ... (vezi toată discuția)
Bagaj intarziat tarom alexandrab1 alexandrab1 Buna. Ma intorceam din Bangkok-Otopeni via Dubai. Zborul din Bangkok a plecat cu 4,5 ore intarziere incat am pierdut legatura, iar Compania aeriana ne-a ... (vezi toată discuția)