avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 242 soluții astăzi
Forum Activitate mirosplacut

Activitate mirosplacut

Multumesc pentru lamuriri . Asta inseamna ca AJOFM imi va da banii dupa:
- ce voi face o cerere
- si dupa ce trec cele 12 luni in care voi fii lucra la angajator ?
Am sa ma inscriu la AJFOM si imi voi depunde dosarul pentru somaj dar lamuriti-ma :
In cazul in care ma angajez in timp ce primesc somajul voi primi in paralel si somajul pana cand expira perioada de 9 luni ?
In urma cu o saptamana am absolvit facultatea , sunt inginer in protectia mediului si caut cateva lamuriri :
- din ce am auzit statul ofera o prima in valoare de 1 salariu minim pe economie tuturor absolventilor care se angajeaza ;am fost la fortele de munca din orasul meu natal dar aici nimeni nu stia nimic despre subiect asa ca nu m-am dat batut , m-am interesat in continuare si am gasit urmatoarele :
Legea 76 din 2002 a somajului si ocuparea fortei de munca (act.la 1.01.2008):
ART. 73^1
(1) Absolventii institutiilor de invatamant si absolventii scolilor speciale, in varsta de minimum 16 ani, inregistrati la agentiile pentru ocuparea fortei de munca, in situatia in care se angajeaza cu program normal de lucru, pentru o perioada mai mare de 12 luni, beneficiaza, din bugetul asigurarilor pentru somaj, de o prima egala cu un salariu de baza minim brut pe tara garantat in plata, in vigoare la data incadrarii.


(3) Drepturile prevazute la alin. (2) se acorda absolventilor care isi mentin raporturile de munca sau de serviciu pentru o perioada de cel putin 12 luni de la data angajarii.
Vedeti si unele restrictii de la alin.(5).
Art.80:
(1) Angajatorii care incadreaza in munca pe durata nedeterminata absolventi ai unor institutii de invatamant sunt scutiti, pe o perioada de 12 luni, de plata contributiei datorate la bugetul asigurarilor pentru somaj, aferenta absolventilor incadrati, si primesc lunar, pe aceasta perioada, pentru fiecare absolvent: