avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 375 soluții astăzi
Forum Activitate ShadowElf

Activitate ShadowElf

Buna ziua,

O intrebare legata de "o scara construita la partierul unui bloc". In urma cu aproximativ 7 ani apartamentul unde stau a fost spatiu comercial, si a construit in fata intrarii o scara de 90 cm (3 trepte). In acel moment a avut toate autorizatiile (semnaturi de la vecini). Stiu asta deoarece a fost a parintilor mei. Acum eu locuiesc in acel apartament, si in locul usii exterioare am construit un zid si am pus un geam. Imediat, asociatia a sesizat si vrea sa demolez acea scara. Ma poate obliga sa fac asa ceva?

Intrebarea numarul 2: Ce institutie ar trebui sa sesizez daca un vecin a demolat un stalp de rezistenta din apartamentul lui? (stiu sigur, se vede pe geam)

Intrebarea numarul 3: Un vecin adiacent cu mine are voie sa construiasca un balcon exterior insa cu aproximativ 30 cm mai in afara decat restul blocului, fara sa ma intrebe (doar cu autorizatie de la asociatie, desi nu are nici asa ceva)?

Intrebarea numarul 4: Un magazin care functioneaza alaturi, are scara mai mare de 90 cm (distanta de la baza blocului spre exterior). Ce organe ar trebui sesizate pentru a constrola daca exista autorizatie pentru asa ceva?

Intreb... in caz ca ma calca pe nervi, sa-i calc si eu.
multumesc anticipat
Buna tuturor, este o intrebare mai veche de-a mea care a ramas fara raspuns...
Cati ani trebuie tinute actele unui SRL In principal ma intereseaza facturile de intrare, facturile de iesire, chitantele, bonurile de casa, si tot ce inseamna volum. Sau unde ar trebui sa ma prezint sa intreb despre aceasta problema.
Din 91 pana in prezent s-a adunat foarte multa hartie, si in mod sigur o parte din ea ar putea fi aruncata.
Multumesc anticipat
Buna,
Vreau sa fac un discount de 20 % la anumite produse dintr-un magazin, preactic sa afisez un "-20%"

pe un calculator de mana fac pret "-" 20 % SAU pret ":" 120 %
exemplu: pretul este de 100 lei
prima varianta imi da rezultatul 80.00
a doua varianta imi da rezultatu 83.33

Mie mi se pare corecta prima varianta, insa am vb la finante cu o doamna de la un birou de acolo si mi-a spus ca a doua varianta este corecta.

Ma poate lamuri cineva cu experienta? Matematic eu zic prima varianta, contabila mea spune a doua varianta... face o analogie cu tva-ul....
Situatia mea se refera doar la persoana juritica care vine altei persoane juritice. Eu am primit cand am cumparat un certificat de calitate sau de conformitate (nu o garantie!) a produselor. Cand vand la randul meu... mi se cere un certificat de calitate. Este suficient sa fac o declaratie pe proprie raspundere ca produsele din respectiva factura sunt conforme, sau trebuie sa dau fiecarui client copie dupa certificatele de calitate care le primesc? asta era problema... declaratie pe proprie raspundere sau copie dupa documentele primite de la furnizori/producatori?
Mentionez ca sunt doar produse nealimentare (jucarii, imbracaminte, incaltaminte, electrocasnice mici)
Stie cineva ce lege reglementeaza obligatiile mele ca si comerciant atunci cand eliberez factura, sa eliberez si certificat de calitate?

Nelamuriri:
1. Trebuie sa eliberez copie dupa documentele primite de mine la achizitionarea marfii? (certificat de calitate, conformitate) sau este suficient sa scriu: "Declar pe propria raspundere ca produsele din respectiva factura sunt in conformitate cu declaratiile producatorului........ "?
1. Trebuie specificate in factura produsele exacte care beneficiaza de aceste declaratii de conformitate? (pentru unele produse nu am asfel de documente)
Buna,
Apelez la acest forum dupa ce am discutat in prealabil la finante, la contabilitate, am si vazut cateva exemple elocvente pentru problema mea si nu m-am lamurit inca.
Problema: pot emite bon fiscal si in acelasi timp sa emit factura si chitanta in acelasi punct de lucru. Momentan functionam ca depozit en-gross, insa anumiti clienti nu vor factura, in concluzie, vreau sa emit bon fiscal pentru cine nu vrea factura si factura cu chitanta pentru cine vrea factura. Am vazut mai multi comercianti care fac acest lucru. Problema este ca au apelat la un artificiu si nu stiu care. Teoretic ai voie ori bon fiscal (+factura la cerere) ori factura + chitanta (un caz en-detail si celalalt en-gross). Eu vreau sa le fac pe amandoua in acelasi punct, asa cum am vazut si alti comercianti ca fac. Intr-un caz dintre comerciantii care practica acest lucru s-a folosit urmatorul artificiu: are doua puncte de luctu apropiate, unul este declarat en-gross si celalalt en-detail insa face si bon si factura intr-un singur loc, iar stocurile le regleaza cu avize intre gestiuni.
Am vazut insa si alte cazuti unde "ghiseul" este unic, face si bon si factura.
Cred ca se mai poate face o gestiune separata care se tine pe 0 iar cand cineva vrea bon, automat se face un transfer intre depozitul engross si magazinul endetail si se emite bon. Problema la solutia asta este ca trebuie gestiuni distincte (la solutia asta ar fi o gestiune cu stoc 0) insa trebuie si delimitata fizic, ceea ce nu este cazul la mine.
As mai putea sa ma folosesc de comertul electronic daca m-ar ajuta in vre-un fel, deoarece am de gand sa fac si astfel de comert. Nu stiu daca pentru asta mai am nevoie deaparat de o gestiune distincta fizic. Probabil am voie sa tin o gestiune pe 0 si doar la comanda sa aduc marfa in stoc.
In concluzie: nu stiu ce artificiu sa folosesc pentru a putea functiona in forma dorita de mine, si ce risc folosind aceste artificii. Multumesc mult de ajutor.