avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 519 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Pensie de urmas si salariu (fara restrictii)
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Pensie de urmas si salariu (fara restrictii)

Buna ziua am o intrebare:

Sunt student in anul 3 , am 22 ani si am sunat la casa de pensii sa intreb daca pot beneficia de pensia de urmas dupa urma lui tata si in acelasi timp sa pot lua si salariu fara restrictie.Eu asa am auzit ca datorita noii legi a pensiei pot lua si pensie de urmas si salariu .Adica nu mai exista acel articol cu 1/4 ...
Doamna de la casa de pensii mi-a spus ca nu este adevarat si ca nu am voie sa iau si pensie si salariu si sa citesc legea 263/2010 art.86 alin 2. care suna asa:


Art. 86. — (1) Soțul supraviețuitor are dreptul la pensie de
urmaș, indiferent de vârstă, pe perioada în care este invalid de
gradul I sau II, dacă durata căsătoriei a fost de cel puțin un an.
(2) Soțul supraviețuitor are dreptul la pensie de urmaș,
indiferent de vârstă și de durata căsătoriei, dacă decesul soțului
susținător s-a produs ca urmare a unui accident de muncă sau
a unei boli profesionale și dacă nu realizează venituri lunare
dintr-o activitate profesională pentru care asigurarea este
obligatorie ori dacă acestea sunt mai mici de 35% din câștigul
salarial mediu brut, prevăzut la art. 33 alin. (5).
Dar eu nu sunt sot banuiesc ca nu intru in acest articol eu sunt fiul decedatului...Mi-a mai spus ca am voie sa primesc maxim 7 milioane salariu daca m-as angaja facand o socoteala la articolul cu "35%"...
Va rog mult sa ma lamuriti ...
Ultima modificare: Luni, 2 Mai 2011
ionut_negoita89, utilizator
Cel mai recent răspuns: beta88 , utilizator 20:25, 3 Mai 2011

Gasiti raspunsul aici:
www.avocatnet.ro/content/for...

Iata si raspunsul CNPAS: