avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 480 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Administrator de bloc
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Administrator de bloc

Buna ziua,

Locuiesc intr-un bloc din Bucuresti care are constituita o asociatie de proprietari formata din administrator si comitet de bloc. Pana pe data de 16 noiembrie am fost Presedinte in aceasta comisie. In momentul de fata nu avem nici un alt presedinte.
Suspectez administratorul de nereguli in documentele financiar contabile deoarece atunci cand ii solicit sa imi prezinte diverse facturi de la furnizori se fofileaza si schimba sbiectul.
In plus de curand au fost facute doua reparatii si anume:
- o reparatie la terasa blocului care a costat 2.300 lei (bani care au fost dati fara ca in prealabil sa se organizeze o intrunire de comitet, sa se aduca mai multe oferte, samd. asa cum este legal; a gasit locatarul direct vizat de problema o firma, a contactat-o si aceasta a executat lucrarea).
- in luna noiembrie, la incarcarea instalatiei de caldura a plesnit o teava. In secunda 2, adminstratorul a contactat un instalator care a venit si a cerut o suma de bani pentru remediere. In timpul reparatiei acesta a avariat un calorifer care acum curge (curge din momentul reparatiei), dupa terminarea lucrarii instalatorul a cerut o suma de 300 lei pe care a primit-o si a plecat FARA SA EMITA VREUN ACT pe acea suma, iar administratorul a bagat la plata acel lucru fara ca macar sa ceara o copie de buletin executantului care a facut o treaba de mantuiala.

As dori sa ii fac o reclamatie la o autoritate competenta sa verifice documentele fiscale si inregistrarile in registrul de casa, dar nu stiu cui sa ma adresez. Precizez ca nu avem nici comisie de cenzori care sa verifice periodic documentele. deci administratorul isi face de cap cu ele.

Va multumesc
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 19:10, 12 Ianuarie 2013
Pana pe data de 16 noiembrie am fost Presedinte in aceasta comisie. In momentul de fata nu avem nici un alt presedinte.


Daca ati fost presedinte in condominiu si v-ati dat demisia cum ati facut acest lucru, fara sedinta, fara a preda actele asociatiei, stampila, etc. ?
De ce atunci cand ati fost presedinte nu ati avut comisie de cenzori din proprietarii din condominiu, lar daca nu se oferea nimeni, de ce nu ati angajat cenzor din afara asociatiei?
Daca ati constatat ca administratorul nu este corect si nu are actele in regula, face plati fara documente justificative, ce ati asteptat de nu l-ati dat afara pe el, nu sa plecati dumneavoastra si sa va plangeti ca fura?
Dumneavoastra ati citit Legea 230/2007 si H.G 1588/2007 cu atributiilre pe care le aveati in calitate de presedinte al asociatiei de proprietari?
Legea 230/2007 Art. 31. - (1) Presedintele asociatiei de proprietari reprezinta asociatia in derularea contractelor si isi asuma obligatii in numele acesteia. El reprezinta asociatia de proprietari in relatiile cu tertii, inclusiv in actiunile initiate de asociatie impotriva unui proprietar care nu si-a indeplinit obligatiile fata de asociatie sau in procesele initiate de un proprietar care contesta o hotarare a adunarii generale a proprietarilor.
(2) Presedintele asociatiei de proprietari supravegheaza si urmareste aplicarea hotararilor adunarii generale, respectarea prevederilor statutului si acordului de asociere, precum si aplicarea deciziilor comitetului executiv. Acesta, in functie de situatie, poate propune comitetului executiv sau adunarii generale, dupa caz, masuri impotriva celor care nu respecta regulile, regulamentele, hotararile si deciziile asociatiei de proprietari, conform prevederilor legale si statutare.
Art. 56. - (1) Constituie contraventii urmatoarele fapte:
b) neindeplinirea atributiilor de catre presedinte, membrii comitetului executiv, cenzori, administrator de imobil;

(2) Contraventiile prevazute la alin. (1) se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
a) faptele prevazute la lit. a), b) si c) se sanctioneaza cu amenda de la 500 lei la 3.000 lei;


Parerea mea este sa reveniti la decizia de a nu mai fii presedinte, sa convocati o adunare generala a proprietarilor, sa spuneti proprietarilor ce ati constatat ca a facut administratorul si sa incercati schimbarea acestuia pana nu este prea tarziu, un om care dispune de banii proprietarilor fara a cere aprobarea comitetului poate sa va faca o surpriza sa nu achite furnizorii, iar dupa parerea mea sunteti INCA presedinte, din moment ce nu ati predat actele si stampila comitetului.
Atentie presedintele angajeaza si da afara administratorul si nu invers!!!
In calitate de presedinte de asociatie detineti autoritatea si competenta sa dispuneti masuri concrete ,pentru sa asigurarea respectari legii
In cadrul comitetului desfasurati demersuri concrete pentru angajare cenzor care sa verifice si sa vizeze pentru legalitate activitatea financiar contabila a asociatiei de proprietari
De acord cu mesajele anterioare.
Presedintele conduce asociatia si raspunde inclusiv de activitatea administratorului.
Sugestia facuta de @thran, ca presedintele sa-si reia activitatea poate avea efect dar depinde cum si-a incetat acesta activitate (ca nu ne spune) si-apoi daca din 16 noiembrie pana acum acest presedinte a invatat cum se conduce o asociatie. Ori mie mi se pare ca un presedinte care intreaba cui sa se adreseze, unde sa-si reclame administratorul, nu are nici o sansa sa conduca o asociatie de proprietari.
Iar daca totusi ar reveni, daca ar putea reveni (depinde cum a plecat), nu este cazul sa convoace adunarea generala. Deciziile de angajare, de incetare a contractelor cu personalul angajat se iau in Comitetul executiv condus de presedinte si nu in adunarea generala.
Nu se dezbate si nu se pune la vot in adunarea generala angajarea sau rezilirea (incetarea, suspendarea, desfacerea...) contractului cu administratorul ca si cu oricare alt salariat. Acestea le rezolva comitetul executiv condus de presedinte.
thran a scris:


dupa parerea mea sunteti INCA presedinte, din moment ce nu ati predat actele si stampila comitetului.



Nu este regula general valabila ca nepredarea documentelor si stampilei asociatiei de proprietari sa asigure dreptul legal de a presta responsabilitatea ,autoritatea si competenta de presedinte de asociatie
Sunt numeroase cazuri ajunse in instanta pentru solicitarea dispunerii de hotarare prin care ex presedintele de asociatie sa fie obligat sa predea documentele,stampila,cheile,etc ce apartin de drept asociatiei de proprietari

am fost presedinte pentru aproape un an de zile dar locatarii nu au vrut sa plateasca pentru o stampila de presedinte si nici nu am primit vreun act al blocului. cand am preluat aceasta functie am convenit ca eu sa ma ocup de partea tehnica a blocului iar adminstratorul de cea financiara. cand a venit vorba de alegerea comisiilor toata lumea s-a dat la o parte. deci nu am putut face nimic ca sa alegem un cenzor. cand au mai fost sedinte de bloc toata lumea i-a luat apararea administratorului spunand ca eu am idei fixe si atunci am decis sa renunt la functie pentru ca nu aveam sprijinul locatarilor in organizarea blocului. a fost chiar o problema legata de o reparatie pe partile comune si administratorul m-a dat la o parte si a chemat el instalator fara ca macar sa ma consulte daca e bine ce face desi eu eram acasa si el stia acest lucru. ba chiar mai rau atunci cand eu am aflat ca se apuca de reparatie am spus ca solutia aleasa esteu una gresita si ca vor fi probleme (era o teava sparta si au inlocuit-o dar acum curge in zona reparatiei). in acel moment am spus ca nu voi aproba deblocarea banilor pentru plata reparatiei dar el s-a incapatanat si a executat lucrarea ba chiar a platit instalatorul fara ca acesta sa ii dea vreo factura sau chitanta. in acest moment administratorul a pus la plata acea suma desi nu are nici un act pentru ea. deoarece nu am sprijinul locatarilor din bloc doresc sa sa inaintez o plangere catre o autoritate competenta care sa ii verifice actele si astfel poate vom reusi sa rezolvam problemele din bloc.
zilele trecute chiar am fost sa achit datoriile fata de bloc si i-am solicitat sa imi arate facturile de la radet apa nova si gdf suez si mi-a spus ca nu are chef sa mi le arate. in momentul in care mi-am dat demisia i-am spus sa afiseze data pentru sedinta (dearece este singurul ce are cheie de la avizier) si inca din luna noiembrie nu a facut acest lucru.

deci ca si concluzie: ca si presedinte nu am avut sprijinul locatarilor pentru a imi indeplini sarcinile care imi revin in aceasta functie. si sincer as dori sa stiu ce autoritate verifica administratorii asociatiilor de proprietari.

va multumesc.

Alte discuții în legătură

Presedinte bloc delegare atributii catali123456 catali123456 Avem un presedinte de bloc care lucreaza in strainatate, vine foarte rar in tara: o data, de cel mult doua ori pe an, cel putin asa sustine, dar noi nu prea ... (vezi toată discuția)
Cum aflu cine sunt de drept membrii unei asociatii de proprietari de bloc? petre88 petre88 Buna ziua , As dori sa stiu si eu cum aflu si unde cine sunt cu adevarat membrii unei asociatii de proprietari de bloc, mai exact cine este administratorul ... (vezi toată discuția)
Cum pot rezolva o problemă în lipsa unui președinte al asociației simona chirac simona chirac buna ziua ,ma numesc s Simona, locuiesc intr un bloc cu cinci scari,fiecare scara are propria asociatie de proprietari cu presedinte de scara,comitet etc .La ... (vezi toată discuția)