avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 272 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Concediu medical - cine-l plateste?
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Concediu medical - cine-l plateste?

Buna ziua! Sunt medic stomatolog la propriul cabinet medical individual CMI , cotizez la pensii si casa de sanatate . In cazul unui concediu de risc maternal sau concediu medical de urgenta , de cine sunt platite? Multumesc!
Cel mai recent răspuns: ionica83 , utilizator 17:24, 24 Februarie 2015
Pentru cazul in care vorbim de concediu risc maternal toate zilele de concediu medical se suporta de casa de sanatate, iar la cel de urgenta -cod 06- primele 5 zile calendaristice le suporta societatea restul casa de sanatate. Pentru a va fi returnati banii trebuie sa faceti un dosar la casa de sanatate dupa ce depuneti declaratia 112 pentru luna in care aveti concediu medical.
1. In cazul dvs., care nu sunteti salariat (cu contract individual de munca) puteti beneficia de indemnizatie de concediu medical daca aveti incheiat un contrat de asigurare pentru concedii si indemnizatii cu Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate (CJAS) prin care veti plati lunar o cota de contributie de 0,85% din suma asigurata.

2. Luati legatura cu CJAS pentru a va spune ce acte sa prezentati la incheierea contractului de asigurare.

3. Certificatele medicale le duceti la CJAS care le plateste.

4. Contributia pe care o platiti acum la sanatate este pentru a beneficia de serviciile medicale gratuite oferite de stat.
Multumesc!
In cazul in care veniturile sunt mici ( am fost la casa de asigurari si nu ma incadrez, fiind la inceputul activitatii) si nu am facut acest contract, intrebarea este : concediul prenatal si cel postnatal ( cele 126 de zile) nu mi.l plateste casa de asigurari? Multumesc!
1. Concediul de maternitate are acelasi regim de plata ca un concediu medical.