În cazul anumitor operațiuni, codul special care se alocă unui transport de bunuri riscante prin sistemul e-Transport (codul UIT) poate avea, mai nou, o valabilitate triplă, conform unei ordonanțe oficializate recent. Citește articolul
Recent a apărut o excepție de la regula ce interzicea anterior modificarea datelor raportate în e-Transport după ce vehiculul care transportă bunuri riscante se pune în mișcare. Măsura e prinsă într-o ordonanță oficializată recent de autorități. Citește articolul
Pentru a evita blocarea activității comercianților atunci când sistemul e-Transport are probleme de funcționare, autoritățile au introdus recent o procedură specială prin care declararea transporturilor de bunuri riscante se face ulterior, chiar dacă vehiculele au și ajuns la destinație. Atenție, însă, pentru că firmele care ratează termenul special de raportare vor risca amenzi de până la 100.000 de lei. Citește articolul
Ordonanța e-Transport a suferit mai multe modificări importante, conform unei ordonanțe oficializate recent de Guvern. Printre acestea se numără amânarea regimului sancționatoriu cu încă trei luni, până la 1 ianuarie 2023, dar și alte noutăți importante privind raportarea transporturilor de bunuri riscante pe drumurile publice de la noi. Citește articolul
Autoritățile lucrează de zor la rezolvarea problemelor întâmpinate de contribuabili în folosirea sistemului e-Transport, prin care se declară anumite transporturi rutiere de bunuri riscante, a informat luni șeful Fiscului. În același timp, acesta a spus că ideea este de a pune totul la punct până la finalul lunii septembrie 2022, astfel încât să nu fie nevoie de o nouă amânare a regimului sancționatoriu aferent e-Transport. Citește articolul
Raportarea în sistemul e-Transport nu se aplică în toate cazurile în care se transportă bunuri riscante din punct de vedere fiscal. Pe lângă excepțiile pe care raportarea le are în mod explicit, pot fi deduse cele implicite, dacă ne raportăm la prevederea ce a stabilit exact transporturile vizate de sistem. Cadrul legal a fost completat recent de procedura de aplicare a sistemului, dată prin ordin al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) și al Autorității Vamale Române (AVR). Citește articolul
La 1 iulie 2022 are loc trecerea de la opționalitate la obligativitate în privința raportării transporturilor rutiere de produse riscante din punct de vedere fiscal, prin sistemul e-Transport. Deoarece mediul de afaceri a cerut mai mult timp pentru adaptare, Guvernul a decis să păstreze termenul din 1 iulie, dar, printr-o ordonanță apărută aseară în Monitorul Oficial, a amânat cu trei luni intrarea în vigoare a regimului contravențional aferent e-Transport. Amenzile pentru neconformare vor putea fi aplicate de la 1 octombrie 2022. Citește articolul
Procedura pentru folosirea sistemului e-Transport a fost oficializată aseară de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) și Autoritatea Vamală Română (AVR). Conform documentului, e-Transport este accesibil contribuabililor prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV), iar transporturile de bunuri riscante trebuie raportate, în anumite condiții, numai dacă sunt implicate vehicule de marfă care au cel puțin 3,5 tone. Sistemul este obligatoriu de la 1 iulie 2022, dar amenzile pentru neconformare se pot aplica abia din 1 octombrie 2022. Citește articolul
Transportatorii rutieri de mărfuri și persoane care vor să ceară un ajutor de stat de până la 400.000 de euro, pentru combustibilul folosit în activitatea lor economică, pot să se înregistreze în platforma online a Autorității Rutiere Române (ARR) începând cu data de 27 iunie 2022, aceasta fiind activă deja. Înregistrarea în platformă este necesară pentru a putea depune apoi cererile de ajutor de stat, iar aceasta se poate face și dincolo de data de 1 iulie 2022, așa cum ne-a confirmat ARR. Citește articolul
Deși urmează să devină obligatoriu de la 1 iulie 2022, sistemul e-Transport încă este nefuncțional, iar în rândul contribuabililor există tot felul de nelămuriri. Printre acestea se numără dilema bunurilor riscante transportate de firmele de curierat -- dacă sunt vizate sau nu de raportare --, dar și ideea că e-Transport ar afecta în principal transportatorii rutieri. Citește articolul