avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 504 soluții astăzi
Acasă Subiect: transport marfa
Subiect: transport marfa
ACCES PREMIUM

PNRR: Regulile taxei de drum pentru vehiculele mari ar putea fi schimbate. Taxarea, în funcție de distanța parcursă

Dragos Niculescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
7 Iunie 2021 | 0 | 1368 | Timp de citire: 3 min.

Guvernul vrea să facă, în următoarea perioadă, o serie de schimbări și investiții, inclusiv unele destinate reducerii poluării generate de transportul rutier. Astfel, în scopul obținerii de fonduri europene, Executivul a elaborat și prezentat acum câteva zile Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR). Printre altele, prin PNRR, Executivul are în vedere, în cazul vehiculelor mari, înlocuirea actualului sistem de rovinietă, ce este plătită pentru utilizarea rețelei de drumuri din țară, cu un sistem de taxare în care se va ține seama de distanța parcursă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reîncadrarea diurnelor de către Fisc: Ce ar trebui să facă firmele pentru a evita impunerile suplimentare și blocarea conturilor

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
27 Mai 2021 | 0 | 2868 | Timp de citire: 5 min.

Un alt proces câștigat contra organului fiscal pe tema reîncadrării diurnelor primite de șoferi în transportul internațional ne aduce în fața câtorva întrebări destul de importante pentru contribuabilii care, acordând și ei diurne angajaților proprii, s-ar putea trezi cu conturile blocate, până când legiuitorul va opera o modificare la nivel oficial care să tranșeze chestiunea: cu ce greșesc firmele care acordă aceste diurne și de ce se leagă organele fiscale pentru a le reîncadra ca venituri salariale (nu e vorba doar de domeniul transporturilor) și de ce s-ar putea prevala dacă ajung în instanță față în față cu organul fiscal? Citește articolul

ACCES PREMIUM

Când au nevoie transportatorii rutieri de licență comunitară, pentru a-și desfășura activitatea, și ce se va schimba din 2022

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
4 Septembrie 2020 | 0 | 5188 | Timp de citire: 4 min.

Deși numele ar părea să sugereze că un transportator de mărfuri sau persoane ar avea nevoie de licență comunitară pentru a desfășura activitate specifică în cadrul Uniunii Europene, legislația românească îi obligă pe toți profesioniștii care vor să desfășoare activitate de transport să dețină o licență comunitară. Mai mult, legislația românească nu pare să excepteze niciun transportator de la această obligație, deși Regulamentul Uniunii Europene (UE) nr. 1.072/2009 - care a introdus obligația de deținere a licenței comunitare - o face. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Transporturi transfrontaliere UE: Noi reguli la completarea și păstrarea foilor de înregistrare de către conducători

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
28 August 2020 | 0 | 1131 | Timp de citire: 3 min.

Unul dintre regulamentele europene ce privesc transporturile rutiere recent oficializate la nivelul Uniunii Europene prevede și aspecte ce țin de înregistrările pe care conducătorii auto trebuie să le facă în drumurile parcurse dintr-un stat al Uniunii în altul. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Mai nou, unii transportatori rutieri n-au voie să-și plătească șoferii în funcție de cât de rapizi sunt

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
24 August 2020 | 0 | 1484 | Timp de citire: 2 min.

Firmele care folosesc vehicule mari pentru transportul de mărfuri sau de persoane nu mai au voie să-și plătească șoferii în funcție de cât de rapizi sunt, conform unui nou regulament european care se aplică direct în toate statele membre ale Uniunii, deci inclusiv în România. Schimbarea a fost făcută din motive de siguranță rutieră. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Scutirea de TVA în tranzacțiile intracomunitare - documente necesare în funcție de afilierea partenerilor

Deloitte România în Taxe și impozite
17 August 2020 | 0 | 2364 | Timp de citire: 4 min.

Întrucât dovada transportului între state membre este una dintre condițiile substanțiale pentru acordarea scutirii de TVA, Uniunea Europeană (UE) a stabilit un set de documente specifice care pot constitui dovada transportului intracomunitar. Documentația necesară diferă, însă, dacă părțile implicate în tranzacții (vânzătorul, transportatorul, cumpărătorul) sunt afiliate sau nu. Citește articolul

ACCES PREMIUM

ANAF fluidizează traficul de mărfuri prin birourile vamale, în beneficiul companiilor

George Hari Popescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
10 August 2020 | 0 | 1809 | Timp de citire: 1 min.

Conducerea Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) a adoptat unele măsuri pentru fluidizarea traficului de mărfuri prin birourile vamale, care vor fl implementate în teritoriu de luna aceasta, se anunță într-un comunicat de presă de vineri. Printre altele, va crește numărul operatorilor economici care utilizează procedura simplificată de declarare a mărfurilor prin înscrierea în evidenţele declarantului și va fi uniformizată activitatea de control desfăşurată de structurile vamale de la nivel central regional şi local. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Din 2022, licența comunitară va fi necesară pentru mai multe activități de transport de marfă

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
7 August 2020 | 2 | 13738 | Timp de citire: 2 min.

Companiile de transport rutier de marfă sunt obligate să dețină o licență comunitară pentru activitatea de transport intra-UE. La acest moment, sunt obligați să dețină o astfel de licență doar cei ce fac transport cu mașini mai mari de 3,5 tone. Un Regulament al Uniunii Europene (Reg. nr. 1055/2020), însă, va schimba acest lucru, din 2022, obligând firmele să dețină licență comunitară dacă vor dori să efectueze transporturi cu mașini de peste 2,5 t (scăzând, astfel, limita maximă). Citește articolul

ACCES PREMIUM
Ordonanța militară nr. 4

Transportatorii internaționali de mărfuri vor trebui să respecte noi reguli privind carantina

Dragos Niculescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
30 Martie 2020 | 0 | 3423 | Timp de citire: 2 min.

Începând de mâine, în contextul extinderii epidemiei cu noul coronavirus, cei ce fac transport de marfă vor trebui, la intrarea în țară, să opteze pentru autoizolare sau pentru intrarea în carantină, timp de cel mult 14 zile, potrivit celei mai recente ordonanțe militare emise de când se aplică starea de urgență, respectiv cea cu numărul patru. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Transportatorii de marfă vor fi controlați mai des în trafic. De-acum, drumurile noi și cele reabilitate vor avea parcări speciale pentru asta

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
12 Februarie 2020 | 0 | 1797 | Timp de citire: 2 min.

Pentru a putea desfășura mai multe controale în trafic la transportatorii de marfă, Guvernul a oficializat măsuri pentru ca spațiile de parcare adiacente drumurilor naționale și autostrăzilor să poată fi folosite și pentru controlul greutății vehiculelor rutiere. Acest lucru este relevant pentru transportatorii de marfă ce folosesc mașini mari, care ar putea depăși limitele de greutate permise, măsurile vizând atât drumurile existente, cât și cele care se vor construi pe viitor. Citește articolul