avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 592 soluții astăzi
Forum Activitate Anca Florea Podaru

Activitate Anca Florea Podaru

Va multumesc foarte mult pentru raspuns!!!
Si tot de AUTORITATEA TUTELARA ma poticnesc mai departe, in vanzarea apartamentului surorii mele handicapate si tutelate de mine, astfel: dupa ce ne-a pus "bete-n roate" cu pretentia ca expertul evaluator sa specifice daca vom plati TVA sau nu la vanzare (ceea ce vad ca dvs. spuneti logic ca nu este de competenta lui sa faca aceasta specificatie!), ne confruntam cu urmatorul fenomen: vanzarea acestui apartament al surorii mele handicapate si tutelate se desfasora in 6 etape:
1. mai intai se cauta un cumparator (pe care practic l-am gasit dupa 6 ani de zile!!!), cu care "batem palma" asupra pretului
2. apoi mergem la Autoritatea Tutelara si facem acolo o cerere prin care solicitam acordul scris al acesteia pentru incheierea antecontractului; din spusele d-nei Juriste de la Autoritatea Tutelara, reiese ca termenul legal pentru emiterea acestui acord este de 30 de zile, iar in cazuri exceptionale (adica daca aceasta are prea mult de lucru, pentru ca, spre exemplu, colegele dansei sunt in concediu, deci un liber-arbitru!!!), termenul poate fi si de 45 de zile!!! Am inteles ca Autoritatea Tutelara nu da acordul pentru precontract decat conditionat de cumpararea unei alte locuinte pentru persoana tutelata
3. dupa ce s-a semnat antecontractul, si am luat desigur, un avans, trebuie sa cautam o alta locuinta pentru persoana tutelata...
4. ... si trebuie dinnou sa mergem la aceeasi Autoritate Tutelara, pentru a solicita un alt acord in vederea cumpararii acelei locuinte (pentru faza de precontract, deoarece aconto-ul incasat la precontractul de vanzare a apartamentului actual, este posibil sa nu acopere costul intreg al noului apartament, iar noi alti bani nu avem!!!). Aceasta il va emite in termenul legal tot de 30/45 de zile!!!
5. Incheiem in fine precontractul de cumparare a noii locuinte, in care sora mea in speta, adica persoana tutelata nu va locui niciodata in el, deoarece ea este grav bolnava si necesita ingrijiri speciale care nu se pot asigura la domiciliu!!! Deci ea va ramane toata viata ei in acel camin particular, unde are parte de cea mai buna ingrijire posibila, ingrijire pe care noi nu i-am putea-o asigura niciodata acasa, si pentru care vanzarea apartamentului ei actual se face tocmai pentru a avea banii necesari ca sa-i asiguram plata taxei caminului respectiv!!!
6. Incheind precontractul pentru cumpararea noului apartament, venim dinnou cu cerere catre aceeasi Autoritate Tutelara, in care solicitam un nou acord, pentru incheierea (in fine!!!) contractului de vanzare a apartamentului ei actual, actiune pe care am initiat-o cu 3/4 luni si jumatate in urma!!! Ca sa nu spun cu 6 ani in urma, daca iau in calcul si timpul care a trecut pana am gasit cumparatorul!!! Spun asta, pentru ca acest ultim acord, se emite si el tot in 30/45 de zile!!! (conform legii!!!)
7. Iar dupa ce am incheiat si contractul final de vanzare a actualului apartament, din restul de bani incasati pe acesta, vom achita integral si noul apartament cumparat!!!

Ma gandesc ce minte diabolica a inventat aceasta Lege, in care statul, prin Autoritatea sa Tutelara, in loc sa sprijine familia care are din nefericire un asemenea necaz si o asemenea problema, si o asemenea responsabilitate, cum este o persoana lipsita de discernamant, de aparare si de posibilitatea de a se guverna singura, deci statul, in loc sa sprijine familia in rezolvarea de urgenta a unor probleme vitale pentru persoanele handicapate si tutelate, tocmai statul prin organul sau Autoritatea Tutelara, care oricum nu face nimic pentru intr-ajutorarea acestor nefericiti, in loc sa sprijine si sa ajute, el/ea impiedica familia care se zbate din rasputeri, dincolo de suferinta imensa de avea o persoana draga in situatia aceasta, sa faca ceva benefic in beneficiul acestei nefericite persoane!!!

Oare ce minte inconstienta poate crede ca intr-o atare situatie, in care vanzarea unui apartament dureaza 3 luni pana la 4 luni si jumatate, o persoana interesata in cumpararea lui, poate astepta atat timp??? Oare cum se chiama Legea/Legile care reglementeaza aceasta situatie in care o persoana tutelata, prin Tutorele ei legal, doreste sa-si vanda aprtamentul pentru a i se asigura plata pentru ingrijirile deosebite de care are nevoie, data fiind starea sanatatii sale??? Va rog din suflet sa ma informati si pe mine asupra acestei/acestor legi, deoarece doresc foarte tare sa citesc si eu cu ochii mei acesta lege/legi, pentru ca nu-mi vine a crede ca lucrurile pot sta chiar asa!!!

Ori poate ca toate acestea sunt doar inventia doamnei jurist al Autoritatii Tutelare, careia, relatandu-i cele ce v-am relatat si dvs. aici, si spunandu-i ca nici un cumparator nu poate astepta atata timp pana sa poata cumpara un apartament, si ca practic pierdem cumparatorul, ce credeti ca mi-a raspuns??? "GHINION!!!" Asta a fost raspunsul domniei sale!!! Mai mult decat atat: cand am intrebat-o daca nu se poate urgenta emiterea acordurilor acestea, mi-a raspuns senina ca ea nu este suficient platita ca sa stea sa lucreze si in week end pentru primarie!!! Dvs. ce intelegeti prin acest raspuns??? Nu trebuie sa-l comentati, nu am facut decat sa va relatez acest lucru!!! Personal stiu exact ce vrea sa insemne el, dar din pacate, eu nu am veniturile adecvate pentru a suplini lipsa de timp si respectiv de bani a doamnei Jurist de la Autoritatea Tutelara!!! De altfel problema nu s-ar fi putut rezolva numai prin lucrul in week end, ci prin stabilirea judicioasa a ordinei prioritatilor lucrarilor! Ma intreb ce s-ar intampla la starea civila, daca pentru o persoana decedata ar trebui sa stai asa cum prevede legea 30/45 de zile pana la emiterea de catre Primarie a Certificatului de Deces, fara de care nu te primeste nimeni in nici un cimitir!!! Oare daca pentru cei morti s-a reglementat termenul de emitere a documentului necesar pentru ingroparea acestora, adica in "regim de urgenta", oare pentru cei vii, in atare situatii de urgenta, nu s-a facut acest lucru? Nu stiu, nu sunt jurist de meserie, dar va rog pe dvs., care sunteti oameni ai legii, lamuriti-ma si pe mine si dati-mi va rog si mie articolul/articolele de lege precum si titlul legii care reglementeaza aceasta situatie.
Va multumesc foarte mult, in avans, pentru raspunsul ce mi-l veti da!!!
pentru vanzarea unui apartament a unei persoane handicapate si tutelata, este nevoie de acordul autoritatii tutelare; aceasta cere un raport de evaluare; expertul autorizat a intocmit acest raport specificand ca pretul estimat de vanzare al apartamentului este fara tva; autoritatea tutelara imi cere sa fie specificat in raport, de catre expert, faprul ca vanzarea se face cu pretul continand tva, sau fara tva; expertul refuza sa faca aceasta specificatie in raport, deoarece el spune ca nu este de meseria lui sa cunoasca legislatia in privinta vanzarilor, deoarece nu este cunoscator al acestor legi. jurista de la autoritatea tutelara in schimb nu-mi primeste cererea/ dosarul fara aceasta specificatie, iar bolnavei trebuie neaparat sa-i asiguram si pe viitor existenta si ingrijirile necesare, pe care noi (eu si sotul) nu am avea resurse materiale sa le asiguram. ele vin numai din vanzarea acestui apartament. am gasit deja cumparatorul, dar ne poticnim in aceasta probleme. Ma puteti lamiri si pe mine cine are dreptae? jurista de la autoritatea tutelara, sau expertul evaluator? multumesc anticipat pentru un raspuns prompt!!!
Inca o data multe multumiri pentru raspunsul dvs., d-le Iulian! "Sanatate si noroc in toate!" Va doreste Anca Florea Podaru
De foarte mare ajutor, D-le Iulian! Cand incepi o activitate noua, este un cosmar sa incepi sa studiezi legislatia referitoare la ea, pentru ca este atat de stufoasa, pe de o parte, iar pe de alta, problemele pe care le ai tu, se afla in doua-trei articole de lege, dar situate in 2-3 legi diferite!!! In asa fel incat, iti trebuiesc zile in sir ca sa ajungi acolo unde esti interesat! Pe cand atunci cand un om (de meserie) are bunavointa sa-ti arate "sintetic" drumul pe care il cauti, totul devine mai usor si totul devine mai fezabil!
Dar ma intreb: de ce oare, desi noi, pensionarii, eu in speta, ca sotul nu este inca pensionat, desi avem dreptul la asistenta medicala gratuita (atat cat este ea de gratuita!), mai trebuie sa platim totusi acest CASS, chiar acum, in calitatea noastra de pensionari, daca suntem asociati intr-o I.F.???
Si as mai avea o intrebare (referitoare la sotul meu): pentru el nu avem obligativitatea de a plati si somajul?
Multumesc mult d-le Manea, pentru rapunsurile dvs. ata de complete!

Cu toata stima,

Anca Florea Podaru
Multumesc mult pentru raspuns, dar eu intrebam ce prevede legislatia romana in vigoare pentru acest caz, deoarece:
1. la suspendarea firmei, care s-a facut la registrul Com., aceasta nu a fost conditionata de stingerea datoriilor
2. firma practic este in imposibilitate de plata (pentru ca daca ar mai fi avut vreo posibilitate sa suporte cheltuielile - in situatia in care incasari nu mai erau deloc - , nu ar fi fost necesar sa-i fie suspendata activitatea
3. stiu ca din momentul suspendarii activitatii, nu se mai poate emite nici un document contabil, deci, practic vorbind nu mai este voie a se face nici o incasare si nici o plata (sau poate gresesc??)
Ma confrunt cu urmatoarea situatie: avem o firma (SRL) a carei activitate, din lipsa de comenzi, a trebuit s-o suspendam, in luna aprilie 2009. Data fiind lipsa de comenzi, nu am mai avut nici incasari timp de mai bine de un an de zile. Este stiut faptul ca din momentul suspendarii activitatii firmei, nu mai putem face nici incasari si nici plati. De altfel, si contul bancar l-am inchis, deoarece se adunau comisioanele de administrare, in mod inutil, deoarece rulaj nu se mai facea prin el. La data suspendarii firmei, mai ramasese de platit o suma de cca. 4.000 Ron pentru TVA si Impozitul pe Microintreprindere. Nu am avut bani sa le platim, iar acum am primit de la Fisc o somatie de plata. Ce prevede legea in situatia in care suntem in imposibilitate de plata, iar firma este suspendata?
Buna seara! Sunt "pensionara, la limita de varsta" si, m-am asociat cu sotul meu (care nu are inca varsta de pensie), infiintand o Intreprindere Familiala, fiind amandoi artisti plastici. Realizam diferite obiecte artistice, pentru care sunt mecesare diverse materiale pe care le cumparam din comert (magazine), precum si alte cheltuieli adiacente, de asemenea necesare micii noatre productii. Pentru calcularea bazei de impozitare in vederea platirii impozitului pe profit (diferenta dintre incasari si plati), am inteles ca trebuie sa scadem toate cheltuielile (deductibile? sau eligibile? nu stiu care este diferenta!) din sumele cheltuite. Intrebarea mea este urmatoarea: inafara de facturile sau bonurile fiscale pentru materiale, mai sunt si alte cheltuieli care sunt permise de lege, care pot fi scazute la calculul bazei de impozitare? Dau exemple: - benzina, piese de schimb, asigurarea masinii (in acest scop se poate face un contract de comodat intre I.F. si o persoana fizica/firma pentru darea in folosinta a masinii-autoturism?);
- se pot trece pe numele I.F. contractele la utilitati, asa cum era posibil la firme (apa, gazul metan, telefonul, electrica, telefonul mobil, gunoiul, etc.)?
Si o alta problema, legata tot de Intreprinderea noastra Familiala: sotul meu nu este pensionat si mai are inca vreo 7 ani pana la acel moment;
stiu ca trebuie facuta o declaratie de asigurare ptr. CAS si trebuie platita o cota de 5,5% din baza de impozitare;
de asemenea, mai stiu ca mai trebuie facut un contract de asigurare ptr. CASS pentru care trebuie platiti 10,5% tot din baza de imp.;
precum si 0,5% pentru somaj (daca am gresit ceva, va rog sa ma corectati! Mi-ar fi de mare folos!!)
Si acum vin la dvs. cu intrebarea: dat fiind faptul ca suntem constituiti intr-o Intreprindere Familiala cu doi asociati (membri), aceste procente se aplica la baza de impozitare pentru ambii membrii, sau pentru fiecare in parte (deci: 5,5% pentru mine si inca 5,5% pentru sotul, 10,5% pentru mine si inca 10,5% pentru el, etc.)? Sau se imparte baza de impozitare in doua (suntem cu procente egale in IF) si se impoziteaza fiecare jumatate pentru fiecare dintre noi? Iar in cazul in care eu sunt pensionara, mai trebuie sa platesc CAS, CASS si somajul?
Si o ultima intrebare: aceste obligatii banesti platite la CAS, CASS si Somaj se scad in final din baza de impozitare, pentru a se calcula impozitul de 16% pe profit pe care trebuie sa-l platim la fisc, sau nu?