avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 546 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Produs tinut in garantie mai mult de 15 zile
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Produs tinut in garantie mai mult de 15 zile

Salutari!

Am si eu cateva nelamuriri.
Am o problema cu un aparat de spalat cu presiune.Luna trecuta cand sa il pornesc s-a auzit un zgomot ciudat in pistol si a inceput sa curga apa din el,fara a impinge apa cu presiune;efectiv curge.

Pe data de 27 decembrie am dus produsul la magazinul de unde l-am cumparat.
Magazinul urma sa il trimita catre service-ul autorizat.

Problema este urmatoarea:astazi ( a 16a zi de cand am lasat produsul la magazin ) sunt sunat de catre un angajat al service-ului care imi comunica ca a reparat problema cu zgomotul care era la motor !?!? insa pistolul nu, pentru ca este considerat consumabil si este necesar sa imi dau acordul daca doresc inlocuirea lui contra sumei de 87 lei.Evident raspunsul meu a fost unul negativ si i-am mentionat ca defectiunea pistolului este un viciu ascuns,nu s-a stricat din cauza mea si ca aparatul nu avea nicio problema la motor.De asemenea i-am spus ca in cazul in care nu il readuce la starea initiala pe garantie voi refuza primirea produsului intrucat au trecut cele 15 zile calendaristice de cand l-am predat.Mi-a spus ca nu ma poate ajuta el si ca pentru asta trebuie sa iau legatura cu magazinul care mi-a vandut produsul.

Mai exact,vreau sa stiu ce pot face: pot solicita magazinului sa imi inapoieze suma pe care am platit-o pe produs sau inlocuirea lui cu unul nou avand in vedere ca au trecut cele 15 zile calendaristice mentionare in ceritificatul de garantie si mai ales ca nu mi-a rezolvat problema?
Ultima modificare: Vineri, 11 Ianuarie 2013
ContSters276989, utilizator
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 19:01, 11 Ianuarie 2013
Si-au incercat norocul, foarte bine ca nu ati acceptat. Garantia la astfel de produse nu se da pe componente. Daca ar fi fost deteriorata carcasa cand l-ati dus nu ar fi acceptat produsul in service - garantiile isi pierd valabilitatea daca produsele au suferit socuri mecanice.
Trebuie sa va dea negatie de reparare iar pe baza ei dvs. puteti cere in magazin inlocuirea produsului cu unul similar.

Legea 449/2003, Art. 11:
(1) In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul de a solicita vanzatorului, ca masura reparatorie, inlocuirea sau repararea produsului in functie de optiunea sa, in fiecare caz fara plata, cu exceptia situatiei in care aceasta solicitare este imposibila sau disproportionata.

Daca nu au acelasi tip de pistol, sunt 2 variante:
- va propun un alt produs, la alt pret, urmand ca dvs. sa achitati diferenta daca sunteti de acord
-daca nu sunteti de acord cu alt produs, trebuie sa va restituie banii.

Aveti aici legea, va poate fi de folos sa o cititi:
[ link extern ]
Va multumesc frumos pentru raspuns si pentru ca mi-ati indicat Legea privind garantia.Imediat o voi vizualiza.

Ma gandeam ca este posibil sa imi puna "bete in roate" intrucat in certificatul de garantie este mentionat ca pistolul este considerat consumabil si ca nu se inlocuieste decat in cazul viciilor ascunse.Insa,vreau sa stiu ce s-a stricat la el avand in vedere ca nu a fost nimic din vina mea,pur si simplu curge apa din el.

Tocmai de aceea aveam de gand sa ii contrez cu cele 15 zile calendaristice depasite in care produsul nu s-a aflat in posesia mea.

Cel mai probabil voi fi contactat de catre magazin saptamana viitoare abia.
In opinia mea v-ar fi spus cand l-au preluat daca avea un astfel de defect, l-ar fi observat imediat. Poate a devenit ''consumabil'' cand l-au desfacut :)

Chiar daca nu este lovit, spart etc., atata timp cat defectul nu e rezultatul unui soc mecanic este considerat lipsa de conformitate.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Clauza de excludere a garanției AndreeaMPopa AndreeaMPopa Bună ziua, am o problemă legată de un smartphone cumpărat acum un an și jumătate care a fost trimis de 3 ori în service in ultimele 2 luni. Prima ... (vezi toată discuția)
Termen legal: garantie/inapoiere produs (15 zile?) tiberiur tiberiur Se da urmatorul paragraf din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr 174/2008: \\\\"Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei ... (vezi toată discuția)
Telefon in garantie - schimbat piesa defecta cu piesa veche xciprian xciprian Buna ziua, In urma cu 3 saptamani am predat in magazinul unui operator de telefonie mobila telefonul meu defect, dar in garantie, spre a fi trimis in ... (vezi toată discuția)