avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 234 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Garantie electronice
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Garantie electronice

Buna ziua! In cazul defectarii produselor electronice in termenul de garantie si care nu mai pot fi remediate , produsul devenind nefunctionabil in totalitate, ce obligatii revin furnizorului?
1) Schimbarea produsului cu unul nou sau second-hand?
2) Restituirea integrala a pretului sau a unui procent din acesta raportat la perioada de utilizare a produsului?
3) Cine plateste taxele postale, daca service-ul autorizat conform certificatului de garantie se afla in alta localitate decat cea a beneficiarului?
Ultima modificare: Luni, 24 Noiembrie 2014
robix, utilizator
Cel mai recent răspuns: robix , utilizator 10:33, 2 Decembrie 2014
Obligatiile trebuie sa fie in certificatul de garanție. Garanţia trebuie să precizeze elementele de identificare a produsului, termenul de garanţie, durata medie de utilizare, modalităţile de asigurare a garanţiei - întreţinere, reparare, înlocuire şi termenul de realizare a acestora, inclusiv denumirea şi adresa vânzătorului şi ale unităţii specializate de service.

...cam evazivi termenii prevazuti in certificatul de garantie. Mai mult imi pare ca modalitatea de acordare a garantiei este lasata la latitudinea vanzatorului....
Daca produsul nu mai poate fi reparat, puteti cere inlocuirea produsului.
1.Daca ati cumparat un produs nou, acesta trebuie inlocuit cu unul nou.

2.Art. 13, legea 449/2003 - Consumatorul poate solicita o reducere corespunzătoare a preţului sau rezoluţiunea contractului în oricare dintre următoarele cazuri:
a) dacă nu beneficiază nici de repararea, nici de înlocuirea produsului;
b) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie într-o perioadă de timp rezonabilă;
c) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie, conform art. 11 alin. (4), fără inconveniente semnificative pentru consumator.

Reducerea corespunzatoare a pretului se refera la situatia in care consumatorul este de acord sa pastreze produsul, desi este afectat de lipsa de conformitate, iar vanzatorul ii va restitui acestuia partea din pretul platit corespunzatoare partii din produs afectate.

3.Inlocuirea sau repararea produsului se face fara plata (art 11, legea 449/2003)
Art. 12, din aceeasi lege: Noţiunea fără plată, (..) se referă la toate costurile necesare aducerii produselor la conformitate, inclusiv costurile poştale, de transport, manipulare, diagnosticare, expertizare, demontare, montare, manoperă, materiale utilizate şi ambalare.

Drepturile consumatorilor privind garantia produselor prevazute de legea 449/2003 nu pot fi inlaturate sau limitate indiferent cum ar fi fost formulati termenii garantiei acordate.
Va multumesc amandurora !

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Defectare produs in termenul de garantie  Loredana Puscasu Loredana Puscasu Am cumparat o baterie auto care avea ca termen de garantie 2 ani, garantia expira in ianuarie 2015. Acum o saptamana bateria s-a defectat, am mers cu ea la ... (vezi toată discuția)
Achitarea costurilor de retur produs cristian15020 cristian15020 Exista o prevedere legala care sa oblige comerciantul sa suporte cheltuielile de transport tur retur pentru un produs care s-a defectat in timpul perioadei de ... (vezi toată discuția)
Storcator in garantie defect, reparat de 2 ori sacko sacko In 10.09.2014 am achizitionat un storcator Moulinex pentru legume si fructe, pt. mine a fost esential sa stoarca legume zilnic, min. cca.1-1,5 litru / zi ... (vezi toată discuția)