Obligatiile trebuie sa fie in certificatul de garanție. Garanţia trebuie să precizeze elementele de identificare a produsului, termenul de garanţie, durata medie de utilizare, modalităţile de asigurare a garanţiei - întreţinere, reparare, înlocuire şi termenul de realizare a acestora, inclusiv denumirea şi adresa vânzătorului şi ale unităţii specializate de service.
Daca produsul nu mai poate fi reparat, puteti cere inlocuirea produsului.
1.Daca ati cumparat un produs nou, acesta trebuie inlocuit cu unul nou.
2.Art. 13, legea 449/2003 - Consumatorul poate solicita o reducere corespunzătoare a preţului sau rezoluţiunea contractului în oricare dintre următoarele cazuri:
a) dacă nu beneficiază nici de repararea, nici de înlocuirea produsului;
b) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie într-o perioadă de timp rezonabilă;
c) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie, conform art. 11 alin. (4), fără inconveniente semnificative pentru consumator.
Reducerea corespunzatoare a pretului se refera la situatia in care consumatorul este de acord sa pastreze produsul, desi este afectat de lipsa de conformitate, iar vanzatorul ii va restitui acestuia partea din pretul platit corespunzatoare partii din produs afectate.
3.Inlocuirea sau repararea produsului se face fara plata (art 11, legea 449/2003)
Art. 12, din aceeasi lege: Noţiunea fără plată, (..) se referă la toate costurile necesare aducerii produselor la conformitate, inclusiv costurile poştale, de transport, manipulare, diagnosticare, expertizare, demontare, montare, manoperă, materiale utilizate şi ambalare.
Drepturile consumatorilor privind garantia produselor prevazute de legea 449/2003 nu pot fi inlaturate sau limitate indiferent cum ar fi fost formulati termenii garantiei acordate.