avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 730 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Drepturi salariale in sanatate
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Drepturi salariale in sanatate

Buna ziua ,lucrez ca infirmiera in urgenta unui spital cu o vechime de 23 ani,la ora actuala salariul meu este de 975ron fiind alcatuit din 620+vechimea si sporurile ,intrebarea mea este daca minim pe economie este de 975 nu trebuia adaugate vechimea si sporurile la aceat salar? va rog sa-mi explicati daca este legal acest mod de salarizare,va multumesc.
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 11:42, 23 Mai 2015
Codul Muncii prevede ca : Salariul brut cuprinde salariul de baza,sporurile indemnizatiile, compensatiile etc.

HG 1091/2014 : Pentru personalul din sectorul bugetar, nivelul salariului de baza, potrivit incadrarii, nu poate fi inferior nivelului salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata.

Asadar , salariul de baza trebuie cel putin egal cu salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata.

Eu sunt de parere , chiar daca sunteti din sectorul bugetar, la salariul minim se adauga vechimea. Insa, in practica, am intalnit situatii in care daca salariul actual depaseste salariul minim pe economie , atunci nu se mai modifica nimic.
ma iertati ,dar eu am inteles ca avind incadrarea toti acesti ani de minim pe economie mi se parea normal ca sporurile si vechimea sa fie adaugate la acest 975 ron nu incluse ,atunci inseamna ca noi am ramas cu acel nenorocit de salar 620 de cind ni s-au taiat cei 25%di salar ,adica de vreo 6-7 ani multumesc
Intr-adevar, ati inteles corect opinia mea.
as dorii daca se poate sa-mi spuneti daca acest mod de salarizare este la nivel national si este lege data, sau sa chem in instanta spitalul ,ce sanse am ?va multumesc