avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 405 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... registrul unic !!!buna ziua! va deranjez in legatura ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

registrul unic !!!buna ziua! va deranjez in legatura cu niste precizari privind ...

buna ziua! va deranjez in legatura cu niste precizari privind activitatea de secretariat si inregistrarea documentelor. ma intereseaza in principal reglementarile legale privind registrul unic si anume daca este prevazuta existenta acestuia in compartimentul de secretariat. as dori sa stiu si unde se reinregistreaza registrele, condicele si borderourile la inceputul fiecarui an si cate stampile de inregistrare pot fi aplicate pe acestea. va multumesc!
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 11:35, 26 Aprilie 2024
Legea nr.16/1996
art. 7
Creatorii și deținătorii de documente sunt obligați să înregistreze și să țină evidența tuturor documentelor intrate, a celor întocmite pentru uz intern, precum și a celor ieșite, potrivit legii.

Instrucţiunile privind activitatea de arhivă la creatorii şi deţinătorii de documente, aprobate de conducerea ANR prin Ordinul de zi nr. 217 din 23 mai 1996

Art. 8. - Creatorii de documente sunt obligaţi să înregistreze toate documentele intrate, ieşite ori întocmite pentru uz intern
Art. 9. - înregistrarea documentelor se face la registratura generală, fie într-un singur registru de intrare-ieşire, fie, concomitent, în mai multe, fără ca numerele de înregistrare date documentelor să se repete.
Când creatorul de documente primeşte, emite şi întocmeşte pentru uz intern un număr mare de documente, înregistrarea acestora se poate face şi la fiecare compartiment de muncă In această situaţie, la registratura generală se înscrie numărul de înregistrare atribuit de expeditor şi denumirea compartimentului la care se repartizează spre înregistrare şi rezolvare.
Înregistrarea documentelor se efectuează cronologic, în ordinea primirii lor.
Înregistrarea documentelor începe de la l ianuarie şi se încheie la 31 decembrie ale fiecărui an.
La înregistrarea documentelor se vor preciza următoarele clemente: numărul de înregistrare, data înregistrării, numărul şi data documentului date de emitent, numărul filelor documentului, numărul anexelor, emitentul, conţinutul documentului în rezumat, compartimentul căruia i s-a repartizat, data expedierii, modul rezolvării, destinatarul, numărul de înregistrare al documentului la care se conexează şi indicativul dosarului după nomenclator, care se va stabili şi completa în registru după rezolvarea documentului.
Documentele care se referă la aceeaşi problemă se conexează la primul document înregistrat; în dreptul fiecărui document conexat se trece, în rubrica corespunzătoare, numărul de înregistrare al documentului la care se face conexarea.
Documentele expediate din oficiu şi cele întocmite pentru uz intern se înregistrează ca şi documentele intrate, completându-se coloanele adecvate.
In cazul documentelor expediate ca răspuns, acestea vor primi numărul de înregistrare al documentului la care se răspunde

.....

In regulamentul de organizare si functionare sunt prevazute atributiile fiecarui compartimnet/departament din cadru;l societatii.
va multumesc foarte mult pentru raspuns! Atata in aceste instructiuni cat si legea arhivelor nu este prevazut unde se inregistreaza toate registrele, condicele, borderourile. unei institutii. aici era marea mea nelamurire! Va rog sa mi spuneti cum se procedeaza in acest caz. Va multumesc!
procedura o stabileste conducerea entitatii respective... in general, se merge pe un birou de registratura sau de secretariat.
Ultima modificare: Vineri, 26 Aprilie 2024
Cornel Vasile, Consilier juridic

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Roi ludeea ludeea Este obligatoriu registrul de intrari /iesiri la o unitate ? Multumesc! (vezi toată discuția)
Buna ziua! secretara unei institutii a refuzat sa dea nr de inregistrare ... Petru2022 Petru2022 Buna ziua! Secretara unei institutii a refuzat sa dea nr de inregistrare unui document precizând ca „nu s-a dat niciodata nr de inregistrare pentru asa ... (vezi toată discuția)
Mai multe registre intrare-iesire intr-o unitate andrei_70 andrei_70 E normal ca intr-o unitate de invatamant sa existe mai multe registre de intrare-iesire? Un registru la secretariat registratura, un registru la secretariat ... (vezi toată discuția)