avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 514 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Risc cumparare pe Net. Buna ziua. Va rog sa explicati ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Risc cumparare pe Net. Buna ziua. Va rog sa explicati pe intelesul ...

Risc cumparare pe Net. Buna ziua. Va rog sa explicati pe intelesul omului de rand sensul articolului de lege urmator. Motivul: prin invocarea acestuia ANPC nu-mi permite despagubirea cu privire la un produs cumparat pe internet care a ajuns complet distrus din cauza ca nu a fost ambalat corect , cu folie speciala cu bule de aer, produsul continand o placa de sticla de 35...40cm lungime si in jur de 25 cm latime, grosimea sticlei fiind de 3 mm.
" O.U.G. 34/2014 : ARTICOLUL 20 Transferarea riscului În cazul contractelor în care profesionistul livrează produsele către consumator, riscul de pierdere sau de deteriorare a produselor este transferat consumatorului în momentul în care acesta sau o parte terţă desemnată de acesta, alta decât transportatorul, intră în posesia fizică a produselor. Cu toate acestea, riscul este transferat consumatorului în momentul livrării produselor către transportator, dacă transportatorul a fost însărcinat de către consumator să transporte produsele, iar această opţiune nu a fost oferită de către profesionist, fără a aduce atingere drepturilor consumatorului faţă de transportator. "
Daca , in lipsa vreunui contract de vanzare cumparare produse, ii trimite cumparatorului un produs care se distruge in timpul transportului din cauza ambalarii defectuoase de ce cumparatorul pierde banii pe care i-a dat pe produs ? Ambalarea defectuoasa fara respectarea unor reguli privind materialele din sticla este sau nu este o fapta ilicita prin care se poate solicita despagubire? Multumesc. Toate cele bune!
Ultima modificare: Duminică, 28 Aprilie 2024
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: Liliana Gradinaru , Avocat 14:47, 30 Aprilie 2024
Depinde cine a aranjat transportul. Daca dv. ati contractat curierul, atunci suportati riscul deteriorarii, cu mentiunea ca va puteti adresa curierului pentru transport defectuos. Daca vanzatorul a aranjat transportul, atunci dv. suportati riscul in secunda in care ati semnat pentru produs. Daca ati semnat ca l-ati primit, aia e, e al dv.
De aceea exista servicii de curierat cu deschiderea coletului, ca sa poti refuza primirea. Daca o accepti, aia e.
Explicația de mai sus mi se pare clară: cine organizează transportul acela răspunde
Ultima modificare: Sâmbătă, 27 Aprilie 2024
adriandimitriu, utilizator
Ati gresit Dv. ca nu ati solicitat ofertantului sa puna clauza deschidere si control la predarea de catre transportator la beneficiar. Daca ati primit pachetul fara sa-l controlati si nu s-a facut niciun proces verbal de constatare, ofertantul poate spune ca l-ati spart Dv.
Mda, ca de obicei, pagubitul e vinovat si toata lumea il arata cu degetul (pt moderatori: sper sa nu stergeti mesajul pentru atata lucru).
Banuiesc ca vorbim aici, cel mai probabil, de un prejudiciu cauzat de felul in care bunul a fost transportat si nu de situatia in care cumparatorul l-a distrus dupa ce l-a primit.
Codul Civil, Art. 1.984. - Transportatorul răspunde pentru prejudiciul cauzat prin pierderea totală ori parţială a bunurilor, prin alterarea ori deteriorarea acestora, survenită pe parcursul transportului, sub rezerva aplicării dispoziţiilor art. 1.959, precum şi prin întârzierea livrării bunurilor.
Eu inteleg din asta ca riscul se transfera catre transportator pe perioada in care acesta are bunul in custodie, indiferent de cine 'a aranjat transportul'. Si asta ne spune o Lege si nu o OUG.
Poate ne explica un profesionist cum se interpreteaza coroborat cele 2 prevederi legale si ce ar trebui sa faca pagubitul mai departe.
Este corect. Observati insa ca in articolul mentionat nu se arata in fata cui raspunde. Nici in baza a ce.

Nu va pot ajuta mai mult, nu stiu conditiile de vanzare si livrare.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Deschiderea coletului la livrare înainte de a se face plata, ... Al.Cremardia Al.Cremardia Deschiderea coletului la livrare înainte de a se face plata, este sau nu un drept al consumatorului? (vezi toată discuția)
Retur produs dedeman costrasuc costrasuc Am cumparat zilele trecute un birou de pe site-ul Dedeman. Nu-mi place cum e ambalat (foarte neprofesionist) si ma tem ca blaturile (puse unul peste celalalt, ... (vezi toată discuția)
Produs livrat neconform, furnizorul nu vrea sa-l inlocuiasca dia_dia45 dia_dia45 buna ziua, am primit un produs de mare valoare, pe care mi l-au livrat cei de la firma Flanco. Am semnat de primire colet, dar dupa ce au plecat curierii lor, ... (vezi toată discuția)