Mâine intră în vigoare noua lege a asociațiilor de proprietari. Pentru administratorii de bloc, actul aduce câteva schimbări pe care le-am trecut azi în revistă: posibilitatea de a lucra și ca persoană fizică autorizată (PFA), cu contract de prestări servicii, necesitatea de a obține un certificat special, restricții la administrarea banilor asociației, interzicerea votului în numele proprietarilor din bloc, posibilitatea de a fi obligați de locatari să-și facă asigurări profesionale ș.a. Citește articolul
De la neconvocarea adunării generale în condițiile prescrise în lege și până la folosirea în alte scopuri a banilor asociației: există destule contravenții pentru administratori și organele asociației în noua lege a asociațiilor, de vineri în vigoare. Amenzile contravenționale vor putea ajunge și până la 10.000 de lei, în unele cazuri, dar va exista tot timpul beneficiul plății la jumătate, în 15 zile, a amenzii prevăzute de lege pentru fapta imputată. Citește articolul
Proprietarii de apartamente care fac modificări nelegale în apartamente, care schimbă destinația acestora fără să treacă prin tot procesul legal, care nu vor coopera cu asociația pentru a face anumite reparații în legătură cu proprietatea comună, care vor refuza accesul de urgență în apartamente ori care vor sta pasivi în cazul unor reparații ce ar trebui făcute și care-i prejudiciază pe alții vor putea fi amendați sever potrivit legii asociațiilor de proprietari. Citește articolul
La capitolul cheltuieli, viitoarea lege a asociațiilor, în vigoare începând din 28 septembrie 2018, prevede expres că este obligatorie constituirea unui fond de reparații și a unui fond de rulment. Condițiile din spatele constituirii lor rămân, în mare parte, la fel ca cele folosite și de legislația acum în vigoare. Banii se vor duce cu toții în același cont unic al asociației, se vor da chitanțe separat pentru fiecare astfel de fond, iar legea nouă lasă deschisă posibilitatea constituirii și a oricăror altor fonduri speciale. Citește articolul
Vineri va intra în vigoare noua legislație privind asociațiile de proprietari. Aceasta va reglementa toate aspectele vieții la bloc, inclusiv modul în care vor putea folosi proprietarii, din 28 septembrie 2018, apartamentele deținute, dar și spațiile comune și cum se va putea schimba destinația unei locuințe. Citește articolul
Vineri intră în sfârșit în vigoare noua lege ce vizează organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari. Mai bună sau mai rea decât actuala reglementare (pe care o va înlocui cu totul), noua lege aduce noutăți pentru toate părțile implicate. În primul rând, legea aduce noutăți pentru proprietari: noi drepturi, noi obligații, amenzi necunoscute până acum, sancțiuni mai aspre ș.a.m.d. Le-am sintetizat astăzi pe cele mai importante dintre acestea. Citește articolul
Sistemul penalităților pentru întârzierile la plata întreținerii e prevăzut de Legea asociațiilor, în vigoare din 2018. Potrivit acesteia, proprietarii au la dispoziție 30 de zile de când se afișează listele pentru a plăti cotele de contribuție, iar penalitățile se vor aplica, pe zi de întârziere, până la același maxim de 0,2% pe care îl știam și din actuala lege. Administratorii vor trebui să notifice însă în scris restanțierii despre datoriile de la întreținere. Citește articolul
Noua lege a asociațiilor de proprietari va intra în curând în vigoare, mai exact, la sfârșitul săptămânii viitoare, și va aduce o serie de modificări activității și modului de organizare a asociațiilor. Printre aspectele pe care le va reglementa noua lege a asociațiilor se numără și darea în folosință privată a unor spații comune ale blocului. De aceea, prezentăm astăzi condițiile pe care trebuie să le îndeplinească un spațiu comun, din data de 28 septembrie, pentru a putea fi atribuit unui proprietar de apartament dintr-un imobil și cum se va putea face acest lucru. Citește articolul
Cheltuielile comune reprezintă acele cheltuieli legate de exploatarea sau întreținerea unei clădiri, inclusiv pentru furnizarea de apă, fie ea rece sau caldă, canalizare, energia electrică consumată pentru funcționarea unor instalații comune, colectarea gunoiului și alte cheltuieli care nu pot fi atribuite fiecărui apartament în parte. De aceea, pentru a putea fi plătite de fiecare proprietar de apartament din imobil, aceste sume trebuie repartizate în funcție de categoria din care fac parte. Citește articolul
Spre sfârșitul lunii septembrie 2018, legislația privind asociațiile de proprietari se va modifica, urmând ca aceasta să reglementeze și activitatea asociațiilor din ansamblurile rezidențiale. Astfel, după ce va intra în vigoare, noua lege a asociațiilor va stabili condițiile în care se vor contracta și factura serviciile de utilități publice, inclusiv apa, canalizarea și încălzirea, în ansamblurile rezidențiale, fie ele deja construite sau care urmează a se finaliza. Citește articolul