Greve ale piloților, ale însoțitorilor de zbor, reducerea numărului de angajați ai aeroporturilor și ai companiilor de transport aerian sunt doar câteva dintre motivele care au dus, doar în acest an, la întârzierea sau anularea a mii de zboruri. Cei ce au probleme cu companiile aeriene în această perioadă se pot adresa, după ce au încercat, fără succes, să rezolve situația direct cu furnizorul de servicii de transport aerian, fie Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), în cazul unui operator din țara noastră, fie Centrului European al Consumatorilor (ECC România), în cazul companiilor străine. Citește articolul
Comitetul Național pentru Situații de Urgență (CNSU) a eliminat Spania de pe lista galbenă în aceeași zi în care o reintrodusese, nemaifiind considerată o țară cu risc epidemiologic ridicat în privința răspândirii infecției cu coronavirus. Potrivit celei mai recente hotărâri CNSU, persoanele care vin din Spania în România nu mai intră în carantină. Citește articolul
Persoanele care vin în România din țări unde rata de îmbolnăvire este cel mult egală cu cea de la noi din țară nu mai sunt nevoite să stea în carantină cele 14 zile. În plus, pentru cei care urmează să participe la evenimente familiale precum naștere, căsătorie, deces sau pentru cei care trebuie să facă diverse tratamente ce nu pot fi amânate, se poate analiza suspendarea temporară a măsurii de carantină, scrie într-o hotărâre a Comitetului Național pentru Situații de Urgență (CNSU), ce a fost emisă astăzi. Citește articolul
În mod normal, companiile aeriene sunt obligate să îi compenseze pe pasagerii cărora le-a fost anulat zborul sau dacă a avut loc o întârziere de cel puțin trei ore. Însă există anumite împrejurări excepționale în care compania aeriană nu mai este obligată să compenseze pasagerii, din cauza naturii unor astfel de evenimente. Răspunzând la o întrebare preliminară adresată recent, Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a clarificat că o astfel de împrejurare excepțională are loc și atunci când zborul întârzie din cauza unui pasager care, prin comportamentul său, a cauzat acea întârziere. Citește articolul
Cei care circulă cu avionul sau care intră în aeroporturi trebuie să respecte o serie de măsuri de igienă. Acestea au fost readuse în atenția călătorilor după ce regulile aplicabile în această privință au fost reincluse într-un Ordin al Ministerelor Afacerilor Interne și al Transporturilor, aplicabile din 22 mai. Regulile privitoare la transportul aerian, însă, sunt identice cu cele existente și înainte. Citește articolul
O parte din măsurile adoptate în timpul stării de alertă se referă la regulile, în principal de igienă, pe care persoanele care circulă cu trenul sau cu autobuzul trebuie să le respecte sau la care să se aștepte, dacă cei obligați la respectarea lor sunt transportatorii. Acestea sunt cuprinse în Ordinul comun al Ministerului Transporturilor și al Ministerului Sănătății nr. 984/829/2020. Citește articolul
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a avut oportunitatea să se pronunțe, recent, asupra unei probleme inedite. E vorba, mai exact, de situația anulării unui zbor, redirecționării pasagerilor către un alt zbor (operat de aceeași companie aeriană) și posibilității de a cere despăgubiri pentru întârzierea zborului redirecționat (pe lângă solicitarea despăgubirilor pentru primul zbor anulat). Citește articolul
Companiile aeriene sunt răspunzătoare pentru prejudiciile cauzate pasagerilor, atunci când produc moartea sau vătămarea corporală a acestora, a hotărât Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Însă răspunderea nu se limitează exclusiv la accidentele cauzate de riscurile activității specifice transportului aerian (felul cum este pilotat avionul, de exemplu), ci și la alte riscuri care ar fi putut la fel de simplu să se producă și în alte contexte (de exemplu, defecțiuni ale meselor din fața scaunelor). Citește articolul
Cei cărora li se refuză accesul în avion împotriva voinței lor, deși aveau o rezervare, plătiseră biletul și îndeplineau toate condițiile de zbor, au dreptul să fie despăgubiți de către companie. Fie că aleg să primească înapoi banii pe bilet sau mai așteaptă câteva ceasuri până să se urce în alt avion și să ajungă la destinația finală, pasagerii refuzați la îmbarcare trebuie să primească nu doar bani, ci și mese și băuturi răcoritoare, uneori chiar cazare la hotel. Citește articolul
"EGNOS pentru aviatie", un serviciu de navigatie prin satelit lansat la 2 martie 2011, sporeste siguranta zborului, reduce intarzierile si permite zboruri catre mai multe destinatii, informeaza Comisia Europeana intr-un comunicat de presa, remis recent. EGNOS (Serviciul european geostationar mixt de navigare) imbunatateste precizia actualelor echipamente GPS de la cativa metri la un metru. Citește articolul