În cazul călătoriilor în Spațiul Economic European (SEE), adică țările Uniunii Europene plus Norvegia, Islanda și Liechtenstein, lucrurile sunt relativ simple: beneficiem de roaming fără taxe suplimentare, indiferent dacă e vorba de convorbiri telefonice sau servicii de date. În schimb, dacă ne deplasăm într-o țară din afara SEE, lucrurile se complică, iar facturile la telefonul mobil pot ajunge la valori considerabile, dacă nu avem grijă, în urma unei astfel de călătorii. De aceea, pentru ca utilizatorii să nu ajungă să plătească facturi enorme, operatorii au obligația să aplice un plafon de date consumate în roaming și, în cazul atingerii acestuia, să restricționeze accesul la serviciile de internet mobil. Citește articolul
Cetăţenii europeni vor beneficia până în 2032 de roaming fără taxe suplimentare când călătoresc în Uniunea Europeană (UE), după ce un regulament european a fost oficializat marți, ca urmare a faptului că normele actuale urmau să expire la finalul lunii iunie a acestui an. Citește articolul
Motivul pentru care am ales să vă povestesc experiența mea cu operatorul de telefonie mobilă X (a se înlocui X cu operatorul dumneavoastră de telefonie) este următorul: e a treia oară în ultimele luni de zile când aflu ori mă confrunt direct cu încercările operatorului X de a-și bate joc de clientul său - unul fidel, cu o vechime de peste zece ani de zile. Și această ultimă experiență, cât și întâmplările precedente au legătură cu același subiect: serviciul de roaming - acela care ne permite să vorbim în străinătate, pentru care înainte plăteam niște tarife suplimentare, iar, de la 15 iunie, nu mai plătim nimic. Citește articolul