Legea avocaților a cunoscut modificări importante anul acesta, iar printre ele se numără și onorariile minimale. În privința lor a fost adoptat un act normativ, dar aplicarea sa a fost o călătorie scurtă și criticată din mai multe puncte de vedere. Apoi, organele profesiei au adoptat și un cod deontologic pentru avocați, dar și două noi registre speciale pentru actele acestora. Citește articolul
Publicitatea în avocatură e reglementată în principal prin statutul profesiei, însă, mai nou, reguli în această privință se regăsesc și în Codul deontologic al avocatului român, publicat recent de Uniunea Națională a Barourilor din România (UNBR). Publicitatea avocatului, pusă în Cod alături de comunicarea cu mass-media, nu include și comunicările acestuia ca forme ale libertății sale de exprimare, în interesul clientului sau în scopul unei dezbateri pe teme de interes public. Totuși, comunicările unui avocat nu pot conține referiri la onorarii, la garanția rezultatului și la notorietatea clienților săi. Citește articolul
În virtutea libertății de exprimare, relația avocatului cu mass-media poate să meargă atât de departe cât o permite deontologia sa profesională, potrivit unui act normativ recent. Când jonglează cu această libertate, avocatul trebuie să mai protejeze și un alt interes - pe acela al clientului său. Dar poate să-și exprime convingerile profesionale, poate critica sistemele și instituțiile statului, inclusiv problemele profesiei sale, precum și actul de justiție și pe magistrați. Citește articolul
Avocații sunt obligați să respecte secretul profesional, potrivit legislației specifice. Asta înseamnă, în principal, că ei nu pot să spună altora, nici chiar autorităților, ce informații au de la clienții lor (există totuși și unele excepții). Mai nou, Uniunea Națională a Barourilor din România (UNBR) a adoptat și un cod deontologic pentru avocați, iar actul cuprinde o listă destul de explicită cu chestiunile acoperite de secretul dintre avocat și clientul său. Citește articolul